Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ansvar/Plikt: "utro" mann til en "ikke-nær" venninne


Gjest Guest_Marit_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Marit_*

Jeg trenger råd!!!

 

For noen år tilbake, da jeg var singel, ble jeg sjekket opp av en mann. Han er èn av mange vennepar i min vennegjeng. Han er den som er aller "lengst borte" for å si det slik. Han er ikke en av mine nærmsete venner. Men-han sjekket meg opp når jeg var singel som sagt..Det som er det vonde her er at han er gift... Hun er da naturligvis også èn av jentene i vennegjengen; men heller ikke den nærmeste. Alle de andre jentene i gjengen vet om denne situasjonen.. Jeg har ikke fortalt dette til den utsatte jenta, men har søkt råd hos de andre og de mener at jeg ikke har noen plikt til å fortelle henne dette og at det bare vil gå ut over meg og mitt vennskap med henne om jeg gjør det. Hva syns dere??

Jeg er i dag samboer og har vært det noen år. Har jeg en plikt til å fortelle samboeren min om denne mannen som sjekket meg opp når jeg var utenor dette forholdet mtp at vi nå går på fester sammen et par ganger i året??

 

Hilsen frustrert...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en vanskelig situasjon som ingen kan fortelle deg den beste løsningen på.

Du har ikke plikt ovenfor noen av dem til å fortelle noe. Hva er i tilfelle grunnen til at du vil fortelle?

Det er ingen menneskerett å vite alt om partneren sin, hvem som har sjekket deg opp tidligere er vel ikke så interessant for hans del, om de to har et ålreit forhold de gangen dere møtes.

 

Var det kun et forsøk på å sjekke opp, eller var det mer?

Lenke til kommentar

Han sjekket deg opp? Det er jævlig det. Gå til dama hans og skrik at typen hennes er en utro kødd som ikke respekterer forholdet dems for en femmer og at hun bør slå opp med han før han setter unger på hele vennekretsen!!!

 

 

 

 

.. Eller bare let it go, det er ingen big deal, finn deg heller noe annet å frustrere deg over

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Marit_*

Ingen var utro her nei. Det var bare at han sjekket meg opp. Har ikke holdt hender en gang..

 

Jeg trenger råd!!!

 

For noen år tilbake, da jeg var singel, ble jeg sjekket opp av en mann. Han er èn av mange vennepar i min vennegjeng. Han er den som er aller "lengst borte" for å si det slik. Han er ikke en av mine nærmsete venner. Men-han sjekket meg opp når jeg var singel som sagt..Det som er det vonde her er at han er gift... Hun er da naturligvis også èn av jentene i vennegjengen; men heller ikke den nærmeste. Alle de andre jentene i gjengen vet om denne situasjonen.. Jeg har ikke fortalt dette til den utsatte jenta, men har søkt råd hos de andre og de mener at jeg ikke har noen plikt til å fortelle henne dette og at det bare vil gå ut over meg og mitt vennskap med henne om jeg gjør det. Hva syns dere??

Jeg er i dag samboer og har vært det noen år. Har jeg en plikt til å fortelle samboeren min om denne mannen som sjekket meg opp når jeg var utenor dette forholdet mtp at vi nå går på fester sammen et par ganger i året??

 

Hilsen frustrert...

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Marit_*
Det er en vanskelig situasjon som ingen kan fortelle deg den beste løsningen på.

Du har ikke plikt ovenfor noen av dem til å fortelle noe. Hva er i tilfelle grunnen til at du vil fortelle?

Det er ingen menneskerett å vite alt om partneren sin, hvem som har sjekket deg opp tidligere er vel ikke så interessant for hans del, om de to har et ålreit forhold de gangen dere møtes.

 

Var det kun et forsøk på å sjekke opp, eller var det mer?

 

Det var flere forsøk på å sjekke opp.. Han tok ikke et nei for et nei, før jeg ble sammen med typen min da. Da ble det stopp.

Jeg vet ikke grunnen til at jeg vil fortelle.. Jeg er litt enig med deg at det er ingen menneskerett å vite alt om pertneren sin.. Jeg tror ikke jeg hadde følt det bedre om JEG hadde fått vite om ALLE som tidligere har sjekket opp typen min, for å si det sånn.. Så.. kanskje jeg skal la det være.. Men hva med "venninnen" min da.. eller rettere sagt konen til sjekkeren.. synes du jeg har plikt til å fortelle henne om mannen hennes????

Lenke til kommentar

Sett deg i hennes situasjon. Hadde du trodd på en ikke-nær-venninne om hun kom å skulle fortelle deg noe slikt om din samboer?

 

Og var det snakk om sjekking? Klining? Sex? Hvis det ikke var klining eller sex i bildet ville jeg iallefall lagt det bak meg.

 

Nei, hold det for deg selv. Hvis du prøver å fortelle henne, uansett hva det er mannen hennes har gjort, er sjangsen for at hun ikke tror deg svært stor.

 

Jeg tror iallefall ikke på random folk som forteller meg at de tror kanskje muligens at typen min flørta med ei kjerring :)

Lenke til kommentar
Ingen plikt men føler du et moralsk plikt for å gjøre det så gjør du det. Ikke alle som føler det, men det virker som om du brenner inne med det og har gjort det lenge, men samtidig er du villig til å risikere all drama som kommer til å hende etter det?

Men tror du hun føler for å lette sin egen samvittighet, eller for å være "snill" og fortelle denne ikke-nære venninnen om at mannen hennes prøvde å sjekke henne opp?

Også enig i det du sier på slutten, det blir jo drama om hun sier det. For ekteparet, vennegjengen får nok vite det + samboeren til trådstarter kan reagere på mange forskjellige måter.

Lenke til kommentar
Ingen plikt men føler du et moralsk plikt for å gjøre det så gjør du det. Ikke alle som føler det, men det virker som om du brenner inne med det og har gjort det lenge, men samtidig er du villig til å risikere all drama som kommer til å hende etter det?

Men tror du hun føler for å lette sin egen samvittighet, eller for å være "snill" og fortelle denne ikke-nære venninnen om at mannen hennes prøvde å sjekke henne opp?

Også enig i det du sier på slutten, det blir jo drama om hun sier det. For ekteparet, vennegjengen får nok vite det + samboeren til trådstarter kan reagere på mange forskjellige måter.

Hun gjør det for sin egen skyld, det er jo tydelig at det å holde på sannheten har tært på henne lenge og at hun ønsker å få det ut siden det ikke har vært godt for henne. Uansett så er det ikke trådstarteren sitt ansvar at en vennine sin mann prøver seg på henne. For det kan godt være mulig at han holder på med en annen dame.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Marit_*
Ingen plikt men føler du et moralsk plikt for å gjøre det så gjør du det. Ikke alle som føler det, men det virker som om du brenner inne med det og har gjort det lenge, men samtidig er du villig til å risikere all drama som kommer til å hende etter det?

Men tror du hun føler for å lette sin egen samvittighet, eller for å være "snill" og fortelle denne ikke-nære venninnen om at mannen hennes prøvde å sjekke henne opp?

Også enig i det du sier på slutten, det blir jo drama om hun sier det. For ekteparet, vennegjengen får nok vite det + samboeren til trådstarter kan reagere på mange forskjellige måter.

Hun gjør det for sin egen skyld, det er jo tydelig at det å holde på sannheten har tært på henne lenge og at hun ønsker å få det ut siden det ikke har vært godt for henne. Uansett så er det ikke trådstarteren sitt ansvar at en vennine sin mann prøver seg på henne. For det kan godt være mulig at han holder på med en annen dame.

Tusen, tusen takk alle som har svart meg! Jeg har "dårlig samvittighet" for noe som ikke egentlig ligger på meg. Jeg har tatt rådene dere har gitt meg, og kommer til å holde på det. Jeg har ingen plikt, og jeg tror, som flere av dere nevner, at det vil bli ett drama uten like.. Det er ikke verdt det, selv om det hadde lettet på min samvittighet.. Det er sant som du, BLÅBÆR, sier at det å holde på sannheten har tært på meg lenge og at jeg egentlig ønsker å få det ut... men til tross for det bør jeg nok tie... ??

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Marit_*
Du bør IKKE tie.

 

En full mann flørtet med henne for noen år siden! WTF? Det er INGEN big deal! Så lenge INGENTING annet skjedde ser jeg strengt tatt ikke at det skal være noen grunn til at noen andre skal vite om det i det heletatt.

 

 

Takk for supporten!! Setter umåtelig pris på det! Jeg har fått sortert en del ting i hodet nå, takket være dere! Takk L-C, Blåbær (selv om du er litt uenig med de andre), PepsiCo, Snurreleif og alle andre dere andre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...