Gå til innhold

Anmeldelse: Mount & Blade (PC)

Anbefalte innlegg

liker ikke Ragnar selv :( skjedd det samme hos meg å!

Ragnar er en skikkelig idiot. Allierte meg med han tidlig i spillet, og nå har han klart å styre riket til bunns omtrent. Krig med alle andre factions, og stort tap av land. Dessuten får jeg aldri beholde borgene, og det virker som om jeg er omtrent den eneste som klarer å vinne avgjørende slag. Vurderer å skille meg fra Ragnar, så får vi se hvordan det går uten meg! Argh... Mount & Blade er engasjerende...

Dessuten: Om jeg velger å bli selvstendig igjen, vil krigene med de andre factions fortsette, og vil de hate meg like mye som før? har -40 eller mindre på alle utenom Nords.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hatar den dritten. Han og kerghit kanate er mine fiendar. Eg synes at vaegir og Rhodoks er dei kulaste i spelet :)

Haha, jeg digger Kheright Khanate, jobber nesten alltid med de :D

eg har mistet min 75 manns hær flere gongor fordi de har kommet og angripet meg, før eg skjønte at "leave some soldiers behind" er ganske greit i vanskelege situasjoner :D Også rir de jo så jævelig fort :p

Lenke til kommentar

Khergits med bue er de desidert mest irriterende å kjempe mot. Ble overrasket av 30 horse archers og 30 lancers, med min hær av masse fotfolk. Ah, gikk ikke så bra. Også rir de så forbanna fort på verdenskartet også! Nei, Khergit Khanate sitt område er et område jeg holder meg unna. Hva er best taktikk mot de forbanna rytterne?

Lenke til kommentar

Ja men nå er jeg ganske tidlig i spillet, og har bare plass til rundt 45 i mitt kompani. Holder på å trene opp nye hele tiden, og lå på 12 knights før jeg ble utslettet av et svært kavaleri med som sagt, omtrent 30 vet horse archers og 30 lancers. Nei, neste gang skal jeg ikke alliere meg med noen som er i krig med Khergits.

Lenke til kommentar

Synes Khergit ikke er noe stort problem. De har relativt dårlig rustning i forhold til andre top-level units, og de avventer lenge før de setter inn angrepet sitt.

Kom deg på skuddhold med bueskytere og ha en gjeng enheter som er effektive mot angripende kavaleri klar som forsvar, og sørg for å holde troppene dine samlet, så er det helt greit :)

Problemet er at de angriper så kompakt med alle på en gang, og i stor fart, så det er ikke mange skuddene bueskyterne dine får inn når de først er på frammarsj. Bruk terrenget godt (finn deg en høyde med god utsikt) så skal det lett la seg gjøre.

Lenke til kommentar

Spillet er så svakt at det betyr lite hva soldatene er, så lenge de har hest og håndvåpen. Hesten fungerer som en buffer som tar mye av skaden slik at soldatene lever lenger, men det at både hest og menn har solid rustning gjør at de kan ta svært mye bank før de går ned. Har man 100+ cavalery kan man ri ned hva det måtte være, ja selv kongene og deres menn i en 1:5 skala må bukke unna for drapsmaskineriet. fordelen er selvsagt at man kan ri rundt å kjøpe topptrente menn, man slipper å ri rundt med 100 bønder som når de når topp level er redusert med 90%.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...