Cotul Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hallo. Jeg går nå på 5 semester av en bachelor grad på HIHM. Høgskolen har lite penger og må dermed legge ned informatikk avdelingen. Det er fortsatt ikke avgjort hvordan de skal gjøre dette. Lurer på om jeg har noe som helst krav på å få fullført de siste semestrene eller om de bare kan si stopp ? Beklager hvis denne heller burde ligge under utdanning. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Såvidt jeg leste, skulle de 'gamle' studentene få fullføre studiene sine, men det ble ikke tatt opp noen nye studenter. Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Det vil forstatt bli tullete, siden en eller flere lærere sannsynligvis vil forsvinne, og å lyse ut en halv stilling som garantert vil legges ned om 2 år virker heller dumt. Dog spørsmålet her er hva de er lovpålagt å tilby oss. Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Ok, så avdelingslederen har bestemt seg for å foreslå for ledelsen å legge ned for at budsjettet skal holde, og regner med å få medhold. Han mener også at det ikke skal gå ut over undervisningskvaliteten. Dog dette vil være umulig å oppnå, siden vi garantert vil miste foreleseren som har mest erfaring, og muligens en til, og det blir umulig å ansette noen som kan erstatte de, i halv stilling i 2 år. Jeg lurer fortsatt på hvilke rettigheter vi har utover å få fullført studiet. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Tviler på at det er noe særlig rettigheter utover å fullføre studiet, så lenge de klarer å erstatte de som slutter. Men mulig noen andre vet mer enn meg akkurat der.. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 så lenge de klarer å erstatte de som slutter. Er vel der problemet ligger. De blir ikke å klare å erstatte de som slutter. For som oln sier, hvem vil ha en jobb som er over etter 2 år, samtidig som de ikke får lov til å gjøre noe annet enn å forelese ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå