olemsand Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hey, Finnes det en overgang fra Digital Audio-ut til vanlig Audio-ut (Rød\Hvit) ? Har kjøpt tv med Digital audio-ut, mens min forsterker kun har vanlig Audio-ut. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hey, Finnes det en overgang fra Digital Audio-ut til vanlig Audio-ut (Rød\Hvit) ? Har kjøpt tv med Digital audio-ut, mens min forsterker kun har vanlig Audio-ut. Det finnes, men ikke som en enkel overgang. En slik konverter må ha egen strømforsyning osv. Så det du vil få til er å få lyden fra TV ut gjennom stereoanlegget, om jeg forstår rett? Da kan du f.eks. bruke en slik scart-kabel. Lyden blir ikke noe bedre av å bruke den digitale utgangen uansett, om den først må konverteres til analog.. Lenke til kommentar
olemsand Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Hey, Finnes det en overgang fra Digital Audio-ut til vanlig Audio-ut (Rød\Hvit) ? Har kjøpt tv med Digital audio-ut, mens min forsterker kun har vanlig Audio-ut. Det finnes, men ikke som en enkel overgang. En slik konverter må ha egen strømforsyning osv. Så det du vil få til er å få lyden fra TV ut gjennom stereoanlegget, om jeg forstår rett? Da kan du f.eks. bruke en slik scart-kabel. Lyden blir ikke noe bedre av å bruke den digitale utgangen uansett, om den først må konverteres til analog.. Ja, det stemmer. Vil spille av lyden fra tvn på stereoannlegget. Så med en slik så kan jeg spille av tvn's lyd og PS3'ens lyd ut annlegget? Skjønner ikke hvordan dette virker når det bare er scart-in på tvn, men dere kan nokk en hel del mere om dette enn meg Takk. quick sidenote: det hender diskaten bare forsvinner hoss meg når jeg har spillt høy musikk lenge, den kommer tilbake når jeg skruer lyden ned, å så opp igjenn ? er det noe galt med min forsterker dA? Endret 18. september 2008 av OleMarkus Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 SCART virker begge veier, dvs den kan både ta lyd inn og sende lyd ut. Tipper at høyttalerene dine har en automatsikring på diskanten. Når en forsterker blir overbelastet, dvs du spiller så høyt at forsterkeren begynner å forvrenge, så er det gjerne diskanten som får juling. Uten sikring ville de bare brent av. En bedre (kraftigere) forsterker kunne antagelig hjulpet, men spiller du høyt nok går sikringen uansett. Og kanskje bassen revner eller brenner av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå