Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jente som har kopiert meg i 5 år


Gjest irritert jente

Anbefalte innlegg

Gjest irritert jente

Jeg får ta alt fra begynnelsen:

 

En venninne jeg har hatt helt siden barnehagen begynte å herme etter meg når vi var 12 år. Da mener jeg, virkelig herme etter meg. Samme klær, hårfarge, sminke og lignende. I begynnelsen var dette "ok" og jeg la ikke særlig merke til det. Etterhvert som jeg ble eldre kopierte hun meg bare mer og mer. Jeg fikk kjæreste, som hun prøvde å stjele flere ganger. Han fortalte også at hun på en eller annen syk måte begynte å le som meg (jeg har en litt sær latter). Når hun ikke fikk ham, tok hun heller over vennene mine. En etter en ble de godvenner med henne og tok avstand fra meg. Til slutt mistet jeg typen og stod igjen uten noe som helst.

 

Dette gjorde at jeg begynte å bli gal. Jeg innså hva hun drev med. Hun likte favorittbandene mine, tok over drømmene mine, til og med favorittfarger (?!). Hun gjorde alt jeg ønsket å gjøre selv (Ville ha blått hår, diverse piercinger, diverse bandklær og lignende og skaffet dette til seg selv.)

På internett hadde jeg flere profiler, og hun skulle alltid skrive ned like ting som meg på sin egen profil. Før elsket jeg å ta bilder av meg selv, og alle måter jeg poserte på gjorde hun også.

Senere farget jeg håret, og litt etter kom hun med samme farge. Jeg begynte å hate henne intenst, og ønsket henne bare vondt.

 

Når jeg var 16, 17 skiftet jeg totalt klesstil og hårfarge og var åpen om at jeg røykte cannabis. 1 måned etter kommer hun med samme hårfarge, samme stil og har begynt å røyke selv.

Dette går meg på nervene, og har ført til masse problemer for meg. Vennene hennes sprer meget stygge rykter om meg, til og med ukjente mennesker misliker meg og prater dritt (Disse er venner av henne). Jeg tørr ikke være meg selv, tørr ikke gå i klær jeg liker, tørr ikke å snakke om meg selv.

Jeg får også skylden for alt hun gjør, siden hun ligner så mye på meg. (Har blitt kalt ned flere ganger på politistasjonen, og stoppet på gaten av ukjente og blitt skjeldt ut). Dette er selvfølgelig bare misforståelser, men det gjør meg så intenst forbannet.

 

Jeg er så ufattelig lei av all kopieringen. Har prøvd å ignorere henne i over lengre tid, kuttet kontakt med venner, fjernet meg fra nettsteder. Jeg mistet forloveden fordi hun gjorde meg gal, og jeg snakket nesten bare om henne. Jeg er redd for å ta buss, gå i byen, handle, gå tur ute fordi jeg ikke vil hun skal se meg og deretter herme enda mer.

Jeg har også prøvd å ta dette opp med henne, men det fungerer ikke. Alle andre påstår at jeg er paranoid og gal, ikke at hun gjør noe galt. Jeg er redd for at ingen faktisk forstår seg på hvordan jeg opplever dette.

 

Jeg tror hun må være sykelig sjalu av en eller annen grunn. Jeg har alltid vært den flinke, heldige og vellykkede, mens hun alltid har vært populær - men et vrak. Hun har også sendt meg meldinger på steder som facebook, og sagt at hun er lei av at jeg er så "jævla englebarn".

 

Er det noen som forstår situasjonen? Hva grunn kan hun ha for dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når hun ikke fikk ham, tok hun heller over vennene mine. En etter en ble de godvenner med henne og tok avstand fra meg.
Og hvor var du da?

 

Dette gjorde at jeg begynte å bli gal. Jeg innså hva hun drev med. Hun likte favorittbandene mine, tok over drømmene mine, til og med favorittfarger (?!). .
Venninner pleier ha samme favorittband, drømmer og farger. Som regel backstreet boys, rik kjekk mann og sunne barn, og rosa

 

(Ville ha blått hår, diverse piercinger, diverse bandklær og lignende og skaffet dette til seg selv.)
Folk med den stilen er som regel like, uansett kjønn

 

Jeg tørr ikke være meg selv, tørr ikke gå i klær jeg liker, tørr ikke å snakke om meg selv.
Fordi det er farlig at hun har sanmme klær, sinn og tanker som deg?

 

Jeg får også skylden for alt hun gjør, siden hun ligner så mye på meg. (Har blitt kalt ned flere ganger på politistasjonen, og stoppet på gaten av ukjente og blitt skjeldt ut). Dette er selvfølgelig bare misforståelser, men det gjør meg så intenst forbannet.
Men det slipper du jo, og dem bør vel kunne se forskjellen. Og siden du er såpass innrøyka at du er åpen om det er det ikke rart hverken politi eller folk er interessert i deg

 

Jeg tror hun må være sykelig sjalu av en eller annen grunn. Jeg har alltid vært den flinke, heldige og vellykkede, mens hun alltid har vært populær - men et vrak.
Kanskje du har vist henne det litt for mye, stilt deg selv som bedre enn henne og at det er grunnen til at hun vil være mer som deg? Og nå er det du som er sjalu fordi du ikke føler deg så unik lengre?

 

 

Hvorfor er det så utrolig farlig at hun er lik deg, du trenger ikke se på henne, høre på henne eller noe. Prøv å ta på deg felleskjøpet-dress og se om hun følger (noe jeg betviler)

Lenke til kommentar

Noen mennesker er bare syke. Desverre er dere ikke voksene enda, så det offentlige norge vil nok ikke være til stor hjelp. Jeg går utifra at du ikke er ferdig med VGS enda. Det gir jo en relativt enkel løsning på problemet. Hold ut til VGS er ferdig så går du på en skole et annet sted i landet (evt utlandet) og slipper unna alt sammen. For sikkerhets skyld kan du jo la henne få vite (via rykter eller direkte) at du har tenkt til å gå på en skole som ligger et helt annet sted enn den du egentlig vil på. Så hvis hun skulle kopiere deg så havner hun på feil sted ;)

 

EDIT: wow, mye negativitet i denne tråden. Hvilke rolle spiller det at saken har flere sider, at de er unge, at hun røyker og sikkert er delaktig i situasjonen?

Hun opplever det slik, og det går inn på henne. Så, istedenfor å avvise problemet så kunne det kanskje vært en ide å komme med potensielle løsninger? Hvis trådstarter da ikke bare er ute etter emosjonell støtte for noe hun opplever tungt. (og da funker jo kritikk veldig bra, ikke sant?)

Endret av noob11
Lenke til kommentar

Så kloke svar dere gir...

 

For det første, så frykt ikke for å være deg selv. Vær deg selv, ta opp kontakten igjen med venner og ignorer denne jenta loddrett ut. Skulle noen kommentere at hun ser ut som deg, eller omvendt, bare kom med en liten kommentar at hun har hermet etter deg i åresvis.

 

Og for all del, ikke la deg knekke av små kjerringer som det der. Vær deg selv og gi f. i henne. :thumbup:

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Gjest irritert jente

Jeg prøver jo å ignorere henne, men de få gangene hun ser meg snapper hun opp det jeg har på meg og lignende. Jeg går heller ikke i bandklær foressten.

Poenget mitt er at det ikke er lett å bare ignorere henne!

 

Skole har jeg alltid satset på, og er ikke noe problem. Nå har hun faktisk begynt på samme linje, men kom ikke inn på samme skole :)

Lenke til kommentar

Hvordan vet vi at du er du og ikke henne som prøver å utgi seg for å være deg i dette innlegget... :p

 

 

Noe som fort kan bli et problem i et slikt tilfelle er hvem av dere som sprer et rykte, sant eller usant, om den andre først.

Hvis hun er førstemann til å fortelle noen f.eks at det er du som kopierer henne så er det meget mulig hun vil bli trodd på det. Prøve å overtale den personen siden om at det er omvendt kan være vanskelig/umulig :-\

Lenke til kommentar
Når hun ikke fikk ham, tok hun heller over vennene mine. En etter en ble de godvenner med henne og tok avstand fra meg.
Og hvor var du da?

 

Dette gjorde at jeg begynte å bli gal. Jeg innså hva hun drev med. Hun likte favorittbandene mine, tok over drømmene mine, til og med favorittfarger (?!). .
Venninner pleier ha samme favorittband, drømmer og farger. Som regel backstreet boys, rik kjekk mann og sunne barn, og rosa

 

(Ville ha blått hår, diverse piercinger, diverse bandklær og lignende og skaffet dette til seg selv.)
Folk med den stilen er som regel like, uansett kjønn

 

Jeg tørr ikke være meg selv, tørr ikke gå i klær jeg liker, tørr ikke å snakke om meg selv.
Fordi det er farlig at hun har sanmme klær, sinn og tanker som deg?

 

Jeg får også skylden for alt hun gjør, siden hun ligner så mye på meg. (Har blitt kalt ned flere ganger på politistasjonen, og stoppet på gaten av ukjente og blitt skjeldt ut). Dette er selvfølgelig bare misforståelser, men det gjør meg så intenst forbannet.
Men det slipper du jo, og dem bør vel kunne se forskjellen. Og siden du er såpass innrøyka at du er åpen om det er det ikke rart hverken politi eller folk er interessert i deg

 

Jeg tror hun må være sykelig sjalu av en eller annen grunn. Jeg har alltid vært den flinke, heldige og vellykkede, mens hun alltid har vært populær - men et vrak.
Kanskje du har vist henne det litt for mye, stilt deg selv som bedre enn henne og at det er grunnen til at hun vil være mer som deg? Og nå er det du som er sjalu fordi du ikke føler deg så unik lengre?

 

 

Hvorfor er det så utrolig farlig at hun er lik deg, du trenger ikke se på henne, høre på henne eller noe. Prøv å ta på deg felleskjøpet-dress og se om hun følger (noe jeg betviler)

 

 

Her var vi raske til å dømme ja? var det bare fordi hun nevnte det med cannabis?

 

Kjenner igjen irritasjonen. Det værste jeg vet er når folk har like klær som meg. Og her har du en venninne som så og si kopierer deg.

Eneste måten er jo bare å si det som det er. Jeg klarer hvertfall ikke å se noen annen måte.

Lenke til kommentar
Her var vi raske til å dømme ja? var det bare fordi hun nevnte det med cannabis?

 

Kjenner igjen irritasjonen. Det værste jeg vet er når folk har like klær som meg. Og her har du en venninne som så og si kopierer deg.

Eneste måten er jo bare å si det som det er. Jeg klarer hvertfall ikke å se noen annen måte.

Jeg dømmer ikke, jeg bare trer frem med fakta der det finnes, og spør der jeg ikke finner fakta. Og jeg dømmer ikke folk som nyter cannabis heller

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Guest_irritert jente_*:

 

Vell... hvis det er så det ligger an: Dra på ferie og sett ut rykte om selvmord.

Men litt mer alvorlig; det èr mulig å ta opp slikt med politiet. Kjerringa har en kjennig som har vært drygen impåsliten innimellom, uten at jeg nødvendigvis kan sikte til spesifike lovbrudd. Men JEG ble så lei at jeg ringte politiet og snakket med dem en dag, og de sa det var bare å ta en tur på kammeret, så kunne det godt hende de hadde en løsning på saken.

 

Gubben ble såpass vettskremt når jeg begynte å blande inn politiet at han har holdt seg rimelig i tøylene noen måneder nå, men det begynner å ta seg opp igjen, så jeg er stadig inne på tanken. Kanskje du skal høre emd dem du å?

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...