AasmundMo Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Hei! Jeg driver på å koder en foto-portefolie (til meg selv) og jeg har et par problemer jeg ønsker hjelp til. Siden jeg fikk til det første la jeg bare det i en spoiler: For det første: CSSen min tuller med noe. I designvinduet i Dreamweaver CS3 funker farger og fonter, men ikke fontstørrelse. I Firefox og Safari funker farger, men verken fonter eller fontstørellser. Er det noen som kan se hva jeg gjør feil? Jeg har lagt ved CSSen under. @charset "UTF-8"; /* CSS Document */ body{ background-color:#CCCCCC; color:#333333; font:Myriad Pro, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12; } .header{ background-color:#CCCCCC; color:#990000; font:Myriad Pro, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:24; } .om_meg{ background-color:#CCCCCC; color:#333333; font:Myriad Pro, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10; } Kodene jeg bruker for å linke CSSen er: <link rel="stylesheet" href="css/holienmo2.css" type="text/css"/> og <td class="header" Det andre jeg lurer på er hvordan jeg skal legge et html dokument i et annet for å så legge til en scroll på det, lignende denne siden. Jeg hadde tenkt å bruke disse to tutorialene (1 og 2), men finner ikke ut hvor jeg skal skrive koden. Noen tips? Jeg ha et siste spørsmål også. Vil det være mulige å lage noe lignende dette uten å lage et html-dokument hvor hvert bilde? EDIT: Fikk svar på det første, så da la jeg det i en spoiler. Endret 18. september 2008 av AasmundMo Lenke til kommentar
OleeiD Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg ha et siste spørsmål også. Vil det være mulige å lage noe lignende dette uten å lage et html-dokument hvor hvert bilde? Det der er jo flash så JA det er mulig.. Går sikkert med PHP og ajax også.. Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Jeg ha et siste spørsmål også. Vil det være mulige å lage noe lignende dette uten å lage et html-dokument hvor hvert bilde? Det der er jo flash så JA det er mulig.. Går sikkert med PHP og ajax også.. Mente om det er mulig i .html;) Er det eneste jeg kan (det og css) og det er også til en skoleoppgave hvor jeg skal bruke html. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hmm.. Prøv "font-family", istadanfor "font". Då skal det nok fungere i Firefox. For størrelse vil eg trur du berre treng å skrive "size", istadanfor "font-size". =p Utan at eg er noko ekspert på CSS/HTML altså Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Hmm.. Prøv "font-family", istadanfor "font". Då skal det nok fungere i Firefox. For størrelse vil eg trur du berre treng å skrive "size", istadanfor "font-size". =p Utan at eg er noko ekspert på CSS/HTML altså Jeg måtte bruke "font-size" og ikke bare "size", men "font-family" gjorde susen! Takk:) Lenke til kommentar
OleeiD Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Ganske sikker på at du kan finne noen finne Ajax scripts til det du tenker på. Men hvis du bare skal bruke html og css må du nok lage en side til hvert bilde hvis du ikke bruker iframe da. Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Ganske sikker på at du kan finne noen finne Ajax scripts til det du tenker på. Men hvis du bare skal bruke html og css må du nok lage en side til hvert bilde hvis du ikke bruker iframe da. Kan det leses av alle nettlesere? Lenke til kommentar
OleeiD Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Fant dette ved å søke litt: IE5.0+ on Windows, Gecko 1.0+ (so NS7+, Firefox, Moz1.0+), Safari 1.2+, Opera 7.6+ også litt her: http://www.w3schools.com/Ajax/ajax_browsers.asp Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Takk! Ellers ser ut som iframe kan funke ganske greit. Tenker at jeg prøver meg fram med det først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå