Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

MSI Wind U90/U100 - Tips, triks og erfaringer

Blippblopp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg tatt å laget alt ferdig for 1.09 BIOS på Norsk.

Bare last ned denne fila og følg instruksene og les readme fila først !!!

Kan ikke Blippblopp legge den i første innlegg ?

FLASH.zip

Edit: Oppdaterte readme fila med et punkt, at man må sørge for å unzipe alle filene til samme mappe

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Selve BIOS'en er den orginale fra MSI, den har jeg ikke gjort noe med, men måten man flasher den på har jeg gjort noe med, nå trenger du kun å laste ned .zip fila jeg lasta opp og følge 6 enkle trinn og PC'n er oppdatert til BIOS 1.09 og alt er på norsk, skrevet av meg, men det støtter ikke ø,æ ogå så om du ser noen rare symboler eller noe så er det en av de bokstavene :p

Så nå kan selv bestemora de oppdatere BIOS'n enkelt ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Det varer godt under 3 timer på grunn av at det ikke er meningen det skal vare lengre.

Det varer vanligvis 2-2,5 timer.

The Ghost: Hva er forskjellen på den 1.09-biosen du har mekket sammen og den vi andre har brukt? Norske menyer i bios?

Så det finnes altså ikke måter å begrense strømforbruket på utenom det mest opplysende slik som lysstyrke på skjermen? Synes jeg har lest noe om å klokke ned CPU til halvparten og lignende? Jeg er altså ute etter en rask guide; hva, hvor og hvordan man gjør slikt.

Lenke til kommentar
Så det finnes altså ikke måter å begrense strømforbruket på utenom det mest opplysende slik som lysstyrke på skjermen? Synes jeg har lest noe om å klokke ned CPU til halvparten og lignende? Jeg er altså ute etter en rask guide; hva, hvor og hvordan man gjør slikt.

Jo... du kan halvere frekvensen på prosessoren. Altså klokke ned..

Trykk FN+F10 for å klokke ned (Fungerer KUN når strømkabelen ikke er tilkoblet)

Hvis du ikke bruker internettet kan du enkelt slå det av (FN+F11) Dette sparer nok en del strøm.

Det kommer jo helt ann på hva du bruker PCen til.

Lenke til kommentar

Skal jeg tippe har ingen i Norge skaffet seg 9-cell ennå. Etter det jeg har lest rundt omkring er det ikke tilgjengelig ennå. Jeg kan heller ikke finne noen videoer om det på Youtube noe som tyder på at det er svært lite utbredt enn så lenge. I tillegg er det jo ikke originalt fra MSI.

http://www.lionbattery.com/description.php?noproduit=1630

"We are pleased to begin accepting pre-orders for the newest, most powerful battery for the MSI Wind, Advent 4211, Medion Akoya Mini and compatibles. Our newest 7800mAh, 9-cell battery details have been released and we have begun accepting orders. Please remember that these are on a First-Come-First-Served basis."

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar
Det viste seg at brikken som er loddet fast i wind'en også hos meg klarer 24%-overklokken, og kingston-brikken jeg fikk lånt var DOA. Får prøve å skaffe noe billig noe å se om det ordner seg, men kjedelig å sitte her med tilsammen 3 stk. d9ghm som ikke leker godt med wind'en. Som nevnt tidligere; hvilke brikker bruker dere som klarer 24% overklokk?

Mvh,

Caliber

Denne har jeg, og jeg har ikke hatt noen problemer med 24% overklokk enda!

Hei

Har denne og den funker ikke på 24% overklokk. Blir å bestille en slik som du har så får jeg se. Har ikke bios 1.9 ennå. Men det kommer seg vel etterhvert.

Ram får man jo slengt etter seg prismessig så det ligger ann tli at jeg oppgraderer en laptop til vil jeg tro.

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...