Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

MSI Wind U90/U100 - Tips, triks og erfaringer

Blippblopp

Anbefalte innlegg

Noen andre der ute som har hatt problemer med å få 6-cellers (orginalt) batteri til å fungere?

Har fått 2 stk nå, ingen av dem tar lading, ladelampe på wind-en lyser ikke og prøvd å lade dem i flere timer men i det sekundet jeg drar ut strømmen slukkern den og den booter ikke, Orginal 3-cellers batteri fungerer fint. Batteri nr 3 er på vei i posten, kan ikke være feil på 3 stk på rad, må det være wind-en...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen andre der ute som har hatt problemer med å få 6-cellers (orginalt) batteri til å fungere?

Har fått 2 stk nå, ingen av dem tar lading, ladelampe på wind-en lyser ikke og prøvd å lade dem i flere timer men i det sekundet jeg drar ut strømmen slukkern den og den booter ikke, Orginal 3-cellers batteri fungerer fint. Batteri nr 3 er på vei i posten, kan ikke være feil på 3 stk på rad, må det være wind-en...

Jeg lader nå mitt nye 6-cell 3rd party for første gang, og det ser ut til å fungere (1% nå, phew). Hvilken 6-cellers er det snakk om?

Mvh,

Caliber

Lenke til kommentar

Ja, kan jo hende jeg har hatt maks uflask og faktisk fått 2 defekete på rad, PS.no sa hvertfall at de ikke hadde fått inn nevneverdig mange klager på de 160 batteriene de hadde solgt så langt. Batteriet kommer ikke opp på maskina heller, står bare ukjent strømkilde. Får håper nr 3 løser problemet :)

Endret av frans85
Lenke til kommentar

Mitt 3rd-party 6-celler til wind'en fungerer iallefall utmerket (kjøpt fra lion batteries). Det er oppgitt til å være et 4400mVh-batteri, men er faktisk fullt oppladet ca. 4600mVh, og varer i nesten nøyaktig 5 timer med brightness på 50% og trådløst nett aktivert. Alt i alt, meget fornøyd, spesielt når batteriet koster 660 NOK inkl frakt (som iallefall var gratis når jeg bestilte).

Mvh,

Caliber

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
Mitt 3rd-party 6-celler til wind'en fungerer iallefall utmerket (kjøpt fra lion batteries). Det er oppgitt til å være et 4400mVh-batteri, men er faktisk fullt oppladet ca. 4600mVh, og varer i nesten nøyaktig 5 timer med brightness på 50% og trådløst nett aktivert. Alt i alt, meget fornøyd, spesielt når batteriet koster 660 NOK inkl frakt (som iallefall var gratis når jeg bestilte).

Mvh,

Caliber

Høres bra ut det! :)

Men jeg tror alikavell jeg venter på det 6-cellers batteriet med 5000 mAh++

Siden jeg ikke føler at jeg har trengt det så sårt enda...

Lenke til kommentar

Orginalt batteri fungerer fint.

Ikke fått noen tilbakemelding på om de fant noe feil men de har tilbakebetalt porto. Gjør vel ikke det hvis det ikke er noe feil men skal ringe i morgen å høre.

Nå har den starta å blinke orange på batteri-indikatoren på PC-en da... det gjorde ikke de forrige.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-75284

Har lyst til å kjøpe en Wind til meg selv i julegave :p

Lurer på hvilken jeg burde gå for, det finnes flere typer?

Har 6-cellers batteri kommet til Wind?

Kommer det en nyere versjon snart?

Lenke til kommentar
Nå har jeg tatt å laget alt ferdig for 1.09 BIOS på Norsk.

Bare last ned denne fila og følg instruksene og les readme fila først !!!

Kan ikke Blippblopp legge den i første innlegg ?

FLASH.zip

Edit: Oppdaterte readme fila med et punkt, at man må sørge for å unzipe alle filene til samme mappehost

Hei The Ghost

Jeg har oppdatert bios etter din kokebok. Angsfylt prosess for en amatør, men maskina startet i alle fall etter reboot og jeg ser i setup at jeg har fått ver 1.09. Men skulle ikke Fn+F10 gi noen respons i form av å velge overklokking++? Ingenting skjer når jeg trykker det. Noe jeg ikke har skjønt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...