Misoxeny Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Jeg har en Fujitsu Siemens Lifebook, E Series. Den fungerte helt fint helt til jeg skulle restarte den etter å ha installert Adobe Shockwave. Da jeg starter maskinen igjen, restartet den seg automatisk etter at den var kommet forbi den delen med Windows XP logoen. Dette skjer hver gang, det fungerer heller ikke i sikkerhetsmodus. Jeg ser et glimt av en bluescreen som forsvinner etter et halvt sekund (får ikke lest hva som står), og så restarter den seg. Hva kan jeg gjøre med dette? EDIT: Ok, jeg fikk starta uten at den automatisk restarta ved feilmeldingen. Feilmeldingen jeg får er: "STOP: c000021a {Fatal System Error} The windows Logon Process terminated unexpectedly with a status of 0xc0000135 (0x00000000 0x00000000). THe system has been shut down." Endret 18. september 2008 av DoffenPHP Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Du bør kjøre systemgjennoppretting/system restore fra kommandolinjen. Du går da tilbake til ett tidspunkt før du prøvde installasjonen av Adobe Shockwave. Instruksjoner (på engelsk) finner du på denne linken. Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Problemet er at jeg ikke får startet sikkerhetsmodus i det hele tatt, den restarter seg uansett etter jeg får opp Windows XP logoen. Når jeg velger Safety Mode with Command Prompt kommer det en rekke linjer med tekst som sier blant annet: multi(0)disk(0)rdisk(0)partitionn(1)\windows\system32\drivers\disk.sys Med forskjellig filnavn på slutten. Deretter kommer Windows XP logoen og etter det blir PC'en restarta. Endret 18. september 2008 av DoffenPHP Lenke til kommentar
Startrack Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg var akkurat på vei til å lage en egen post om dette. Har NØYAKTIG samme problemet. Bare på en PC med: AMD cpu MSI hovedkort Geil ram Club3D grafikkort Håper noen kan hjelpe. Mye viktig data inne på den disken Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Da bør du prøve en reparasjon ved hjelp av Windows-CD'n. Lenke til kommentar
MikeB Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Håper noen kan hjelpe. Mye viktig data inne på den disken jeg har hatt samme trøbbel. Lasta med Linux Knoppix boot CD, brant en cd og starta maskinen via den. Fikk deretter hentet ut alle filer fra HD. Men jeg står fortsatt igjen med en PC som ikke starter, sikkerhetsmodus virker ikke, bare resettes. På toppen av det hele så virker ikke Siemens Fujitsu recovery CD som fulgte me maskinen. Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Jeg har forsøkt å sette inni en Windows XP CD nå for å reformatere, men jeg får beskjed om at installasjonsprogrammet ikke finner en harddisk? Forresten, finnes det et recovery program for Siemens Fujitsu man kan laste ned fra nettet og så brenne på en CD og boote CD'en fra laptopen for å reformatere? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hvis maskinen har SATA-disk, og du bruker en standard XP-CD (ikke FS recovery CD), så må man som oftest installere driveren til SATA-kontrolleren før man kan installere Windows. I begynnelsen av installasjonen spør installasjonsprogrammet om du vil installere ekstra drivere ved å trykke F6. Denne driveren må du på forhånd ha tilgjengelig på diskett. Jeg tror ikke du på noen lovlig måte kan laste ned FS sin recovery CD, siden den inneholder Windows. Det finnes dog de som selger disse CD'ene, som f.eks. her. Lenke til kommentar
Misoxeny Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Hvordan vet jeg hvilke drivere jeg må laste ned og legge inn på diskett? Har ingen peiling på om maskinen har SATA-disk. Finner ikke FS recovery CD'en, så eneste måte jeg kan tenke meg å løse dette på er jo det du sier med drivere osv. Men jeg vet ikke hvilke drivere jeg trenger, hvordan jeg går frem osv. Veldig viktig jeg får dette til, er min far sin jobb PC x( Edit: Fant en SATA driver for Lifebook E 8110 som er den jeg har. Den heter ntel Matrix Storage Manager SATA RAID F6 driverdisk 32 Bit Kit 8476. Er dette den riktig? Isåfall, hvordan går jeg frem for å installere denne samtidig som jeg bruker Windows CD'en? Det er ingen steder å sette i en diskett på min laptop, kan jeg bruke USB eller noe? Lager en ny tråd om dette. Endret 19. september 2008 av DoffenPHP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå