abene Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Pixlr er navnet på en ny nettbasert bilderedigeringstjeneste. Les mer Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Prøvde nettopp, dette funket perfekt. Veldig interessant trend med at alt nå skal foregå via nettet. Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Interessant at stadig flere flyttes over på servere, slik at PC'en blir mer og mer som en klient. Det er imidlertid mange uløste spørsmål knyttet til security, privacy og opphavsrett som er viktige å få klarhet i rundt slike aplikasjoner. Husk bare hvordan Google Chromes opprinnelige EULA så ut. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Jepp. Bildene som man redigerer blir lastet opp til en sentral server, og dermed blir det lett for dem å overvåke en bestemt bruker hvis de går inn for det. Kunne det vært en mulighet å gjøre slike programmer mer "lokale", slik at selv om selve programmet lastes ned fra en sentral server så forblir filer som redigeres på den lokale PC-en? Det tror jeg ville gitt bedre sikkerhet for brukerne, ihvertfall hvis kildekoden også frigis i samme slengen. Ellers ser jeg at det ikke står noe om åpen kildekode og lignende på siden. Kan det da tenkes at de som står bak legger ut åpen beta som en "gulrot", for så å gå over til en final versjon som enten er stapp full av reklame eller som man må betale for å bruke? Man må alltid være på vakt for slike markedsføringstrekk EDIT: Må også nevne at programmet er utrolig kjapp å laste og elegant å bruke. Imponerende å få til noe slikt i browseren Endret 18. september 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Har to store minus... - Må laste opp bildene til sentral server. - KAN IKKE HØYREKLIKKE! Lenke til kommentar
gormley Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Jeg er helt lamslått. Dette var helt fantastisk. Så smooth og velfungerende har jeg knapt seg et program oppføre seg lokalt. Og så flashbasert. *bøye seg i støvet* Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg liker Aviary bedre. Virker raskere, hvertfall på min Linux-maskin. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Gentalt program. Litt "photoshop-lite" verson. Dermed har jeg tilgang til de mest nødvendige funksjonene overalt, når jeg måtte trenge dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg