2bb1 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Ja, gidder ikke å oppdatere BIOS for så at det skal gå til helve**e når jeg ENDELIG har fått tak i den Får vel bare avvente og se. Lenke til kommentar
Murmur Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Ja, gidder ikke å oppdatere BIOS for så at det skal gå til helve**e når jeg ENDELIG har fått tak i den Får vel bare avvente og se. Ja, eksakt mine tanker om de saken... Men litt beklagelig at Fn+F10 ikke fører til noe nå... Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Jeg har ikke hatt noen problemer med 1.08, bare å følge denne guiden. Men alltid med pc - noe kan gå fryktelig galt. Da må man bare reinstallere alt. Det er sånn man lærer folkens! Måkke være redd for å prøve seg! Lenke til kommentar
RetroDude Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) @PaulKemp Du har så rett. En må bare prøve. Så det gjorde jeg. Oppgraderet til bios 1.08 Det gikk smertefritt. Eneste som ikke virker nå er [fn] og piltaster for pageup, pagedown osv. Som det stå på den faq: http://www.electricvagabond.com/2008/09/bi...d-with-one.html Nå var det jo bare å prøve å overklokke da, jeg satte på høyeste innstilling på bios 24% 1,984GHz får holde for meg. Her er et bilde når jeg har cpu-z oppe og speedfan 4.35 oppe samtidig som jeg tok en liten benchmark med geekbench. Dette for å se hvor mange grader cpu'n la seg på. Når du har på turbo mode, så blir power lyset rødt, i stede for blått. Nice Her er et bilde når i det testen er ferdig. Som dere ser så ligger cpu'n på 56 grader. noe jeg er veldig fornøyd med. Som dere ser får jeg en score på 1053, dette var min andre test. Den første ga meg 1081. Men jeg tror ikke denne geekbench er helt hundre prosent, da den vipper en del på score. for sammenligning: Høyeste score med Geekbench@1,600GHZ 871 score Høyeste score med GeekBench@1,984GHz 1081 score Når det gjelder tempratur, så kan dere se her: Denne grafen viser gradene av 2 tester av geekbench, begge på 1,984GHz. Jeg har så langt bare en ting å si om MSI Wind Netbooken min!!! Fantastisk!!! Jeg er så fornøyd. Jeg har nå oppgradert den med 2GB ram. MSI Wind drive, slim ekstern usb DVDbrenner. Brenner plater som bare det En 7200 spinn 250GB disk. Den responder raskere nå en den slappe toshiba disken som satt der. Jeg kunne ikke ønsket meg bedre Netbook! Vil påstå at denne er, om ikke den beste på markedet så er den ihverfall blandt topp 2. Buzz PS:sorry for crap bilder, brukt mobil. Endret 1. oktober 2008 av RetroDude Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Aiai! Bråker den 7200rpm-disken eller? Interessant mod. Ang. BIOS 1.08, fulgte du guiden på denne siden? http://www.electricvagabond.com/2008/09/bi...d-with-one.html Lenke til kommentar
RetroDude Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Aiai! Bråker den 7200rpm-disken eller? Interessant mod. Ang. BIOS 1.08, fulgte du guiden på denne siden? http://www.electricvagabond.com/2008/09/bi...d-with-one.html Hei, Jeg synes ikke disken bråker noe mer, tvert i mot. Den gammle toshiba disken summet litt, helle tiden.. (sånn som gammle disker har tendens til å gjøre.) Jeg kjørte et S M A R T prg, og der stod det at den var litt sliten, ca 20%.. mulig en små defekt disk fra levrandør. Ja, fulgte den guiden der. Vil bare legge til at i guiden står det etter du har flashet og slått av maskinen. Skal du boote i windows og sjekke at virker. Som bluetooth, tast, netverk osv. Før du igjen rebooter og går i bios for å enable overklokkings funksjonen. Dette kan du bare glemme, Beste er å gå rett i bios og gjøre forandringer for så lagre. Også boote windows. For når jeg fulgte guiden og bootet rett opp i windows igjen, så virket ikke bluetooth.. jeg ble litt varm om ørene..og tenkte fuck.. hvis den ikke virker så må jeg degradere, for jeg bruker min ganske så ofte. Men for å være sikker så tok jeg da en reboot, gikk i bios og savet. Og bootet igjen heldigvis, så var bluetooth tilbake Alt virker nå, se bort i fra [fn]+ piltaster. Buzz Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Ok, takk skal du ha Trenger forøvrig hjelp til å optimalisere setup-en min nå, se under. Første problemstilling: Se på bildet med MSN. Er det mulig å fjerne reklamen på MSN-en eller noe sånt slik at jeg kan se flere av kontaktene mine samtidig?? Andre problemmstilling: Er det mulig å utnytte Opera mer? Ta vekk enda en linje oppe? Tynnere skins? Forslag?? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Andre problemmstilling: Er det mulig å utnytte Opera mer? Ta vekk enda en linje oppe? Tynnere skins? Forslag?? Har du prøvd F11? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Ja, men tenkte på en mer permanent løsning Jeg skifter mye i faner osv, så kan å skifte til F11-modus blir litt for travelt for meg. Dessuten mister man scrollen til høyre i F11-modus, og den scrolle-greia på musa har jeg ikke helt blitt venn med enda, hehe. Lenke til kommentar
Tannkrem1 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 [...} Første problemstilling: Se på bildet med MSN. Er det mulig å fjerne reklamen på MSN-en eller noe sånt slik at jeg kan se flere av kontaktene mine samtidig?? [...] Jeg har ingen MSI Wind, men kan svare på dette. Gratisprogrammet A-patch gjør jobben: www.apatch.org. Finn riktig patch for din type WLM (eller gammel-MSN) og tilpass sånn du vil ha det. Er masse en kan tweake/fjerne. Anbefales på det varmeste! Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Hjertelig takk, det fungerte over all forventning! Her har dere før/etter-bilde. Www.apatch.org bør legges til i førstepost!! Nå får jeg opp 10 kontakter mer enn før jeg moddet MSN-en! Endret 4. oktober 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Har oppdatert til BIOS 1.08 nå, men har støtt på et problem. Når jeg skal testa stabiliteten med OCCT, så hopper temperaturen opp i over 70 grader (og jeg stopper derfor testen). Med 15% overklokk, så idler maskinen på 50 grader (CPU altså). Er dette normalt? Eller kan det være bug i Everest? Lastet ned Core Temp nå, og den viser jo faen meg 70 grader! Tydelig programmene ikke er kompatible med hovedkortet/prosessortypen som er i Wind. Noen som vet et program som leser av riktig? For jeg kjenner jo under dataen at den ikke er 50-70 grader varm. Endret 4. oktober 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Tannkrem1 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Hjertelig takk, det fungerte over all forventning! Her har dere før/etter-bilde. Www.apatch.org bør legges til i førstepost!! Nå får jeg opp 10 kontakter mer enn før jeg moddet MSN-en! Du kan også fjerne søkeboksen (og hele boksen med de to andre knappene på) og den hvite boksen med blå tekst om du vil. Jeg finner dem unødvendig, men alle er forskjellige. EDIT: Og kategoriene til venstre. De kan du fjerne i innstillingene til WLM. Endret 4. oktober 2008 av THROBiX Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Lastet ned Core Temp nå, og den viser jo faen meg 70 grader! Tydelig programmene ikke er kompatible med hovedkortet/prosessortypen som er i Wind. Jeg har brukt core temp selv men jeg ville ikke hengt meg opp i teperaturene den viser, lar meg ikke stresse av det. Har sett på forums.msiwind.com at de referer til SpeedFan, bruk heller det istedet. Everest som du nevner er sikkert bra det også. I skrivende stund viser Core Temp 69 og speedfan 37 grader uten overklokk og load. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Med andre ord viser mest sannsynlig SpeedFan riktig. 37 grader høres ut som normal temperatur i et lite så lite skall. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hvor mye skjermminne har jeg om jeg har oppdatert til bios 1.08? Har lest det opptil flere plasser, men har glemt det. Mellom 128 og 256 en plass var det vel. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Ja, men tenkte på en mer permanent løsning Jeg skifter mye i faner osv, så kan å skifte til F11-modus blir litt for travelt for meg. Dessuten mister man scrollen til høyre i F11-modus, og den scrolle-greia på musa har jeg ikke helt blitt venn med enda, hehe. Skift faner med CTRL+TAB Scrolling gjøres enten med piltastene eller space Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Ja, venner meg vel til det også MEN, kan noen hjelpe meg med å finne en brukende guide til hvordan jeg får installert Vista-boot-USB-stick? Har laget en ISO-fil av Vista ved hjelp av vLite (har strippet den). Men hva trengs for å kunne boote opp fra denne USB-minnepennen? Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 MEN, kan noen hjelpe meg med å finne en brukende guide til hvordan jeg får installert Vista-boot-USB-stick? Hehe. Lykke til! Knota ENDEL med det der selv. Jeg husker ikke nøyaktig hvilken guide jeg brukte, men jeg prøvde mange. Jeg endte opp med å gjøre noe lignende av denne guiden. Følg alle steppene selv om det kan virke unødvendig. Min installasjon hang seg pga vLite. Jeg la inn SP1 sammen med Vista og installasjonen hang seg under... eh... installasjonen. Riktignok helt på slutten, da den la inn SP1. Det kan godt hende du har mer hell enn meg da, så lykke til. Jeg endte med å legge inn full Business. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) For meg stopper det opp nesten med en gang. Kjør->CMD->diskpart Men så når jeg skriver "list disk", så får jeg kun opp én disk, og det er harddisken i maskinen. Se bilde 1. Skriver jeg "list volume" derimot, så får jeg opp minnepennen, se bilde 2. Så hva skal jeg gjøre? Endret 6. oktober 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå