Two-headed boy Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Da jeg koplet til min splitter nye Ipod nettopp låste alt seg. Jeg fikk ikke blåskjerm, men bildet hang seg opp og jeg kunne ikke gjøre noe. Jeg restartet da maskinen manuelt og da jeg skrudde på fungerte ikke tastaturet eller musen. Dette gjelder i bios også slik at jeg ikke kan boote fra CD og liknende. Bortsett fra det starter maskinen som vanlig, helt til jeg kommer til velkomstskjermen selvsagt, det stopper det opp grunnet manglende tastatur. Jeg har skrudd av og på noen ganger, nappet ut alt av ledninger og batteri, prøvd med eksternt tastatur og mus og ingenting fungerer. Forbasket irriterende! Med andre ord vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har noen gode forslag? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Du bør prøve å resette maskinen. På mange bærbare maskiner kan dette gjøres ved å ta ut batteriet og strømkabelen, og så holde nede Av-/På-knappen i 10-30 sekunder. Sjekk eventuelt manualen din. Lenke til kommentar
Two-headed boy Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Takker for svar, men dessverre så hjelpte det ikke. Har nå lest litt rundt på nettet og lest om flere med samme problem som måtte bytte hovedkort på maskinen. Min maskin (Acer Aspire 5100) er over 2 år gammel, og jeg regner med hovedkortbytte vil koste mer enn det er verdt å bruke på maskinen. Om jeg ikke finner ut av problemet kjøper jeg eller ny maskin og hiver den gamle dritten i søpla. Makan til drittmaskin skal du lete lenge etter. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Du kan prøve å reklamere til selger. En bærbar PC har en forventet levetid vesentlig lengre enn to år, så reklamasjonsretten din er fem år. Du har ingenting å tape på å prøve, spesielt hvis dette er en svakhet ved denne maskinmodellen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå