Gå til innhold

Ny "gaming"-PC. <8000NOK

Anbefalte innlegg

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=76099

Kommentarer/redigeringer?

Er rimelig fornøyd, kunne selvsagt ha gått for Asus VW222U, men liker designet, og "på-papir"-ytelsen til Samsungen.

Vil mest sannsynlig bestille i morgen, eller rett over helga.

Samme med strømforsyning, mulig det blir en billigere variant, super series ist. for Turbo series.

8000KR er i grunn absolutt maks pris, og vil bestille fra EN forhandler, ikke 4-6 ulike. :)

EDIT:

600W strømforsyningen er ikke i prisguiden, men her er link:

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1833787;gr:0

Endret av Nannari
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg vært borti akkurat det kabinettet, man dette kabinettet bråkte iallefall den medfølgende viften litt. Nå er det mulig jeg er kresen og krever mye. Hjalp forøvrig litt å fjerne gittteret. Selv når viften er på det laveste, hører du den godt.

Skal du overklokke er det greit med en ny kjøler til CPU. Samme med raskere RAM. Den RAMen du har valgt "garanterer" deg en klokk til 3,6GHz. Over det er det ikke sikkert RAMen vil være med på mer. PC8x00 har 1000+MHz som sperre på RAMen og det gir deg muligheten til å klokke så langt prosessor og HK vil være med (med 1000MHz RAM er det maks 500fbs for RAMen sin del, altså 4500MHz klokkehastighet på CPU)

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg vært borti akkurat det kabinettet, man dette kabinettet bråkte iallefall den medfølgende viften litt. Nå er det mulig jeg er kresen og krever mye. Hjalp forøvrig litt å fjerne gittteret. Selv når viften er på det laveste, hører du den godt.

Skal du overklokke er det greit med en ny kjøler til CPU. Samme med raskere RAM. Den RAMen du har valgt "garanterer" deg en klokk til 3,6GHz. Over det er det ikke sikkert RAMen vil være med på mer. PC8x00 har 1000+MHz som sperre på RAMen og det gir deg muligheten til å klokke så langt prosessor og HK vil være med (med 1000MHz RAM er det maks 500fbs for RAMen sin del, altså 4500MHz klokkehastighet på CPU)

Hm ja.

Har ikke noe direkte behov for overklokking, men hvis det blir et tema, så vil jeg garantert kjøpe en ekstra vifte.

Ang. Kabinettet så regner jeg med at problemet også vil være på mitt.

men er ikke så kresen på det, da det ikke står i soverom etc. :)

Takk også for infoen om klokking, greit å vite. :)

Lenke til kommentar

har selv bygd egen pc. er veeeldig fornøyd med det, da den ble veldig bra. er til og anbefale med disse delene. kabinettet bråker veldig lite og tar ikke alt for stor plass.

deler:

Antec three hundred, kabinett

Asus P5Q, hovedkort

Sapphire radeon HD 4850, skjermkort

Intel core2 duo E8400, prosessor

Corsair Twin2x 6400 4gig, RAM

Samsung SpinPoint F1 500Gb SATA, harddisk

Samsung SH-S203, dvd-brenner

Corsair 750W, strømforsyning.

I tillegg kjøpte jeg ei ASUS Silent Knight ll, da CPU ble for varmt.

Dette er til å annbefale og koster litt over 7000kr for alle delene hos amentio.no

Endret av samst94
Lenke til kommentar
har selv bygd egen pc. er veeeldig fornøyd med det, da den ble veldig bra. er til og anbefale med disse delene. kabinettet bråker veldig lite og tar ikke alt for stor plass.

deler:

Antec three hundred, kabinett

Asus P5Q, hovedkort

Sapphire radeon HD 4850, skjermkort

Intel core2 duo E8400, prosessor

Corsair Twin2x 6400 4gig, RAM

Samsung SpinPoint F1 500Gb SATA, harddisk

Samsung SH-S203, dvd-brenner

Corsair 750W, strømforsyning.

I tillegg kjøpte jeg ei ASUS Silent Knight ll, da CPU ble for varmt.

Dette er til å annbefale og koster litt over 7000kr for alle delene hos amentio.no

Hm, den er i grunn identisk til min da. Men corsair minne og PSU.

Har du klokket den? Hvis ikke bør kanskje jeg også kjøpe en CPU-vifte?

Lenke til kommentar

Hm, den er i grunn identisk til min da. Men corsair minne og PSU.

Har du klokket den? Hvis ikke bør kanskje jeg også kjøpe en CPU-vifte?

akkuratt nå har jeg ikke klokka den, men har hatt den klokka til 3.20 GHz og da ble den altfor varm så jeg tok og klokka den til 3.00GHz igjenn. ved normalt bruk er temperaluren over normalt. den ligger på alt fra 35-40*C, noe som er for varmt. jeg kjøpte da en ny cpu vifte som kommer i posten nå og den vil sikkert senke temperaturen. men vist du har planer om og klokke den, så er det da veldigt lurt å kjøpe ny CPU kjøler. ASUS silent knight er da et bra alternativ.

Endret av samst94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...