Gå til innhold

Anmeldelse: Mount & Blade (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan klarer man å få tak i byer?

Enkleste måten å få tak i en by på er å hjelpe en såkalt claimant og dermed starte en borgerkrig. Etter hvert som du får overtalt et greit antall lords til å følge deg, bør du ha nok manpower til å ta over de større byene. Er i skrivende stund i gang med å avslutte en krig mot Vaegirs, og har sikret meg både Rivacheg og Revyadin ;)

Lenke til kommentar

Er det noen som kan gi en grundig redgjørelse for (1) hva som påvirker reisehastigheten på kartet og hvor mye dette innvirker på denne farten og (2) i hvor stor grad/hvordan påvirker "encombrement" figuren din?

Jeg antar at antall hester, moral, party size, og path-finding påvirker hastigheten på kartet og at encumberment påvirker hvor raskt figuren din beveger seg i kamp, men jeg synes det er litt vanskelig å se hva som påvirker hva og hvor mye. Er feks de ekstra 10 kilo rustning verdt de ekstra 15 du får i beskyttelse?

Edit: leif

Endret av brukernavnerkjipt
Lenke til kommentar
Er det noen som kan gi en grundig redgjørelse for (1) hva som påvirker reisehastigheten på kartet og hvor mye dette innvirker på denne farten og (2) i hvor stor grad/hvordan påvirker "encombrement" figuren din?

Jeg antar at antall hester, moral, party size, og path-finding påvirker hastigheten på kartet og at encumberment påvirker hvor raskt figuren din beveger seg i kamp, men jeg synes det er litt vanskelig å se hva som påvirker hva og hvor mye. Er feks de ekstra 10 kilo rustning verdt de ekstra 15 du får i beskyttelse?

Det du sa virker inn på fart ja, i tillegg til antall fanger du har og hvor mye du har i inventory.

Encumbrance avhenger som sagt av vekten på utstyret ditt. Jo mer encumbrance jo senere beveger du deg på slagmarken, og jo senere er han til å slå, blokke osv.

Lenke til kommentar

Det du sa virker inn på fart ja, i tillegg til antall fanger du har og hvor mye du har i inventory.

Encumbrance avhenger som sagt av vekten på utstyret ditt. Jo mer encumbrance jo senere beveger du deg på slagmarken, og jo senere er han til å slå, blokke osv.

Takk for svaret, men det jeg hadde håpet på var en litt nærmere forklaring på hvor stor grad det gjør det. Feks hvor mye påvirker 10 fanger, hvor mye påvirker 50 vs 90 i moral osv. Jeg synes det er litt vanskelig å avgjøre hva jeg bør gjøre for å få opp farten og hvor stor konsekvensen er av at jeg bruker en 10 kg tyngre rustning.

Lenke til kommentar

Argh, har nå tatt over to borger, uten hjelp fra andre lorder. Men kongen nekter å gi dem til meg, og gir dem til andre. Blir faktisk mektig irritert.

Tror jeg skal gjøre opprør mot King Ragnar, og alliere meg med en av de personene som hevder de egentlig burde sitte på tronen ;)

Lenke til kommentar
Argh, har nå tatt over to borger, uten hjelp fra andre lorder. Men kongen nekter å gi dem til meg, og gir dem til andre. Blir faktisk mektig irritert.

Tror jeg skal gjøre opprør mot King Ragnar, og alliere meg med en av de personene som hevder de egentlig burde sitte på tronen ;)

Husk, du er ikke kongen. Du skal ikke ha flere fiefs enn de andre lordene, uavhengig av hvor mange borger du tar over. En gang tok jeg over sikkert 15 borger alene, og fikk kontrollere 2 av disse. Litt irriterende, men det ville vært totalt ulogisk om kongen ga deg kontroll over halve riket. Og prinsessa. :new_woot:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...