zyrex Skrevet 23. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2008 Skriver jeg virkelig så forvirrende da? OM du skal bruke WinFlash - Og ikke har filene fra før - så laster du ned fila fra The Tech Guys (Jeg la link lengre oppe hvor jeg beskrev det).. Så bare bytter du ut teksta i flash.bat-fila med 1.09 versjonen.. MEN om du gjør det på en helt anna måte som jeg ikke er den jeg nettopp beskreiv, som for eksempel å bruke MSI sin egen flash-metode, eller hva du enn har gjort før, så trenger du bare den første fila som jeg linka til som er selve BIOSen... Du er nok ikke forvirrende i det du skriver, det er bare jeg om ikke har noe serlig erfaring i a opdatere BIOSer.. flashe eller hva en dere kaller det. Jeg vil ikke være masete, men siden jeg alerede har Bios 1.08, kan du da enkelt si hva jeg skal gjøre? Bruke den nederste linken du ga? Takk Hvilken versjon du har fra før har ingenting å si, BIOS-fila er ingen oppdatering per say, den er en full BIOS. Jeg anbefaler deg: * Last ned begge filene. * Pakk ut begge filene. * Kopier selve BIOS-fila fra 1.09-fila fra MSI over til mappa med The Tech Guys-filene (og 1.08 BIOSen ja!). * Så åpner du den fila som slutter med .bat, og bytter ut tallet 8 med tallet 9 i den siste linja for å peke til 1.09 BIOSen du nettopp kopierte over i samme mappe. * Dobbeltklikk så på .bat-fila for å starte oppdateringa. * Når den er ferdig, så slår du av maskina. Ta ut batteri og strøm i opptil flere minutter. (Tastaturet vil ikke fungere nå!) * Sett inn strøm og batteri og start maskina igjen. Tastaturet fungerer. Du er ferdig. Kan igrunn ikke gjøres enklere Detta var min framgangsmåte, med det unntaket at jeg tok ut batteriet før jeg starta oppdateringa. Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 23. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Ok.. nå har jeg: * Last ned begge filene. * Pakk ut begge filene. Men det er bare en ting jeg lurer på... Kopier selve BIOS-fila fra 1.09-fila fra MSI over til mappa med The Tech Guys-filene (og 1.08 BIOSen ja!) Skal jeg legge den i FLASH mappa som jeg har lagd på C: Disken (Den mappa jeg lagde da jeg opdaterte til 1.08) ?? Takk Endret 23. oktober 2008 av bfplayer Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Ja, siden .bat-fila referer til den plasseringen så må du nok kopiere det over dit ja. zyrex: Hvordan redigerer jeg bat-fila? Når jeg høgreklikker og trykker "Edit" så må tydeligvis .bat-filen kjøres. Det samme med når jeg trykker "Open". Frykter jeg klarer å prestere å (re)installere bios 1.08 Edit: tok sjansen på å trykke edit (logisk nok), så fikk det til nå. Skal bare finne frem AC-adapteren så skal jeg oppdatere. Endret 23. oktober 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 23. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2008 Ja, siden .bat-fila referer til den plasseringen så må du nok kopiere det over dit ja. zyrex: Hvordan redigerer jeg bat-fila? Når jeg høgreklikker og trykker "Edit" så må tydeligvis .bat-filen kjøres. Det samme med når jeg trykker "Open". Frykter jeg klarer å prestere å (re)installere bios 1.08 Edit: tok sjansen på å trykke edit (logisk nok), så fikk det til nå. Skal bare finne frem AC-adapteren så skal jeg oppdatere. Når vi snakker om SELVE bios fila, snakker vi da om .bat fila som er med i mappa til bios 1.09? Atlså fila som heter: "flash MS-DOS satsvis fil 1kb (38 byte)" ? Takk Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2008 Kopier ALT inn i FLASH-mappa. Så høgreklikker du på "Run Flash" og velger "Rediger". Deretter bytter du ut det 8-tallet nederst i teksten med et 9-tall. Så lagrer du og lukker. Deretter er du klar til å flashe, og dobbeltklikker da altså på "Run Flash"-fila. Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 23. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2008 Kopier ALT inn i FLASH-mappa. Så høgreklikker du på "Run Flash" og velger "Rediger". Deretter bytter du ut det 8-tallet nederst i teksten med et 9-tall. Så lagrer du og lukker. Deretter er du klar til å flashe, og dobbeltklikker da altså på "Run Flash"-fila. (beklager utrolig mange, sikkert helt håpløse spørsmål men jeg vil så gjerne være helt sikker på at jeg ikke gjør noe galt) Og så da flytter jeg ALLE filene som lå i mappa som jeg lasta ned fra DENNE linken: http://electricvagabond.com/flash.zip dvs, 7 filer til sammen? bare for å være sikker... -AFUWIN -AFUWIN (tekst dokument) -amifldrv -amifldrv.vxd -EN011IMS.108 -READ ME fila... -RunFlash Så hvis Det er disse filene du mener med "ALLE" så skal jeg lime de inn i FLASH mappa.. der alle de filene ligger fra før av (fra første bios oppdatering) og erstatte de...? Så gjøre det andre.. etterpå.. Takk Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Med "ALLE" mener jeg innholdet i de to .zip-filene som "zyrex" linker til på forrige side. Guide til hvermansen for å oppdatere til BIOS 1.09: Last ned disse to .zip-filene: http://download1.msi.com.tw/files/download...xe/n011_109.zip http://electricvagabond.com/flash.zip Pakk så ut filene til en mappe som du kaller "FLASH" (C:\FLASH). Deretter høgreklikker du på "RunFlash" i FLASH-mappen og velger "Rediger". Så bytter du ut det 8-tallet på nederste linje med et 9-tall (altså fra en011ims.108 til en011ims.109). Så lagrer du og lukker. Deretter er du klar til å flashe, og dobbeltklikker da altså på "RunFlash"-fila. Etter at flash-programmet er ferdig, slår du av datamaskinen og kobler fra strømmen + tar ut batteriet. Etter 1-2 minutter putter du i batteriet igjen, og også strøm om du ønsker det. Endret 23. oktober 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 23. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2008 Tusen takk, tobben.. Var like før jeg gjorde detta sjøl, hehe. Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 23. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2008 Med "ALLE" mener jeg innholdet i de to .zip-filene som "zyrex" linker til på forrige side. Guide til hvermansen for å oppdatere til BIOS 1.09: Last ned disse to .zip-filene: http://download1.msi.com.tw/files/download...xe/n011_109.zip http://electricvagabond.com/flash.zip Pakk så ut filene til en mappe som du kaller "FLASH" (C:\FLASH). Deretter høgreklikker du på "RunFlash" i FLASH-mappen og velger "Rediger". Så bytter du ut det 8-tallet på nederste linje med et 9-tall (altså fra en011ims.108 til en011ims.109). Så lagrer du og lukker. Deretter er du klar til å flashe, og dobbeltklikker da altså på "RunFlash"-fila. Etter at flash-programmet er ferdig, slår du av datamaskinen og kobler fra strømmen + tar ut batteriet. Etter 1-2 minutter putter du i batteriet igjen, og også strøm om du ønsker det. Ahh.. eldelig! Ja det var MYE lettere enn jeg trodde! Jeg ble ganske forvirret av de to mappene, og jeg viste ikke hvor jeg skulle legge dette! Men nå er det gjort! Tusen takk for hjelpen 2bb1 Og ikke minst zyrex Takker og bukker! Nå gjelder det å finne it om det funker bedre Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2008 Ahh.. eldelig! Begynte å lure på om du skrev "elendig"! Nå fungerer ALT perfekt! Har irritert meg litt over buggene i bios 1.08, men nå fungerer alt smertefritt! Lenke til kommentar
carwash Skrevet 23. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2008 Har nå selv oppdatert til 1.09. Kjører for det meste osX på maskinen, men har og ubuntu installert. Nevneverdige forskjeller fra 1.05 som jeg kjørte før er: - Overklokking, ubuntu melder om samme klokkehastighet, men glxgears går raskere med overklokkinga på. I osx får jeg samme score i xBench med og uten overklokking. - Webcam har sluttet å fungere. - Mulighet til å skru av innebygd ram - Num-Pad (vha Fn-knappen) har sluttet å fungere. Oppdaterte enkelt ved å legge over filene fra zip-en på msi sin side på en bootbar minnepinne. Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 23. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2008 Ahh.. eldelig! Begynte å lure på om du skrev "elendig"! Nå fungerer ALT perfekt! Har irritert meg litt over buggene i bios 1.08, men nå fungerer alt smertefritt! hehe.. ja, det er fortsatt litt uvant å skrive på winden.. Ikke at tastaturet er liten, men jeg er vant til stasjonær PC... xD Ja, utrolig herlig at dvalemodus fungerer som det skal, med tanke på at det er en funksjon jeg bruker en del. Jeg iriterte meg grenseløst over buggene i 1.08 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) carwash: Alt fungerer som det skal i XP/Vista i alle fall. Til og med num-pad (trykk Fn+NumLk for å aktivere num-paden). bfplayer: Har du ikke vent deg til Wind-en enda?? Jeg skriver raskere enn aldri før Slipper jo å flytte fingrene så langt for å skrive fort nå. Endret 23. oktober 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 23. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Har nå selv oppdatert til 1.09. Kjører for det meste osX på maskinen, men har og ubuntu installert. Nevneverdige forskjeller fra 1.05 som jeg kjørte før er: -Webcam har sluttet å fungere. - Num-Pad (vha Fn-knappen) har sluttet å fungere. Det har ikke skjedd meg webcam funker ennå, og numpad (husk at du må trykke på FN+NumLk ikke FN+tastene med tallene på) Endret 23. oktober 2008 av The Ghost Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 23. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2008 bfplayer: Har du ikke vent deg til Wind-en enda?? Jeg skriver raskere enn aldri før Slipper jo å flytte fingrene så langt for å skrive fort nå. Kan ikke si at jeg har brukt Winden så mye enda.. Har jo ikke hatt den så lenge. Og når jeg er hjemme bruker jeg den stasjonære, fordi jeg liker best "ordentlig" tastatur, hvor skrivetempoet (mitt) er mye høyere! Jeg syns det KAN bli litt knotete på en bærebar... men det går som regel greit! Lenke til kommentar
avRack Skrevet 23. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2008 Fekk min Wind i kveld, og er så langt berre fornøyd med den ;D Litt uvanlig tastatur enn sålenge, men det vert ein nok vane med vil eg tru.. Men, vil da funka å bruka ein vanlig ext.hdd. med usbkabel til å installere nlite på winden ? Antar eit nei er svaret, men vil nett spørja. Har ikkje større pendrive enn 512 for øyeblikket Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2008 Til å installere nLite trenger du da vel ingen ekstern harddisk? Det er jo bare å laste ned programmet fra internett? Om det er å boote en operativsystem-CD fra en ekstern harddisk du mener, så er dette mulig ja. Lenke til kommentar
avRack Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 Var selvfølgelig å bruke harddisken som bootdisk til å installere ein strippa xp versjon eg meinte Orsak meg. Fekk gang på da Wehuu !! Lenke til kommentar
Martin Bergvill Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 Med tilfeldig booting mener jeg at pcen rebooter av seg selv. Det er når den er overklokket. Takk for tips, skal teste det med driver tweakinga! Nice. Bra med 160 gb da! Hvor mye endte du opp med å betale for all den gleden? Vanvittig bra batteritid med 6 cells, gangke fornøyd med det. har ikke målt da. Hei Jeg ser at bios 1.9 er ute. Skal prøve den. Men med Bios 1.8 så får jeg crash eller auto reboot når jeg kjører på 24%. Har 2gb ram. Så vil tro det er noe krøll der som gjør at maskin kræsjer. Får se om bios 1.9 funker bedre med tanke på kræsj eller om jeg er nødt til å disable intern ram. Så sette i en 2gb brikke av god kvalitet. Mvh Lenke til kommentar
RetroDude Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 Yo. Da er bios 1.09 inne [fn] pluss page up,down funker gull!! endelig Resume fungerer utemerket. Alle programmer lar seg avslutte som normalt etter resume. Min hadde veldig problemer med dette. Alle programmene hang når jeg skulle ta shutdown/reboot,etter en sleep/resume. OC funker som før. Nå er jeg enda mer fornøyd med min Wind Skal jeg klage nå..Så må det være den helvetes overdim størmkablen... er det mulig.. Håper det kommer en 3part som kan levere en liten og smekker en Og venter forsatt på 6cell batteri.. Håper å få den før neste helg. For da skal wind på utlandstur til tyskland. Buzz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå