Gå til innhold

Den store Sony KDL-w4500 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flott om noen som har brukt litt tid på å finjustere bildet, kan poste instillingene sine for bilde settings. Lysstyrke, skarphet osv..

46" kom i dag. :)

Jeg stilte min inn med Monster DVD og ble fornøyd med disse innstillingene:

Picture:

Backlight: 8

Contrast: 68

Brightness: 66

Colour: 51

Colour Temperature: Neutral

Sharpness: Minimum

Noise reduction: Off

MPEG Noise Reduction: Off

Advanced Settings>

Adv. Contrast Enhancer: Off

Live Colour: Off

Colour Space: Wide

Features:

Light Sensor: On

Motionflow: Standard

Film Mode: Auto 1

Game/Text Mode: Off

Video/Photo: Video-A

x.v.Colour: X.v.Colour

Set-up:

Screen Settings>

Display Area: Full Pixel(Bruker bare på 1080P signaler)

Det var det jeg fikk til med min TV.:)

Endret av amras_Telemnar
Lenke til kommentar

Har et irriterende problem med 46" modellen. Når bildesignalet kommer fra SCART, som det gjør fra både kabel-tv dekoder og DVD spiller, så blir bildet kuttet litt i alle kantene. Dette gjelder under alle formatene tilgjengelig, men under andre format enn "wide" og "4:3" så blir bildet mye mer kuttet i kantene.

På HDMI signal kan dette stilles inn på "Bildestørrelse" i menyen. Men dette er ikke tilgjengelig på SCART signal.

Noen andre som har samme problem, vet om det kan fikses, eller bruker SCART signal uten å få kuttet bilde? Jeg tror jeg har prøvd alt av relevante innstillinger.

Lenke til kommentar
Har et irriterende problem med 46" modellen. Når bildesignalet kommer fra SCART, som det gjør fra både kabel-tv dekoder og DVD spiller, så blir bildet kuttet litt i alle kantene. Dette gjelder under alle formatene tilgjengelig, men under andre format enn "wide" og "4:3" så blir bildet mye mer kuttet i kantene.

På HDMI signal kan dette stilles inn på "Bildestørrelse" i menyen. Men dette er ikke tilgjengelig på SCART signal.

Noen andre som har samme problem, vet om det kan fikses, eller bruker SCART signal uten å få kuttet bilde? Jeg tror jeg har prøvd alt av relevante innstillinger.

På min 52" blir bildet over scart ikke kuttet slik, men ved wii spill blir det f.eks skjær av rosa over hele bildet, dersom det er noe rosa i spillet. (scart), dette problemet har jeg ikke med andre konsoller. (HDMI, komponent)...

Ingen innstillinger kan fikse dette, så det må være kabeltypen?

Lenke til kommentar

Dette kalles overscan. Det er et gammelt spøkelse fra CRT verdenen. De fleste kanaler og spill er tilpasset for skjermer med overscan, og viser viktige elementer lengre inn i skjermen. Hvis tekst og logoer kuttes vekk er det derimot noe galt og du burde sende mail til Sony og høre med dem.

Den forrige TV'n min var en KDS 55A2000. Jeg ble så forferdelig irritert på grunn av overscan. Det var ingen 1:1 pixel mapping på den skjermen da, så HDMI ble også kuttet litt fra. Det er irriterende, men de fleste skjermer har slikt innebygd fordi kanalene og konsollene er tilpasset overscan.

Lenke til kommentar

Har lenge tenkt på å kjøpe denne tvn, men da leste en av kommentarene som ble skrevet om tvn på komplett sine sider ble jeg litt usikker.

Sitat: ".. det mange sliter med er å få bra bilde fra f.eks PC via HDMI. Sannheten er at TV'n har full HD støtte, men IKKE full støtte for 1920x1080 oppløsning via HDMI porten. Dette kommer ikke fram i noe av dn tekniske dokumentasjonen. Den støtter 1920x1080 formatet, men bildet blir elendig fordi det da konverteres til et videosignal og ikke full pixel mapping. Maks støttet oppløsning (som forsåvidt holder for de fleste) er 1360x768 - både på HDMI og VGA inngangen. Da først blir bildet prima. Dette er også bekreftet via SONY's support-tjeneste."

Lurer på om dette er helt sant, og om det er riktig å tolke det som at man ikke får 1080p i realiteten? Tenker da på både Blue ray og fra pc? For det er noe jeg absolutt vil ha siden blue ray (1080p) hovedsakelig skal spilles av fra pcn :(

Endret av Sky89
Lenke til kommentar
Har lenge tenkt på å kjøpe denne tvn, men da leste en av kommentarene som ble skrevet om tvn på komplett sine sider ble jeg litt usikker.

Sitat: ".. det mange sliter med er å få bra bilde fra f.eks PC via HDMI. Sannheten er at TV'n har full HD støtte, men IKKE full støtte for 1920x1080 oppløsning via HDMI porten. Dette kommer ikke fram i noe av dn tekniske dokumentasjonen. Den støtter 1920x1080 formatet, men bildet blir elendig fordi det da konverteres til et videosignal og ikke full pixel mapping. Maks støttet oppløsning (som forsåvidt holder for de fleste) er 1360x768 - både på HDMI og VGA inngangen. Da først blir bildet prima. Dette er også bekreftet via SONY's support-tjeneste."

Lurer på om dette er helt sant, og om det er riktig å tolke det som at man ikke får 1080p i realiteten? Tenker da på både Blue ray og fra pc? For det er noe jeg absolutt vil ha siden blue ray (1080p) hovedsakelig skal spilles av fra pcn :(

Det der er helt feil. Denne har selvsagt støtte for 1080p. Den påstanden gjelder nok en annen TV med 1366*768 oppløsning.

Lenke til kommentar
dette skal visst være den beste tvn som er på markedet.

Nåvel.. men det kan bli vanskelig å finne noe bedre i denne prisklassen.

Nok å høre på brukere av den, vil påstå at man ikke finner mye bedre som du sier her. Jeg gikk gjennom en lang prosess på over 2 måneder før jeg bestemte meg. Jeg er utrolig fornøyd med min 52" w4500, og 40" har kun fått svært gode resultat i tester. Du kommer ikke til å angre, kjøp :)

Lenke til kommentar
Mor skal ha ny TV. Det blir mest sannsynlig kdl-40 w4500. Ser ikke ut som om det er noe dårlig kjøp.

Fikk min 40 tommer W4500 for 5 dager siden og er veldig godt fornøyd. Jeg er ganske kresen og har byttet tv'r inn igjen før. Ikke noe clouding eller ulyder som endel andre har problemer med.

Igår kom Sony BDP s550 blue-ray spilleren fra Amentio og da ser en virkelig hva som bor i tv'n. Helt utrolig detaljerte bilder og fin flyt. Men husk å prøve alle innstillinger for jeg syntes bilde var dårlig fabrikk stilt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mor og far har fått seg w4500 nå :D Men den digitale dekoderen vi har er så GAMMEL at den bare har analoge utganger...så tv'n får ikke vist seg godt frem enda til vanlig tv bruk . Men en HD pvr dekoder er på vei :D

Sef. Fargene er jo SYLSKARPE :D og en 1080p film fra pc'n via hdmi kabel så rett og slett vakkert ut...merket ikke noe til clouding problemer. Gleder meg til å se de gå kanalene som er i HD på den tv'n og ikke minst de andre kanalene som jeg også tror vil se enda bedre ut når signalene blir overført via en HDMI kabel kontra scart

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Jeg har hatt min 40W4500 i en måned nå og er kjempefornøyd.

Hadde ikke trodd bildet skulle være så godt på vanlige digitale GET signaler, imponerende.

Og nå har jeg endelig klart å koble PCen til TVen ved hjelp av en DVI til HDMI kabel. Sylskarpe bilder her også. Trøblet litt først men fant ut at jeg måtte laste ned ny driver til skjermkortet, sette skjermformatet til "wide" og til slutt velge "full piksel" (home-innstilling-skjerminnstillinger-bildestørrelse).

MEN!! Siden jeg har DVI/HDMI kabel så får jeg jo ikke overført lyd etter det jeg forstår. Noen forslag til hvordan jeg kan få det overført også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...