Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sliter med Signal WLAN.

Anbefalte innlegg

Har akkurat flyttet inn i en hybel vedsiden av et hovedhus, hvor wlan ruteren er i.

Siden denne da er på andre siden av huset sliter jeg veldig med signalet.

Min samboer har alltid full signal styrke dvs. 80-90% signal, hun har da en Fujitsu Siemens bærbar, mens jeg sitter med en stasjoner maskin som ser noe luguber ut.

Jeg har prøvd ganske mye, kjøpt meg D-link DWA-547, som virker forholdsvis bra. (Har ganske bra peiling på det meste av pc, men er ikke helt inne i wlan verdenen da jeg er en tilhenger av kabel <3 )

Lurer litt på om det kan være støy fra min egen maskin som forårsaker dette, da mitt kabinett er ganske åpent med 3xstore vifter.

Har også kjøpt meg directional antenne på 9db som fungere utrolig dårlig.

For øyeblikket ligger jeg på 20-30% signal, noe som i og for seg er greit når du bare skal surfe. Men når jeg også spiller Wow +++ lagger jeg ut ofte.

Er det noen som vet om en antenne som er VELDIG god (Helst ikke alt for dyr, er student), eller noen triks til å få boosta styrken på kortet mitt.

Jeg har ikke mulighet til og gjøre noe særlig med ruteren, da eierne er ganske fjerne, og mye ute å reiser.

Setter utrolig pris på alt av forslag (PS. Har forsøkte og mekke egen "Parabol" med folie)

Takk !!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du jakter på utstyr som tar imot og sender bra så kan jeg anbefale en Buffalo WHR-HP-G54. Hvis du flasher denne med DD-WRT så kan du koble deg opp i client_bridge mot huseierens router.

Finner denne på ebay til ca 500kr inkl frakt med DD-WRT ferdig lagt inn. Normalt er den tilgjengelig på diverse webshopper i Norge men er utsolgt nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...