Gå til innhold

MSI Wind U90/U100 - Tips, triks og erfaringer


Blippblopp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For meg betyr det økte grafikkminnet samt overklokkingen mer enn de småbuggsene :)

 

Ja, jeg og sikkert alle andre opplevere de samme buggene som deg bfplayer.

 

Det mest plagsomme er lysstyrken, for den får man jo ikke stilt raskt fra andre plasser. Lyden er ikke noe problem, for den får man jo stilt på over alt :)

 

Mhm!

 

Noen som vet not det ordentlige 1.08 biosen kommer, eller om den i det hele tatt kommer?

Lenke til kommentar

Skjermen på MSI Wind har jo ein oppløsning på 1024x 600. Så kan du jo kopla til ein ekstern skjerm via DVI-kontakten (VGA?). Lurte då på kva som blir maksimal oppløsning ein kan ha på den eksterneskjermen då?

 

Har ein skjerm på 22" no som takla oppløsning opptil 1680x1050 eller noko slikt, lurer då på om eg kan bruka eksterneskjermen tilkopla Winden med ei slik oppløsning ? Evt kva blir max ?

Lenke til kommentar
Skjermen på MSI Wind har jo ein oppløsning på 1024x 600. Så kan du jo kopla til ein ekstern skjerm via DVI-kontakten (VGA?). Lurte då på kva som blir maksimal oppløsning ein kan ha på den eksterneskjermen då?

 

Har ein skjerm på 22" no som takla oppløsning opptil 1680x1050 eller noko slikt, lurer då på om eg kan bruka eksterneskjermen tilkopla Winden med ei slik oppløsning ? Evt kva blir max ?

1680*1050 burde den vel takle fint. Den har forøvrig VGA-utgang, så du må bruke en VGA-til-DVI-konverter for å plugge den i skjermen din. Med mindre du har VGA-inngang på skjermen din, da.

Lenke til kommentar

Det er nice. Den slutter ikke å imponere denne maskinen her. Lurer på hvor fornøyde vi er om 1 år...

 

OT: Har engelsk tastatur men med norsk oppsett, hvor i helvete er 'større enn' og 'mindre enn' tegnene hos dere som har norsk tastatur? Programmerer på skolen og finner de ikke! :)

Endret av PaulKemp
Lenke til kommentar

Ja, jeg skrev det jo nederst der? :) Til høyre for Shift-tasten (den venstre Shift-tasten).

 

Nå har jeg forøvrig sett lyset! Ikke som i normal overtroisk betydning, men det grønne søte på Winden! Trykte Fn+F10 når laderen ikke var i. Trodde jeg hadde prøvd dette før, men det hadde jeg tydeligvis ikke :blush:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Flere av dere har sikkert fått med dere at AquaComputer har lansert en kjøleribbe til wind av et solid stykke aluminium. Vcore.dk har denne i sortimentet sitt og sender med brev til norge, for meg kom det på 171kr ekskl. toll. Installerte ribba i dag og gikk ned i 10C nøyaktig på prosessoren under load (fra 71C til 61C). Temperaturen på harddisken gikk opp 2 grader, som sannsynligvis har sammenheng med at den nye ribba overfører varmen mer effektivt til luften i winden. Resultatet er at vifta holder et enda lavere turtall både under idling og max load. Har tatt bilder av prosessen hvis noen er interesserte men syns det høres "skummelt" ut :) Anbefales.

 

Mvh,

Caliber

Lenke til kommentar

Ooo, modifisering er jo alltid kjekt :)

 

Men må innrømmet at jeg aldri har hørt at Viften på min Wind har surret og gått. Selv ikke når jeg kjører i overklokket modus.

Er det en forskjell på 80GB/120GB og 160GB-versjonen?

 

Så bl.a. at det aluminuiumsgreiene som var med ram-brikkene er fjernet på 160GB-en.

Lenke til kommentar
Ooo, modifisering er jo alltid kjekt :)

 

Men må innrømmet at jeg aldri har hørt at Viften på min Wind har surret og gått. Selv ikke når jeg kjører i overklokket modus.

Er det en forskjell på 80GB/120GB og 160GB-versjonen?

 

Så bl.a. at det aluminuiumsgreiene som var med ram-brikkene er fjernet på 160GB-en.

 

Har du aldri hørt viften? seriøst?

Lenke til kommentar

Hvis du aldri har hørt viften har du enten:

 

1) En defekt vifte

 

2) Et kaldt klima (iglo?)

 

3) Dårlig hørsel :)

 

Jeg syns selv wind'en er støysvak, men hører det godt når den spinner opp under maks last. Dette er kanskje lettest å legge merke til for min del som bruker den i forelesninger på skolen. Uansett, ribba er absolutt anbefalt! Skal få opp noen bilder hvis det er interesse.

 

Mvh,

Caliber

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...