Black_and_Scholes Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hei. Jeg ønsker å lære mer om pogrammering i VB. Fra før av kan jeg bare noen enkle ting, som å programmere klokker og slike helt enkle ting. Hvilke bøker bør jeg skaffe? Har Microsoft Visual Basic 2008, kan jeg da bruke bøker til VB06 VB.NET, eller det noe helt annet? Bøkene kan gjerne være på engelsk. På forhånd takk! Lenke til kommentar
InjB Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 VB6 er en eldre versjon av Visual basic 2008. Språket som vb 08 bruker er VB.NET. Lenke til kommentar
Black_and_Scholes Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Ok. Hva er forskjellen på VB08 og VB.NET? Og er det meningsløst å kjøpe en bok som omhandler VB6 Lenke til kommentar
InjB Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) VB6 er veldig gammelt, så hvis du bruker VB08 er det ingen vits å kjøpe en VB6 bok, for det er ikke samme språk. Visual Basic.NET er programmeringsspråket som Visual Basic 2008 bruker. Endret 18. september 2008 av InjB Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Ja, det er bortkastet å kjøpe en bok i VB6. Dette ble lansert i 1998, og til og med den utvidede støtten til MS har gått ut. Lenke til kommentar
Black_and_Scholes Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Ok, takk for svar. Hvis språket er likt, hva er da forskjellen på VB08 og VB.NET? Lenke til kommentar
InjB Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 .NET betyr at språket benytter Microsofts .NET Framework. Blant disse språkene finner man Visual Basic.NET, C#, PHP, J# m.fl. Visual Studio er Microsofts hoved-IDE. Det brukes til å utvikle alle mulige slags applikasjoner, fra console- til webapps. Det er kompitabelt med alle platformer støttet av Microsoft Windows, Windows Mobile, .NET Framework, .NET Compact Framework og Microsoft Silverlight. VB. NET er bare den ny standaren til VB, altså den nye utgaven av VB 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå