Gå til innhold

MSI Wind U90/U100 - Tips, triks og erfaringer

Blippblopp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK, lyset er orasnge. ;)

Jeg kjøpte den fra USA, ebay, pga sen leveringstid her i Norge. Da fikk jeg 6-cells og 2 gb ram ferdig installert for ca 4300 med toll og frakt. Dyrt, men da fikk jeg den når jeg ville ha den. Amerikansk tastatur, men det er ikke noe problem da man kjapt lærer seg hvor de forskjellige knappene er.

Ingen andre som får opp det grønne lyset?

Jeg har problemer med tilfeldig booting når den er overklokket, garantert pga beta bios. Samt det hender wlan kortet oppfører seg merkelig. Detter ut og vil ikke koble til igjen. MEN, noe annet kan man ikke regne med med beta bios. Noen andre som opplever det samme?

Lenke til kommentar
OK, lyset er orasnge. ;)

Jeg kjøpte den fra USA, ebay, pga sen leveringstid her i Norge. Da fikk jeg 6-cells og 2 gb ram ferdig installert for ca 4300 med toll og frakt. Dyrt, men da fikk jeg den når jeg ville ha den. Amerikansk tastatur, men det er ikke noe problem da man kjapt lærer seg hvor de forskjellige knappene er.

Ingen andre som får opp det grønne lyset?

Jeg har problemer med tilfeldig booting når den er overklokket, garantert pga beta bios. Samt det hender wlan kortet oppfører seg merkelig. Detter ut og vil ikke koble til igjen. MEN, noe annet kan man ikke regne med med beta bios. Noen andre som opplever det samme?

du betalte bare 400 kr mer en meg... eller egentlig bare 250 kr siden jeg kjøpte 1 gb ram i tilleg...

Og da 250kr for et 6 cell battery istede for et 3 cell battery er jo BRA!

Angående det grønne lyset så så jeg på feil lys.. Jo da jeg får også grønt lys på "på-knappen" når jeg bruker "low" mode! Og det med at 2bb1 ikke fikk grønnt lys heller var bare ironi! så vi har alle grønt lys av og til :w00t:

hehe ;)

Tilfeldig booting.. hva er det? bare booting generelt eller`?

Jeg har ikke hatt noen problemer enda.. men så har jeg bare hatt den overklokka i ca 2 timer eller no, så jeg kan ikke si så mye.

Endret av bfplayer
Lenke til kommentar

PaulKemp:

Jeg har 160GB-Winden, som er siste versjon. Min har ingen w-lan-problemer, men las på MSIWind.net at det var mange med 80GB og 120GB som opplevde disse problemene.

Løsningen var først og fremst å oppdatere drivere. Deretter kunne man redigere en .ini-fil (eller hva det var) for å gjøre stabiliteten bedre.

Linker til hvor dette er forklart, er i første post i den andre MSI Wind-tråden her på forumet (den med godt over 80 sider) :)

Tilfeldig booting er heller ikke noe jeg har opplevd. Summa sumarum synes jeg bios 1.08 virker veldig stabil.

Har forøvrig installert Vista 32bit nå (etter mye prøving med 64bit :blush). Så tenkte å gjøre en uhøytidelig test av batterikapasiteten i nærmeste fremtid (XP vs Vista).

Edit: Bf2player, jeg har ikke noe grønt lys!! :p

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Med tilfeldig booting mener jeg at pcen rebooter av seg selv. Det er når den er overklokket.

Takk for tips, skal teste det med driver tweakinga! Nice.

Bra med 160 gb da! Hvor mye endte du opp med å betale for all den gleden?

Vanvittig bra batteritid med 6 cells, gangke fornøyd med det. har ikke målt da.

Lenke til kommentar
Med tilfeldig booting mener jeg at pcen rebooter av seg selv. Det er når den er overklokket.

Takk for tips, skal teste det med driver tweakinga! Nice.

Bra med 160 gb da! Hvor mye endte du opp med å betale for all den gleden?

Vanvittig bra batteritid med 6 cells, gangke fornøyd med det. har ikke målt da.

Jeg har samme Wind som 2bb1 og vi betalte begge 4000. Eller.. det var det den kosta, men jeg fikk studentrabatt på ca 150kr tror jeg!

Ja.. jeg blir garantert nødt til å skaffe et nytt/ekstra batteri! lurer på 9 cellers batteriet... Hmm

Lenke til kommentar

Ja, fikk noe rabatt-greier på PS.no, så endte opp med 4400,- ca for Wind + 1GB ekstra + WD Passport 160GB. Ikke ille i det hele tatt. Batteriet varer nå ca. 2,5 timer.

Problemet mitt er om skal kjøpe 6-cellers eller 9-cellers. Føler sistnevnte blir litt i største/tyngste laget. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har ihvertfall bestilt 9-cellers batteriet, så og si like dyrt som å kjøpe 6-cellers her i norge + frakt. 100-lapp mer ca.. DET går bra :p Så da er det bare å vente på at det kommer da.

Jeg venter også på offisiel 1.08 bios, da jeg veldig gjerne vil klokke litt og ha mer videoram.

Lenke til kommentar
Jeg har ihvertfall bestilt 9-cellers batteriet, så og si like dyrt som å kjøpe 6-cellers her i norge + frakt. 100-lapp mer ca.. DET går bra :p Så da er det bare å vente på at det kommer da.

Jeg venter også på offisiel 1.08 bios, da jeg veldig gjerne vil klokke litt og ha mer videoram.

Bestilte du fra Lionbattery.com?

Lenke til kommentar

hmm... har bestillt MSI Wind hos milrab.no. Men når jeg bestillte så sto det at det var den versjonen med 120gigg som dem hadde inne. Så da bestillte jeg den til en sum av 3700,- Men når jeg går inn å ser på ordren min nå så står det at det er den versjonen med 160gigg jeg får... til sammme prisen! selv om at dem har justert opp prisen ellers til nesten 4000,- :) satser på at det er den med 160gigg jeg får da ;)

Lenke til kommentar
hmm... har bestillt MSI Wind hos milrab.no. Men når jeg bestillte så sto det at det var den versjonen med 120gigg som dem hadde inne. Så da bestillte jeg den til en sum av 3700,- Men når jeg går inn å ser på ordren min nå så står det at det er den versjonen med 160gigg jeg får... til sammme prisen! selv om at dem har justert opp prisen ellers til nesten 4000,- :) satser på at det er den med 160gigg jeg får da ;)

hehe... du kan jo være heldig!

Lenke til kommentar
Det stemmer, bfplayer. Brukte discount-koden, så blei 1062,- eller no.

Hva med moms?

Hva med moms?

Og da regner jeg også meg at den Wind er hvit...?

Skjønner ikke siteringa di..

Men som svar på spørsmålet ditt, jeg bryr meg ikke om evt. moms.

Edit: Og som du ser i signaturen min, har jeg svart Wind ;)

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Hva med moms?

Hva med moms?

Og da regner jeg også meg at den Wind er hvit...?

Skjønner ikke siteringa di..

Men som svar på spørsmålet ditt, jeg bryr meg ikke om evt. moms.

Edit: Og som du ser i signaturen min, har jeg svart Wind ;)

Det skal stå "og da regner jeg med at din Wind er hvit...?

Lenke til kommentar
Man slipper moms når man kjøper fra Mugen Power / Lion Battery (enten fra Ebay eller hjemmesiden deres). Grunnen til dette er at de setter ned verdien på pakken til under tollgrensen (dette gjør de automatisk).

Ok.. det er jo fint!

Jeg lurer på om jeg skal kjøpre 6 cell hvit eller 9 cell hvit...

Jeg sparer litt på 6 cellers batteriet pluss at det er mindre...

På en annen side, er det mere juice i 9 cell batteriet...

Men 6 + 3 celler bær vell kanskje holde? Hmm...

Det skal stå "og da regner jeg med at din Wind er hvit...?

Jeg lurer mest på hvorfor du regner med det? Jeg har bestilt svart batteri til min svarte Wind ;)

Oii... det glemte jeg å si..

Jeg trodde 9 cell batteriet kun kom i hvit! Men det gjør det jo ikke ;)

Lenke til kommentar

Bestilte just et hvitt 6 cellers batteri fra Lionbattery.com

Grunden til at det ikke ble 9 cellers, var at jeg syns det litt stort ut. Lit av meninga med PCen er jo at den skal være liten. Pluss at jeg tenkte at jeg egentlig kun kunne trenger et 9 cellers batteri på lange bilturer/tog osv..

Jeg bruker PCen en del på skolen men jeg trenger ikke mer en 6 cellers.. siden jeg oftest benytter meg av et strømmuttak!

Når jeg nå skal reise tar jeg med meg både 3 cell batteriet og 6 cell batteriet! Det bør holde! Det blir vel en total på ca 7 timer.

(Ufattelig rart at PS ikke får inn hvite 6 cellers batterier. kun sorte)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...