>Jonas< Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Lurer på om noen har et kompilieringsprogram for C++ til linux (Linux Mint) tilsvarende Visual Studio v.6 C++ som vi bruker på skolen. Om noen veit om en måte å kjøre Visual Studio på gjennom Wine eller tilsvarende vil jeg gjerne vite om det. Jeg fikk ikke Visual Studio til å fungere i linux gjennom Wine. Endret 18. september 2008 av >Jonas< Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Code::Blocks er å anbefale. Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Du har ei liste her: http://linuxmafia.com/faq/Devtools/ides.html KDevelop er et bra IDE for KDE, ellers har du Kate (også KDE). Eclipse er ment for Java, men det finnes C/C++-plugin. Disse er nok tilgjengelige i pakkebrønnen din. Endret 18. september 2008 av Strange_quark Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Visual Studio v.6 C++ og fra H.foss? Du går ikke på HiG vel? Selv bruker jeg en lettere modifisert gedit (http://bildr.no/view/257738 gedit c++) sammen med g++ - Noe jeg mener er et bedre miljø enn Visual C++ 6.0. Edit: Link til guide Endret 23. september 2008 av Kagee Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Visual C++ 6.0 fyller vel også 10 år i år så det er ikke så rart Nyeste versjon er er 9.0 (2008) Endret 21. september 2008 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Men er den like grei å lære grunnleggende c++ i ? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Men er den like grei å lære grunnleggende c++ i ? Linken din fungerte ikke for meg så det er vanskelig å si noe om gedit modden din, men vc++ er tydelig et verktøy og det gjør det lett å kompilere og debuge uten stor erfaring om noe annet en c++. Jeg har også hørt at flere skoler bruker vc++ og det sier vel noe om saken, men ikke nødvendigvis så mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå