mroystein Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hey. Lært meg endel enkel java programering i det siste. Kan f.eks nok til å lage menyer med regning for hver allternativ en velger. BMI kalkulator osv. Alt dette er i cmd vindu tho. Har ikke lært meg noe grafisk enda. Men ihvertfall, har jeg kommet så langt at jeg kan bruke dette på internett? Isåfall hvordan får jeg dette på en side? Kan html, css osv og kjører wamp server. Det jeg lurer på er altså hvordan jeg legge java på en internettside Håper dere skjønner hva jeg mener! Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Som i applets? Eller tenker du Java som backend-språk ala PHP, i så fall titt på Spring MVC: Eller tenker du på Javascript som ikke har noe annet til felles med Java enn navnet? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 <?php shell_exec("java Sikkerhet"); ?> Lenke til kommentar
mroystein Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Tenker på f.eks at det finnes flere java kalkulatorer og chat klineter rett i internettleseren liksom. F.eks jeg lagde en bmi kalkulator, hvordan legger jeg den opp på internettsiden min slik at andre kan bruke den i nettleseren deres. Er vel dette du kaller applets kanskje? Men java backend språk er jeg også interessert i. Skal prøve ut det dere har sagt, selvom jeg ikke skjønner helt atm da Endret 18. september 2008 av mroystein Lenke til kommentar
___ Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hey. Lært meg endel enkel java programering i det siste. Kan f.eks nok til å lage menyer med regning for hver allternativ en velger. BMI kalkulator osv. Alt dette er i cmd vindu tho. Har ikke lært meg noe grafisk enda. Men ihvertfall, har jeg kommet så langt at jeg kan bruke dette på internett? Isåfall hvordan får jeg dette på en side? Kan html, css osv og kjører wamp server. Det jeg lurer på er altså hvordan jeg legge java på en internettside Håper dere skjønner hva jeg mener! Den enkleste måten å få noe java-relatert "ut på internett" er å bruke JSP (Java Server Pages) som på en måte kan sammenlignes med PHP, dvs du blander HTML og Java-kode. Personlig synes jeg ikke noe om JSP. Men hvis du vil se hva det er så kan du se på denne lille tutorialen: http://www.exforsys.com/tutorials/j2ee/jsp-basics.html Utenom JSP, så har du selvfølgelig Java servlets, som er rene Java-klasser som tar seg av request/respons-kjeden. Ellers så finnes det jo et utall av forskjellige web-rammeverk for Java, hvorav de fleste bygger på servlet-standarden. Werner Lenke til kommentar
Vial Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Sjekk ut JSP. JSP på Wikipedia. JSP er forholdsvis hardcore greier så vil anbefale å gå for noe enklere til å begynne med, f.eks PHP. Kan du Java bruker du kort tid på å lære PHP. Anbefaler Netbeans som utviklingsmiljø for JSP. Lenke til kommentar
___ Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Sjekk ut JSP. JSP på Wikipedia. JSP er forholdsvis hardcore greier så vil anbefale å gå for noe enklere til å begynne med, f.eks PHP. Kan du Java bruker du kort tid på å lære PHP. Anbefaler Netbeans som utviklingsmiljø for JSP. Hallo! Fyren spurte om hjelp med Java, og ikke PHP! Hold PHP-evangeliseringen din utenfor denne gruppa, takk. Werner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå