Gå til innhold

Hvor mye gaming PC får jeg for 5-6000 kr?

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg er på utkikk etter en ny gaming PC på et begrenset student budskjett. Har funnet ut at jeg kan bruke ca 5-6000 kr på en stasjonær pc. Problemet er at jeg også trenger en skjerm. Jeg forstår at jeg ikke kommer til å kunne kjøre Crysis etc med super grafikk, men det vil uansett bli en enorm forbedring fra min nå 5 år gamle laptop. :)

Spillene jeg i hovedsak ønsker å kjøre bra er WoW, Team Fortress 2, og sannsynligvis GTA4 når det kommer. Jeg er dessverre ingen kløpper i data, så bygge PC er uaktuelt for meg. Hittil har jeg funnet et tilbud for meg som ser bra ut:

http://www.datakjeden.no/PocketDetail.aspx...500171;c:100170

Denne har alt jeg trenger tror jeg. Det eneste jeg er redd for er det integrerte skjermkortet. Bør jeg kanskje legge på en 500kr til et separat grafikk kort? Hvis så, hvilket bør jeg ta?

Håper på ikke for kompliserte svar fra mer data kyndige personer enn meg. :)

På forhånd takk.

-Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett Student a10

Ta å bytt kabinett til den billigste

Så bytt haddisk til samsung sin 500gb SpinPoin F1

Bytt OS til Home Premium norsk

Bytt hovedkort til MSI sitt.

Det blir 4400.

Så er det en skjermkort som du sikkert klarer å sette i selv. vis ikke.. kan du sende en mail til komplett å be dem sette det i i samme slengen. anbefaler 4850 (helst med en annen vifte en referanse kortet. som sapphire sin toxic, his med sin IceQ, Gainware med sin Golden Sample, Asus Top,Gigabyte med Zalman vifte, mange å velge mellom).

Men så er det jo frakt i tillegg.

Så blir vel 6300++ for alt dette.

Beklager at jeg ikke kom meg under.

Endret av Ragugo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...