Gå til innhold

MSI Wind U90/U100 - Tips, triks og erfaringer


Blippblopp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja 1.09 er inne her hos meg også..

 

OC funker fint som snus. Til og med numlock funker her.

 

Meeeeen Fn + piltastene funker ikke i det hele tatt.. Noen som har erfarning med å flashe to ganger med forskjellige resultat?

 

Er spent på fler erfaringer med 1.09 før jeg oppgraderer, sitter fortsatt på 1.06 og med mindre den nye biosen er 100% stabil og ikke fjerner noe funksjonalitet (FN, piltastene, page up/down) så beholder jeg den biosen.

 

Mvh,

Caliber

Lenke til kommentar
Joda, men hva er vitsen med det ?

Er vel ikke så alt for mange 2gb DDR2 SODIMM moduler med micron D9GMH eller D9GKX ?

 

Heisann.

 

Jeg har nå prøvd henholdsvis 3 stk. crucial-brikker med D9GHM, og ingen av de fungerer stabilt på maks overklokk. Jeg nøyer meg med 15% som to av brikkene klarte dog. Bruker en 1gb-brikke, så godt mulig at det er den integrerte 1gb'en som ikke tåler 24% overklokk.

 

Mvh,

Caliber

Lenke til kommentar

Ta et søk på komplett så kommer det opp flust av sodimm crucial-brikker, selv har jeg noen jeg kjøpte for en stund siden hvor det var god sjangs for D9 fra nettopp crucial.

 

Hmm, kjedelig at jeg ikke får til full overklokk, kanskje jeg skal prøve å kjøpe meg en 2gb-brikke hvis jeg gidder? Er interessert i å høre akkurat hva slags brikker folk her bruker som klarer 24% overklokk.

 

Mvh,

Caliber

Lenke til kommentar

To spørsmål ifm å oppgradere BIOS til 1.09:

 

1. Siden det sies at tastaturet ikke funker etter at BIOS er ferdiginnstallert, er det da det å ta ut batteriet/strøm som skal gjøre så maskina avskrus, eller skal Power-knappen slå den av før man tar ut batteri og strøm?

 

2. Kan C:/flash slettes etter oppgraderinga?

Lenke til kommentar
Yo.

 

Da er bios 1.09 inne :)

 

[fn] pluss page up,down funker gull!! endelig :)

 

Resume fungerer utemerket. Alle programmer lar seg avslutte som normalt etter resume.

Min hadde veldig problemer med dette.

Alle programmene hang når jeg skulle ta shutdown/reboot,etter en sleep/resume.

 

OC funker som før.

 

Nå er jeg enda mer fornøyd med min Wind :D

 

Skal jeg klage nå..Så må det være den helvetes overdim størmkablen... er det mulig..:(

Håper det kommer en 3part som kan levere en liten og smekker en :)

 

 

Og venter forsatt på 6cell batteri.. :(

 

Håper å få den før neste helg. For da skal wind på utlandstur til tyskland. :D

 

Buzz

Du kan jo tvinne sammen den ene enden av strømkabelen og feste den med strikk/tau. På denne måten blir jo kabelen halvert :)

Lenke til kommentar
Ja og Ja

 

 

 

Caliber:

 

Hvilket brikker er det som garantert har D9GMH ?

 

Du kan aldri være garantert D9GHM, men crucial benytter micron som leverandør for sine brikker, og det var iallefall tidligere veldig vanlig å få D9 av en sort på deres brikker. Når det er sagt har vel jeg bevist at wind'en ikke liker mine crucial-brikker hvis du tenker å overklokke til 24%...

 

Mvh,

Caliber

Lenke til kommentar

Min Apacer 1GB-brikke (150kr) kombinert med internrammen takler 24% overklokk. Var det ikke noen som hevdet at man burde "matche" med samme type brikke som allerede står i maskinen for å ha størst sjanser for å klare 24% overklokk? Altså 533 4-4-4-12 eller hva de kjører på.

Lenke til kommentar

Det viste seg at brikken som er loddet fast i wind'en også hos meg klarer 24%-overklokken, og kingston-brikken jeg fikk lånt var DOA. Får prøve å skaffe noe billig noe å se om det ordner seg, men kjedelig å sitte her med tilsammen 3 stk. d9ghm som ikke leker godt med wind'en. Som nevnt tidligere; hvilke brikker bruker dere som klarer 24% overklokk?

 

Mvh,

Caliber

Lenke til kommentar
Det viste seg at brikken som er loddet fast i wind'en også hos meg klarer 24%-overklokken, og kingston-brikken jeg fikk lånt var DOA. Får prøve å skaffe noe billig noe å se om det ordner seg, men kjedelig å sitte her med tilsammen 3 stk. d9ghm som ikke leker godt med wind'en. Som nevnt tidligere; hvilke brikker bruker dere som klarer 24% overklokk?

 

Mvh,

Caliber

 

Denne har jeg, og jeg har ikke hatt noen problemer med 24% overklokk enda!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...