PaulKemp Skrevet 8. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2008 Ja, det samme gjelder stasjonære. Lenke til kommentar
ViPeR Skrevet 9. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2008 Vask deg på henda og ta i noe stål/metall før du begynner å fikle. Unngå å dra hendene dine langs tepper osv. Noe i den duren så bør du være trygg! Selv gjorde jeg ingenting spesielt. Bare kjente etter at fingrene var tørre og fine, og så tok jeg på kontorstolens stålføtter (for å tilfredsstille paranoiaen). Jess! Er jo datakomponenter du fikler med da også, så de samme forhåndsreglene gjelder der også Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 9. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2008 Noen som vet hvordan man skal koble til prosjektor til winden? kobler til via vga-kabel. Uhm.. Du putter VGA-kabelen inn i VGA-utgangen på Wind'en? Og så trykker du på Fn+F2. Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 9. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2008 Noen som kjører 720 .mkv filer på winden eller? Det hakker litt her hos meg. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 9. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2008 Uten problemer.. Bruker CoreAVC-kodek og Media Player Classic Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 9. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2008 Og der er oppgraderiengen gjenomført! 1bg RAM er nå 2gb RAM.. Det var litt vrient å ta av bak-lokket, men det gikk til slutt! Nå får jeg se om jeg merker mye forskjeld.. Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 Til dere som har overklokket deres Wind: Er det veldig vanskelig? Jeg har lite greie på overklokking, men hvis man får den opp til 1.9*** Ghz uten problemer... og hvis det er ganske enkelt og fort og gjøre, så vil jeg gjerne overklokke min! Men da vil jeg trenge en grei liten forklaring! Takker for svar:) Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Det er ikke noe vanskelig i dette tilfellet. Det eneste du trenger å gjøre er å installere ny BIOS (og deretter aktivere noe i den). Det ligger en link noen sider tilbake i denne tråden, enkel og grei. Dere som har installert Vista på deres MSI Wind: Hvor fant dere drivere? Tenker spesielt på W-LAN-driveren. Edit: XP-driveren fungerte Endret 10. oktober 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Det er ikke noe vanskelig i dette tilfellet. Det eneste du trenger å gjøre er å installere ny BIOS (og deretter aktivere noe i den). Det ligger en link noen sider tilbake i denne tråden, enkel og grei. Vet.. den har jeg lest igjennom... Så det er så enkelt? Og må jeg bruke 1.08 BETAen? (BIOS) Har du overklokket din 2bb1? Endret 10. oktober 2008 av bfplayer Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Om du har lest gjennom så ser du vel hvor enkelt det er? Ja jeg har gjort det. Men jeg har overklokket en god del før i tillegg til flashet bios flere ganger (på generell basis). Så jeg visste vel hva jeg gjorde for å si det sånn. Men i dette tilfelle er det en lek. Bare pass på å følge guiden, så skal du se at det ordner seg. Endret 10. oktober 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 Om du har lest gjennom så ser du vel hvor enkelt det er? Ja jeg har gjort det. Men jeg har overklokket en god del før i tillegg til flashet bios flere ganger (på generell basis). Så jeg visste vel hva jeg gjorde for å si det sånn. Men i dette tilfelle er det en lek. Bare pass på å følge guiden, så skal du se at det ordner seg. OK! Du lasta ned akkurat den boisen, fra akkurat den sia? (vil bare være sikker) Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Ok.. Opdateringen av bios gikk som smurt, men før jeg faktisk overklokker.. lurer jeg bare på noe veldig basis. Kan jeg Klokke opp og ned slik som jeg vil, eller blir det jeg klokker den til værende permanent? Altså, si at jeg vil ha den opp 24% nå... kan jeg da sette den ned til 8% siden? eller 0%? En til til.. Det gjelder FN+F10 funksjonen.. Hva er det egentlig? jeg har forstått slik at det er en funksjon som senker CPU hastigheten. til bruk feks hvis man har lite batteri..? Men etter overklokken så forsto jeg det ut ifra guiden at den fikk en motsatt funksjon??? ikke at det gjør meg noe. Endret 10. oktober 2008 av bfplayer Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Hvor mange prosent du vil overklokke må settes i BIOS og kan ikke endres "fra skrivebordet". Trykker du Fn+F10 vil strøm-knappen på Winden din bli oransje (såfremt du har strømadapteren tilkoblet. Dette fungerer altså ikke når batterien kjører på batteri). Da er maskinen i overklokket modus. Men den vil ikke kjøre på full guffe annet enn når maskinen virkelig trenger ressurser. Grunnen til dette, er "SpeedStep" som det heter i BIOS. Prosessoren blir altså klokket NED når maskinen ikke trenger så mye ressurser. Prøv deg frem, så skjønner du hvordan det fungerer. Endret 10. oktober 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 Bra oppdateringen gikk smooth. Du setter prosenten den skal overklokken i biosen. Enten 8%, 15% eller 24%. Når du da er i Windows og har strømmen i, bruker du Fn+f10 til å overklokke til prosenten du valgte i biosen. Fn+f10 brukes til å bla gjennom forskjellige batteri profiler. Jeg har ikke skjønt så mye av disse selv, men når lyset er grønt sparer den på strømmen. Når det er rødt er det TURBO! Oh yeah! Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 Rødt? Mitt er da virkelig oransje. Grønt? Den fargen har ikke jeg sett heller? Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 Bra oppdateringen gikk smooth. Du setter prosenten den skal overklokken i biosen. Enten 8%, 15% eller 24%. Når du da er i Windows og har strømmen i, bruker du Fn+f10 til å overklokke til prosenten du valgte i biosen. Fn+f10 brukes til å bla gjennom forskjellige batteri profiler. Jeg har ikke skjønt så mye av disse selv, men når lyset er grønt sparer den på strømmen. Når det er rødt er det TURBO! Oh yeah! Hva har du din på? OG... btw.. for kjøpte de 6 cell batteri til winden din? Rødt? Mitt er da virkelig oransje. Grønt? Den fargen har ikke jeg sett heller? Nei jeg ser heller ingen grønn farge.. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 "For kjøpte de 6-cell batteri til winden din?" Tror du bør lese litt korrektur før du legger inn svar!! Kjør på full guffe (24 % aka 2,0GHz). Kræsjer datan, skrur du ned. Å drive å kjøre gjennom med stabiliseringsprogram ser jeg som bortkastet tid på en data som skal brukes til word og internett (i mitt tilfelel) Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 "For kjøpte de 6-cell batteri til winden din?" Tror du bør lese litt korrektur før du legger inn svar!! Kjør på full guffe (24 % aka 2,0GHz). Kræsjer datan, skrur du ned. Å drive å kjøre gjennom med stabiliseringsprogram ser jeg som bortkastet tid på en data som skal brukes til word og internett (i mitt tilfelel) "For kjøpte de 6-cell batteri til winden din?" hehe Budskapet kom fram! xD Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 Og da er det gjort! Tusen takk for hjelpen! Jeg leste et seted at dette ville også gi grafikkortet ekstra minne, som blir tatt fra RAMen? er det riktig? Ikke at det gjør noe, for jeg har jo 2 gb RAM i den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå