NikkaYoichi Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 I dag så er det kun autentiserte brukere som har tilgang til å benytte våre skrivere, slik skal det også fortsatt være, derfor trenger jeg en god idé til hvordan jeg kan modifisere scriptet nedenfor slik at brukerne kun trenger å kjøre scriptet for å få lagt til skriveren. Set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network") PrinterPath = "\\server\printer" PrinterDriver = "printer" WshNetwork.AddWindowsPrinterConnection PrinterPath, PrinterDriver WshNetwork.SetDefaultPrinter "\\server\printer" Når scriptet kjøres får man feilmeldingen, ingen tilgang\access denied. Dette gjelder altså gjester som er innom her med en datamaskin som ikke tilhører vårt domene og derfor ikke autentiseres mot domenet og således ikke får tilgang. Det hadde jo vært kjekt om brukerene fikk prompt om å skrive inn brukernavn og passord, men det gjør de altså ikke - de får kun blankt avslag. Det jeg da egentlig lurer på er hvordan jeg kan få scriptet til å be om å få logge på før det prøver å legge til skriveren. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 En veldig dårlig løsning på et dårlig scenario (siden dere putter gjester inn i domene-nettet) er jo å la dem mappe skriveren direkte lokalt (ikke gå via printserver). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå