Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trim til Offroad TMS 50c


Marius982

Anbefalte innlegg

Hei jeg vurderer å kjøpe en Offroad TMS 50c men jeg vill gjerne trimme den også (etter att jeg har kjørt den opp).

En kompis av meg har den samme crosseren men han sier att hans går i 60-70 kmt utrimmet og han har vist ikke fjernet plomben. Kan dette vær sant?

 

- Har noen tips til trimset e.l?

 

 

Takker for alle svar.

 

Mvh

 

Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste kjøretøyene fra TMS går for fort, sånn ca 60-70 ja.

Siden det er 4-takter er det heller lite du kan gjøre for at den skal gå fortere.

Tviler på at det er plombe i potta.

Hadde holdt meg unna TMS, eller iallfall 4 taktere.

 

LoL Famen, hvorfor skal det skade motoren når den går som den egentlig skal?

 

 

Og er det ikke max 4 linjer i signatur?

Lenke til kommentar

Tenkter spessielt nedover bakker for motoren går fortere en den skal (rpm), fjerner man plomba i eksospotta, så vil den ikke ha like stor motstand til og holde turtallet på motoren nede, noe som i værste fall kan sprenge motoren, eller begynne og lekke...

 

angående signaturen, så hyssj! :p *skal fikse det*

 

EDIT: Tenker da på turtall over 10.000 RPM, er ikke spessielt godt for motoren...

Endret av Famen
Lenke til kommentar

Takk for raske svar.

 

Hadde holdt meg unna TMS, eller iallfall 4 taktere.

Har ikke så veldig god peiling, så hvorfor bør jeg holde meg under en TMS?

 

La oss si att min moped går i 65 utrimet og jeg blir stoppet i kontroll for en test. Og de måler av 65kmt, får jeg problemer da?

Lenke til kommentar
Takk for raske svar.

 

Hadde holdt meg unna TMS, eller iallfall 4 taktere.

Har ikke så veldig god peiling, så hvorfor bør jeg holde meg under en TMS?

 

La oss si att min moped går i 65 utrimet og jeg blir stoppet i kontroll for en test. Og de måler av 65kmt, får jeg problemer da?

 

TMS er ett typisk billigmerke, og kvaliteten er deretter

 

Blir du stoppet å tatt på tralla og mopeden går i feks 65 km/t så får du bot ja

Er ditt ansvar at mopeden ikke går fortere enn 45

Lenke til kommentar

Ja du får problemer om du blir målt til 65, samma om den er 100% orginal.

Skal gi deg noen quoter jeg :p

 

-Forstår ikke hvordan noe kan være positivt med denne.

Ei venninne har den.

 

Bremsene virker nesten ikke.

Speedo virker ikke.

Demperen forran er så myk at skjermen over hjulet skraper nedi hjulet.

Den er veldig vanskelig å starte.

Den er stygg og har dårlig plast som tåler lite.

Setet er stein hardt, altfor stort og formløst til å sitte behagelig på.

Dårlige lys.

Variator-dekselet sprekker lett.

 

 

 

-Jeg holder meg til det andre svaret om at det meste kan repareres. Men også som alle andre scootere er det viktig at servicer overholdes.

Første service på 300km justeres ventiler og skiftes olje. Dette gjør at scooteren starter lettere.

Det er ikke plasten som skraper på hjulet, det er stålfestet til skjermen.

Ta et lite tak og bend denne noen mm uttover så slipper du den irriterende skrapelyden når du bremser.

Dette er et kjent problem, og JA en svakhet.

 

Som forhandler kan vel jeg også si at variatordekslene er dårlige, de har en tendens til å sprekke rundt sjiken.

 

 

-Generelt dårlige deler på Classic er:

Speedometerdrev

Variatordeksel

Bremsehendler

Speil (dårlig og svak konstruksjon)

 

Men som andre her sier også, det er langt lavere priser enn andre merker.

Men de fleste skader skal la seg dekke av 2 års garantien som alle forhandlere er pliktet til å gi.

 

Delene til en Baotian scooter er opptil 75% billigere enn andre merker så etter garantiperioden slipper

du unna langt billigere med en Baotian scooter om noe skulle skje.

Og med ALLE scootere så er det litt som må fikses iblant som bremser, dekk, speedometervire o.l.

Baotian har egen deleleverandør og ikke noe problem med å få tak i deler.

 

 

 

-Hei til alle som har planer om å kjøpe noe oss Trendimport. Finn dere en annen forhandler, det er bare søppel de selger. Jeg kjøpte en tms classic til min datter, den gikk 2500 og der står den. Jeg får ingen hjelp og det er bare tøv det han svenske Peter ryr av seg.Han lover jeg skal få hjelp, men ingen ting skjer. Kvaliteten på disse er helt ræva.. Den lista med servisesteder han viser til, stemmer ikke. Jeg har ringt noen av dem, og får til svar at de ikke har noe med Trendimport å gjøre.Bruk pengene deres en annen plass.

 

Endret av !Butthead!
Lenke til kommentar

Nå gjelder dette en scooter da.

Men siden denne er så dårlig, skal du ikke se bort ifra at andre er så mye bedre..

Men feks, så skal ventilene justeres ved 300km, da må den inn på service.

veldig tidlig spør du meg.

 

 

Er det "crosser" eller scooter du skal ha?

Endret av !Butthead!
Lenke til kommentar

Stenges da trådstarter etterspørr hjelp/ info til trimming, noe som ikke er lov.

 

For å være litt moraliserende så sier jeg bare at det er ikke straffen fra myndighetene som er værst. Det faktum at du kjører uten gyldig forsikring og garantert vil få regeress hvis det skulle skje noe som svir mest.

 

Ikke gøy å være 17 å sitte igjen med en millionregning pga. at man skulle trimme sykklen litt.

 

Det var dagens moralpreken, denne tråden stenges.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...