Gå til innhold

MSI Wind U90/U100 - Tips, triks og erfaringer


Blippblopp

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte et MSI Wind 6-cellers batteri fra LionBattery for over 1 måned sia.. (det Orginale batteriet)

Men siden MSI er så elendige og ikke klarer å bekrefte en dato, og heller bare skyver på datoen hele tia, ble jeg tilbudt a full refund. Altså Pengene tilbake!

Orker ikke vente mer.. Jeg sendte jeg en bekreftende mail om dette, siden det var de som hadde tilbudt meg pengene tilbake pga dårlig jobb fra MSI.

 

Når pengene er tilbake på konto, skal jeg bestille det "ikke orginale" batteriet fra LionBattery. For det har de inne, klare til å sende ut. Og det er billigere.

 

4400 mAh eller 4800 mAh?

 

Det er 4400 mAh! De selger ikke 4800 mAh enda..

 

Men dette sto i informasjons mailen fra LionBattery:

"As a side note, we are pleased to tell you that the Mugen Power® branded 6-cell battery development is ahead of schedule and should be available by the end of the month. Actual specifics are still not clear but the battery will be higher than 5000mAh and offer a duration of over 6 hours"

 

Og det lover jo godt, men jeg gidder ikke å vente mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ahhh!!! 5000 mAh+ høres YPPERLIG ut, og det vil i tillegg ikke bli så stort og klumpete som 9-cellersbatteriet. Hold oss oppdaterte bfplayer!

 

Ja.. når jeg tenker over det så tror jeg ikke at jeg gidder å bestille 4400 mAh batteriet alikavell.. med tanke på 5000 mAh..

 

Jada, jeg skal følge med på LionBattey, og skal si ifra med en gang jeg får flere opplysninger om batteriet.

Lenke til kommentar

Bestilte meg også nettopp et 9-cellers fra selgeren ugoole på eBay. Lest mye bra om den selgeren og batteriet på MSI Wind forumet hvor det har blitt testet ganske så grundig. I tillegg synes jeg det var ganske rimelig, 666 spenn inkl. frakt. Ikke akkurt noen upris. Spørsmålet er vel hvor lenge det varer. Og da tenker jeg ikke på selve batteritida, men på levetida av selve batteriet over en lengre periode. Hvor lenge det klarer å holde seg på den gode batteritiden.

Lenke til kommentar

De sender som gift ja. Og det er vel neppe et tydelig firma markert, så liten sjangs for at det blir stoppet. Hvordan blei det levert? Vanlig postpakke eller? Gleder meg :D

 

Selvfølgelig blir den stor når du peiser inn et batteri som gir deg nesten 10 timer batteritid :p Har sett mange bilder med målestokk, så jeg er forberedt :) Det som dog er bra er at det bygges ut under, og IKKE bakover slik som noen andre maskiner gjør ved større batteri. Dette gjør det mer behagelig å skrive på tastaturet og man får bedre lufting under.

 

Mythos øl er forresten herlig!

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar
Nå tok jeg skrittet og kjøpte meg et 6-cellers 3rd-party batteri til min msi wind fra Lion batteries. Pris i NOK inkl. gratis frakt og 10% rabatt ved å bruke msiwind.net-koden kom på 640kr, det syns iallefall jeg er en god pris. Det originale 6-cellers fra MSI koster ca 50% mer og har samme spesifikasjoner, kan komme med en mini-review her når jeg mottar batteriet hvis det er interessant.

 

Mvh,

Caliber

Jeg fikk dette (4400 mAh)fra Lion Battery for et par uker siden. Jeg er godt fornøyd med det, men har ikke testet hvor lenge det varer. Kostet USD 90 (inkl frakt) etter rabatt, og var nedvalutert slik at det gikk gjennom tollen uten ekstra kostnader. En ekstra fordel er at det bygger opp maskina i bakkant - det gir bedre stabilitet og er lettere å skrive på.

Lenke til kommentar
Nå tok jeg skrittet og kjøpte meg et 6-cellers 3rd-party batteri til min msi wind fra Lion batteries. Pris i NOK inkl. gratis frakt og 10% rabatt ved å bruke msiwind.net-koden kom på 640kr, det syns iallefall jeg er en god pris. Det originale 6-cellers fra MSI koster ca 50% mer og har samme spesifikasjoner, kan komme med en mini-review her når jeg mottar batteriet hvis det er interessant.

 

Mvh,

Caliber

Jeg fikk dette (4400 mAh)fra Lion Battery for et par uker siden. Jeg er godt fornøyd med det, men har ikke testet hvor lenge det varer. Kostet USD 90 (inkl frakt) etter rabatt, og var nedvalutert slik at det gikk gjennom tollen uten ekstra kostnader. En ekstra fordel er at det bygger opp maskina i bakkant - det gir bedre stabilitet og er lettere å skrive på.

 

Kan du slenge opp et bilde av batteriet montert på maskinen er du snill?

 

Mvh,

Caliber

Lenke til kommentar
Du finner flust av bilder og anmeldelser av alle typer batteri på MSI Wind forumet... Til og med folk som lager sine egne batteri. Mye interessant der. Anbefaler en titt der hvis du vurderer et til batteri

 

Nå har det seg slik at jeg allerede har bestilt og ønsker et bilde av hvordan dette spesifikke batteriet ser ut, jeg er ikke ute etter reviews, og msiwind.net er jeg godt kjent med...

 

Mvh,

Caliber

Lenke til kommentar
Du finner flust av bilder og anmeldelser av alle typer batteri på MSI Wind forumet... Til og med folk som lager sine egne batteri. Mye interessant der. Anbefaler en titt der hvis du vurderer et til batteri

 

Nå har det seg slik at jeg allerede har bestilt og ønsker et bilde av hvordan dette spesifikke batteriet ser ut, jeg er ikke ute etter reviews, og msiwind.net er jeg godt kjent med...

 

Mvh,

Caliber

 

 

her et bilder der en forumbruker viser fram 6 celler vs 9 celler

 

http://forums.msiwind.net/hacks-and-mods/b...-t1245-220.html

Lenke til kommentar

For min del orker jeg ikke å vente lenger for å se hvilke alternativer som dukker opp. Jeg ventet forsåvidt på 9-celler'n, men den er i mine øyne alt for stor og ødelegger derfor hele grunnlaget for en slik maskin i min brukssituasjon. 4400mAh-batteriet til 640kr syns jeg gir ganske god balanse mellom batteritid,pris og fysiske mål, og derfor bestemte jeg meg for å slå til i stedet for å sitte på gjerdet.

 

Mvh,

Caliber

Lenke til kommentar

Mvh,

Caliber

Jeg fikk dette (4400 mAh)fra Lion Battery for et par uker siden. Jeg er godt fornøyd med det, men har ikke testet hvor lenge det varer. Kostet USD 90 (inkl frakt) etter rabatt, og var nedvalutert slik at det gikk gjennom tollen uten ekstra kostnader. En ekstra fordel er at det bygger opp maskina i bakkant - det gir bedre stabilitet og er lettere å skrive på.

 

Kan du slenge opp et bilde av batteriet montert på maskinen er du snill?

 

Mvh,

Caliber

 

post-169120-1226902776_thumb.jpg

Slik ser det ut. Det bygger opp ca 6 mm og det synes jeg er ganske passe. Det er silikonføtter på batteriet, slik at PC'en sitter like bra på bordet som før. Jeg hadde opprinnelig bestilt 9-celleren til Lion, men jeg syntes det ble alt for høyt bak så jeg solgte levetid mot funksjonalitet.

BM

Lenke til kommentar

Takk skal du ha for bilde, akkurat samme tankegang som jeg la til grunn for 6-cellers vs. 9-cellers. Hvordan virker byggekvaliteten, kan du kjøre en test med batteriet fullt oppladet og se hvor lenge det varer med brightness på 50% og alt av untatt trådløst nett? Gjerne i "sparemodus" hvis du har bios 1.9. På forhånd takk!

 

Mvh,

Caliber

Lenke til kommentar

Noen som har byttet wifi kortet på Wind'en sin?

Har ikke lest mye godt om Realtek kortet (RTL8187SE). Når jeg overfører filer igjennom Windows Explorer over nettverket synker hastigheten på ned til 1Mbps. Så fort jeg er ferdig, blir hastigheten 54Mbps igjen. Forbanna irriterende.

 

Noen som kan anbefale et annet trådløst intern kort å putte inn i pcen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...