Zahl Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Jeg har kjøpt meg en nye harddisk, i tillegg har jeg en fra før - altså 2 fysiske disker. Disk 1 er delt opp i 3 partisjoner (OS, diverse og spill). Jeg tenkte å separere OS og spill fra hverandre og kommer derfor til å innstallere spill på disk 2. Så er problemet da - jeg har ikke bruk for 3 partisjoner på disk 1 og vil slette "spill"-partisjonen fra disk 1 og slå den sammen med "diverse", slik at jeg får OS og diverse på disk 1. Hva er den greieste måten å gjøre det på uten å miste data? Edit: OS er Vista 64 dersom det har innvirkning på fremgangsmåte. Endret 18. september 2008 av Zahl Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Ja i vista er dette enkelt. På disbehandling (høyreklikk my computer og trykk manage) Slett partisjonen du ikke vil ha. Høyreklikk på den partisjonen du vil skal bli større og trykk "grow/shrink" eller hva det nå står. Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Høres jo greit ut. Informasjonen jeg har på den partisjonen jeg vil utvide, blir ikke påvirket av dette? Jeg mister forhåpentligvis ikke noe data? Skal selvfølgelig sikkerhetskopiere, men bare lurer av ren nyskjerrighet. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Høres jo greit ut. Informasjonen jeg har på den partisjonen jeg vil utvide, blir ikke påvirket av dette? Jeg mister forhåpentligvis ikke noe data? Skal selvfølgelig sikkerhetskopiere, men bare lurer av ren nyskjerrighet. Nei det er e live-utviding av partisjonen så du mister ingen data. Men muligheten for feil er jo selvfølgelig der. Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Supert. Takk for kjapp og god respons Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå