frans85 Skrevet 26. november 2008 Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 Noen andre der ute som har hatt problemer med å få 6-cellers (orginalt) batteri til å fungere? Har fått 2 stk nå, ingen av dem tar lading, ladelampe på wind-en lyser ikke og prøvd å lade dem i flere timer men i det sekundet jeg drar ut strømmen slukkern den og den booter ikke, Orginal 3-cellers batteri fungerer fint. Batteri nr 3 er på vei i posten, kan ikke være feil på 3 stk på rad, må det være wind-en... Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 26. november 2008 Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 Noen andre der ute som har hatt problemer med å få 6-cellers (orginalt) batteri til å fungere? Har fått 2 stk nå, ingen av dem tar lading, ladelampe på wind-en lyser ikke og prøvd å lade dem i flere timer men i det sekundet jeg drar ut strømmen slukkern den og den booter ikke, Orginal 3-cellers batteri fungerer fint. Batteri nr 3 er på vei i posten, kan ikke være feil på 3 stk på rad, må det være wind-en... Jeg lader nå mitt nye 6-cell 3rd party for første gang, og det ser ut til å fungere (1% nå, phew). Hvilken 6-cellers er det snakk om? Mvh, Caliber Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 26. november 2008 Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 Hvis ditt 3-cell tar lading tviler jeg på at det er maskinen din. Kanskje "de tok en Sony" de som lager det originale batteriet? Alle kommer jo fra Kina, men de originale og kjente merkene skal liksom ha bedre kontrollrutiner på fabrikken enn de uoriginale. Vel vel, vet nå ikke helt jeg. Lenke til kommentar
frans85 Skrevet 26. november 2008 Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Ja, kan jo hende jeg har hatt maks uflask og faktisk fått 2 defekete på rad, PS.no sa hvertfall at de ikke hadde fått inn nevneverdig mange klager på de 160 batteriene de hadde solgt så langt. Batteriet kommer ikke opp på maskina heller, står bare ukjent strømkilde. Får håper nr 3 løser problemet Endret 26. november 2008 av frans85 Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 26. november 2008 Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Mitt 3rd-party 6-celler til wind'en fungerer iallefall utmerket (kjøpt fra lion batteries). Det er oppgitt til å være et 4400mVh-batteri, men er faktisk fullt oppladet ca. 4600mVh, og varer i nesten nøyaktig 5 timer med brightness på 50% og trådløst nett aktivert. Alt i alt, meget fornøyd, spesielt når batteriet koster 660 NOK inkl frakt (som iallefall var gratis når jeg bestilte). Mvh, Caliber Endret 26. november 2008 av Caliber Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 26. november 2008 Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 Mitt 3rd-party 6-celler til wind'en fungerer iallefall utmerket (kjøpt fra lion batteries). Det er oppgitt til å være et 4400mVh-batteri, men er faktisk fullt oppladet ca. 4600mVh, og varer i nesten nøyaktig 5 timer med brightness på 50% og trådløst nett aktivert. Alt i alt, meget fornøyd, spesielt når batteriet koster 660 NOK inkl frakt (som iallefall var gratis når jeg bestilte). Mvh, Caliber Høres bra ut det! Men jeg tror alikavell jeg venter på det 6-cellers batteriet med 5000 mAh++ Siden jeg ikke føler at jeg har trengt det så sårt enda... Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Sitter på skolen nå og gidder ikke lete gjennom posten, en link til en enkel måte å oppdatere til bios 1.09? Winflash feks? Takker. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 (endret) MSI Wind Bios 1.09 Download and Update - Officially overclock and increase graphics performance http://www.electricvagabond.com/2008/10/ms...rclock-and.html Gjorde dette i går, og merket ytelsesforskjeller selv uten å ha skrudd på overklokking! Et must for alle med MSI Wind! Endret 27. november 2008 av Ninjahamster Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Nøyaktig hva jeg trenkte. Dankebitte! Funket forresten bare som bare det, da fikk jeg jaggu oppdatert bios mens jeg var på skolen! Endret 27. november 2008 av PaulKemp Lenke til kommentar
frans85 Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Alle gode ting er hvertfall ikke 3. Batteri nr 3 nå og til en forandring så lyser ladelampa, derimot er det 0% etter over time med lading og booter ikke uten nett-strøm Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Det kan jo hende det er annet feil med pcen da, høres jo rart ut at ingen av de funker. Hvordan er det med den originale 3cellen som flgte med? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Har ikke de innsendte (?) batteriene dine blitt testet av selger? Lenke til kommentar
frans85 Skrevet 27. november 2008 Rapporter Del Skrevet 27. november 2008 Orginalt batteri fungerer fint. Ikke fått noen tilbakemelding på om de fant noe feil men de har tilbakebetalt porto. Gjør vel ikke det hvis det ikke er noe feil men skal ringe i morgen å høre. Nå har den starta å blinke orange på batteri-indikatoren på PC-en da... det gjorde ikke de forrige. Lenke til kommentar
Murmur Skrevet 28. november 2008 Rapporter Del Skrevet 28. november 2008 Hva slags 6-cellersbatterier finnes egentlig? Tenker da på mAh... Må få kjøpt meg ett innen året er omme, og ønsker meg et 6-cellers med lengst mulig batteritid. Hva kan jeg forvente? Lenke til kommentar
Gjest medlem-75284 Skrevet 28. november 2008 Rapporter Del Skrevet 28. november 2008 Har lyst til å kjøpe en Wind til meg selv i julegave Lurer på hvilken jeg burde gå for, det finnes flere typer? Har 6-cellers batteri kommet til Wind? Kommer det en nyere versjon snart? Lenke til kommentar
Murmur Skrevet 29. november 2008 Rapporter Del Skrevet 29. november 2008 Hva er det beste 6-cellersbattieriet som er å få kjøpt nå(tenker brukstid)? Lenke til kommentar
Murmur Skrevet 30. november 2008 Rapporter Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Hva er forskjell på disse to i praksis egentlig? http://www.lionbattery.com/description.php?noproduit=1632 http://cgi.ebay.com/6cell-Battery-for-MSI-...1713.m153.l1262 (Ja, sorry, jeg vet jeg maser) Endret 30. november 2008 av Murmur Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 30. november 2008 Rapporter Del Skrevet 30. november 2008 (endret) 4400 mAh og 5200 mAh. Men det med 5200 mAh er vel muligens litt større (fysisk)? Endret 30. november 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
OJR Skrevet 30. november 2008 Rapporter Del Skrevet 30. november 2008 Nå har jeg tatt å laget alt ferdig for 1.09 BIOS på Norsk. Bare last ned denne fila og følg instruksene og les readme fila først !!! Kan ikke Blippblopp legge den i første innlegg ? FLASH.zip Edit: Oppdaterte readme fila med et punkt, at man må sørge for å unzipe alle filene til samme mappehost Hei The Ghost Jeg har oppdatert bios etter din kokebok. Angsfylt prosess for en amatør, men maskina startet i alle fall etter reboot og jeg ser i setup at jeg har fått ver 1.09. Men skulle ikke Fn+F10 gi noen respons i form av å velge overklokking++? Ingenting skjer når jeg trykker det. Noe jeg ikke har skjønt? Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 30. november 2008 Rapporter Del Skrevet 30. november 2008 For det første må laderen være koblet inn, for det andre må du ha skrudd det på i bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå