Gå til innhold

20gb er borte. hvor er filene?

Goldruin

Anbefalte innlegg

Hei

jeg brukte vista og formaterte pc'en gjennom vista før jeg reinstallerte vista. Nå, etter jeg har lagt inn filer og tull ser jeg at jeg har brukt opp 50gb. Men når sjekker egenskapene til mappene på c: så finner den bare 30 gb.

Jeg søkte " . " og fant en mengde filer jeg hadde fra før jeg formaterte, men disse kommer jeg ikke inn på. Jeg finner dem heller ikke når jeg følger kildehenvisningen. Jeg får beskjed om at mappen ikke eksisterer lenger.

Jeg mistenker at det er disse filene som opptar de 20gb'ene. Hvordan sletter jeg disse og får tilbake plassen min? 20gb er faktisk 20% av hdd'en, så det hadde vært kjekt å få dem tilbake.

Takk på forhånd!

(hvis jeg har feilpostet beklager jeg)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

jeg brukte vista og formaterte pc'en gjennom vista før jeg reinstallerte vista. Nå, etter jeg har lagt inn filer og tull ser jeg at jeg har brukt opp 50gb. Men når sjekker egenskapene til mappene på c: så finner den bare 30 gb.

Jeg søkte " . " og fant en mengde filer jeg hadde fra før jeg formaterte, men disse kommer jeg ikke inn på. Jeg finner dem heller ikke når jeg følger kildehenvisningen. Jeg får beskjed om at mappen ikke eksisterer lenger.

Jeg mistenker at det er disse filene som opptar de 20gb'ene. Hvordan sletter jeg disse og får tilbake plassen min? 20gb er faktisk 20% av hdd'en, så det hadde vært kjekt å få dem tilbake.

Takk på forhånd!

(hvis jeg har feilpostet beklager jeg)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837

de gamle filene som du ikke kommer inn i. de skal du slette

men ikke slett "System Volume Information" og noen sånne system mapper

Endret av Slettet+129837
Lenke til kommentar
Hei

jeg brukte vista og formaterte pc'en gjennom vista før jeg reinstallerte vista.

hva mener du med det ?

hvis du mener ( som jeg er redd for du har gjort ), høyreklikke på OS C:\ og få opp valg: " formater ", da formaterer du ikke harddisken og blir sittende med mye gammelt.

hvis man skal reinstaller en OS, da må man formatere ( hurtig ) harddisken før man reinstallere ( dette er ett valg man få, når man reinstallerer ).

det finnest oppskrifter her på dette forumet hvordan man skal gjør det.

lykke til

Lenke til kommentar
de gamle filene som du ikke kommer inn i. de skal du slette

men ikke slett "System Volume Information" og noen sånne system mapper

Hvordan sletter jeg når maskinensier at de ikke eksisterer?

hvis du mener ( som jeg er redd for du har gjort ), høyreklikke på OS C:\ og få opp valg: " formater ", da formaterer du ikke harddisken og blir sittende med mye gammelt.

Hehe, nei. jeg satt inn cd'en, rebootet, valgte oppstart fra cd, deretter startet jeg installasjonen, og der valgte jeg å formatere disken som jeg videre installerte alt over. Men jeg husker å tenkte at det gikk veldig fort å formartere :S

Må jeg reinstallere og formatere alt (riktig denne gangen) på nytt, eller er det noe jeg kan gjøre uten å formatere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...