Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dinside.no sensurerer kritikk!

Zepticon

Anbefalte innlegg

Hei folkens:)

Vi på mazda avdelingen ville bare informere/advare mot Dinside.no.

I forbindelse med testen av nye Mazda 6 har flere av våre brukere kritisert Dinside for testens utfall, siden ingen andre tester har kommet ut med så dårlige resultater.

Disse innleggene med linker til andre tester og Har blitt SENSURERT med hard hånd! Vi føler oss tråkket på og ønsker ikke at en såpass stor nettside skal få drive på denne måten. Om dere har lyst å bidra/lese mer så finner dere tråden "vår" her:

http://mazda-ogn.org/phpBB3/viewtopic.php?...p;sk=t&sd=a

og dinside.no test her:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=772728

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere spammet DinSide som det tråden du linket til og dette emne gir inntrykk av, så forstår jeg DinSide ganske godt.

Det er uansett barnslig oppførsel etter min mening når man skriver ting som "Denne tullingen svarte ikke paa mailen min engang", "Har klovnen svart?", "hehe, mannen må medisineres kraftig", ". lurer på hvor mye penger han har fått av VAG før han tok denne testen".

Så lenge vedkommende synes bilen var sikkerhetsmessig farlig og går god for det så må han få lov til å mene det han vil om bilen. Husk at alle slike tester som fremstår som objektive uansett har et hint av objektivitet i seg.

Selv om dere er en fan- forum så finnes det grenser for barnslig oppførsel spørr du meg.

Lenke til kommentar

De første kommentarene som ble skrevet av medlemmer var ikke av den typen som kommer opp i tråden. Disse var saklige, om mulig litt krass, men ikke på noen måte drittslenging eller ufin.

Forumtroll finnes på alle forum, og selvfølgelig er det greit å slette helt ville innlegg. Men saklige og ordentlig skrevet innlegg er fjernet uten varsel.

Og dette er for de fleste av oss ikke en fan- sak. Innleggene som du sikter til er nok overdrivelser og bare en "støtte til saken". Jeg kan ikke gå god for alle postene, men de som har vært sterkest på banen, blant annet flere moderatorer hos oss, er folk som jeg vet er saklige og kan uttale seg på en fornuftig måte. Han skal få lov å mene det han vil om bilen så lenge vi får bidra med våre meninger, noe vi ikke har fått lov til.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Og dette er for de fleste av oss ikke en fan- sak.Jeg kan ikke gå god for alle postene, men de som har vært sterkest på banen, blant annet flere moderatorer hos oss, er folk som jeg vet er saklige og kan uttale seg på en fornuftig måte. Han skal få lov å mene det han vil om bilen så lenge vi får bidra med våre meninger, noe vi ikke har fått lov til.

Hvem er "OSS" ??

Lenke til kommentar

Dere hårsåre Mazda-gutter får sende noen krasse mailer til han fyren her også. Tenke seg til at noen skal ha en annen mening enn en selv.

I’m no stranger to the concept of disappointment. There was Bob Seger’s last album, for a kick-off. And then there’s my yew hedge, which is six years old and still only six inches high. But the Mazda was something new. It’s not just worse than I was expecting, it’s worse than I’d have expected even if I wasn’t expecting anything.

http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/j...ticle824022.ece

Lenke til kommentar

Ligger da vitterlig link til VG- testen på den siden.

Hvis dere spammet og var like seriøse som i den tråden (ala. artikkelen skrevet i full "mensen-rus"), så skjønner jeg at de slettet de linkene.

Jeg tror jeg neppe hadde levd lenge på forumet deres hvis jeg hadde spammet det ned med VAG- tråder eller i noe annet i den duren.

Husk også på at det er de som bestemmer hva som skal stå der, akkurat som dere bestemmer det.

Nå innrømmer til og med noen av brukerne deres at mailen deres ikke var så seriøs:

Jeg skrev noen mailer med Jogrim før idag, men han ble litt lei av personangrepene mine. Dvs var ikke direkte personangrep, men jeg skrev kanskje på en provoserende måte.

Det er bare å innse at ikke alle synes Mazda 6 er like perfekt som dere syens på Mazda- forumet deres.

Enda mer barnslig synes jeg er å opprette sapm/ crybaby- tråder på andre forum. Hadde dere vært seriøse hadde det vært en sak, men når man uttrykkelig skriver at man skal spamme ned andre forum og gjør det bevisst så viser dette seriøsiteten.

Lenke til kommentar
Ligger da vitterlig link til VG- testen på den siden.

Hvis dere spammet og var like seriøse som i den tråden (ala. artikkelen skrevet i full "mensen-rus"), så skjønner jeg at de slettet de linkene.

Jeg tror jeg neppe hadde levd lenge på forumet deres hvis jeg hadde spammet det ned med VAG- tråder eller i noe annet i den duren.

Husk også på at det er de som bestemmer hva som skal stå der, akkurat som dere bestemmer det.

Nå innrømmer til og med noen av brukerne deres at mailen deres ikke var så seriøs:

Jeg skrev noen mailer med Jogrim før idag, men han ble litt lei av personangrepene mine. Dvs var ikke direkte personangrep, men jeg skrev kanskje på en provoserende måte.

Det er bare å innse at ikke alle synes Mazda 6 er like perfekt som dere syens på Mazda- forumet deres.

Enda mer barnslig synes jeg er å opprette sapm/ crybaby- tråder på andre forum. Hadde dere vært seriøse hadde det vært en sak, men når man uttrykkelig skriver at man skal spamme ned andre forum og gjør det bevisst så viser dette seriøsiteten.

1 - Selfølgelig har vi en del useriøse poster på forumet. Sliker det overalt, også her! Jeg regner med at folk er såppas voksne at dem forstår forskjell på ting som er postet på et forum blandt "venner" og en kritikk på en artikkel.

2 - Vi har ikke noe imot andre merker. Så kom med så mange VAG tråder du vil. (har bla.a en audi prosjekttråd gående fra et av medlemmene) Vi er bilentusiaster. Har det motor og 4(2) hjul så liker vi det. Reaksjonen hadde ikke anderledes dersom dem sensurerte andre "Merke-klubber", men da hadde det neppe vært vi som vifta med flaggene først.

3 - Så du synes det er greit å moderere diskusjon.no slik at alle som er uenig med deg fjernes?

4 - Der er forskjell på å provosere og og være useriøs.

5 - Hvor har vi spammet da? enseste som har spammet her er de som klager på at vi er fanboys og useriøse, da dette overhode ikke har NOE med saken å gjøre! Vi ønsker bare å advare andre om hvor seriøs dinside.no er.

Ingen av postene vi har postet på sidene deres har vært i konflikt med dreglene hos dem. Men likevell fjernes dem uten forvarsel.

Og siden du tydeligvis ikke fikk det med deg de første gangene jeg skrev det: Han skal få lov å være så uenig han vil. Men vi finner oss ikke i at serøse komentarer som er uenig med forfatteren fjernes uten grunn. Yttringsfrihet heter det.

Lenke til kommentar

Og so mjeg skrev, det finnes ikke yttringsfrihet på nettet. De ter den som eier siten som bestemmer reglene, akkurat som her på diskusjon.no.

Men nok om det.

Jeg synes selv at de seriøse kommentarene kunne de beholdt. Men de gjorde vel en vurdering der og da, og annså det som et spam forsøk eller lignende.

Nå velger jeg ikke å tro at Mazda 6 er så farlig å kjøre med som artikkelforfatteren skriver, er alltid lurt å bruke sunn fornuft.

Lenke til kommentar

Må dere gi dere.

Hva folk tollererer av pisspreik på sine egne domener er opp til de.

Har ingenting med ytringsfrihet å gjøre, foreslår at dere slår opp de ordet for å finne ut hva det betyr og hva meningen med det er.

Dessuten, når man er medlem i noe som heter "mazdaavdelingen" så kan man ikke regne med å bli tatt for en objektiv part i en diskusjon som omhandler et produkt dere mer eller mindre automatisk er "for".

Lenke til kommentar

Dersom innlegg av åpenbart objektiv kritikk/tilbakemelding har blitt slettet av Dinside.no, så forstår jeg trådstarters frustrasjon. Jeg følger ganske mye med på bil, og kan bekrefte at Dinside.no er de eneste jeg har sett som har gitt nye Mazda 6 bunnkarakter. Hvorfor skal man ikke tåle litt kritikk når man tross alt er den eneste som mener at bilen er dårlig? Synes det er fair at folk stiller spørsmål rundt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...