Straydog Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Northbridge-chipsettet holder rundt 65grader idle, så jeg trenger å få en bedre kjøler enn de passive kjøleribbene som er montert stock. Noen som har erfaring og forslag til hvilken kjøler jeg bør gå for? Lenke til kommentar
runniz Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Northbridge-chipsettet holder rundt 65grader idle, så jeg trenger å få en bedre kjøler enn de passive kjøleribbene som er montert stock. Noen som har erfaring og forslag til hvilken kjøler jeg bør gå for? Thermalright HR-05 er et alternativ. Jeg har bare montert på en vifte på northbridge-chipsettet i stedet for å erstatte det som er, da kjølingen er sammenkoblet med heatpipes (SB / NB / mosfet osv), noe som innebar at jeg i så fall måtte skifte alt :/ Følger det ikke med en vifte med hovedkortet ditt nettopp for montering på NB-kjøleren? Although ASUS is very optimistic and suggests installing this additional fan only if you have liquid or passive processor cooler in your system, I would advise to install it anyway. Even in nominal operational mode this heatsink gets so hot that you can barely tough it. And during overclocking you will be increasing the voltages, so the thermal conditions will be even worse. (X-bit labs om Asus P5N-D NB) Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Takk for svar! Jeg har allerede montert den vifta som fulgte med hovedkortet, men den ser ikke ut til å gjøre noe særlig for seg. Hvis jeg går for den Thermalright-kjøleanordningen, må jeg da fjerne de kjøleribbene som sitter på chipsettet fra før? Lenke til kommentar
runniz Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Takk for svar! Jeg har allerede montert den vifta som fulgte med hovedkortet, men den ser ikke ut til å gjøre noe særlig for seg. Hvis jeg går for den Thermalright-kjøleanordningen, må jeg da fjerne de kjøleribbene som sitter på chipsettet fra før? Du må nok det. install_chitset_cooler_hr05_ifx Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Takker! Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Ser forresten at Thermalright'n kommer i tre utgaver: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=95351 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=95355 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=55854 Hvilken bør jeg gå for? Endret 18. september 2008 av Straydog Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Kjøpte Thermalright-kjøleribbe, men fant ut nå i ettertid at den ikke passer på hovedkortet allikevel. Under kjøleribben som sitter på hovedkortet så er det jo to stk chipper, og Thermalright'n vil jo kun monteres på en chipset. Det er heller ikke anledning å montere to stk Thermalright-ribber på hver chip, fordi de ikke vil la seg feste til hovedkortet.... Må derfor returnere denne, og lurer på hvilket produkt jeg kan kjøpe som dekker over begge to? Lenke til kommentar
runniz Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Kjøpte Thermalright-kjøleribbe, men fant ut nå i ettertid at den ikke passer på hovedkortet allikevel.Under kjøleribben som sitter på hovedkortet så er det jo to stk chipper, og Thermalright'n vil jo kun monteres på en chipset. Det er heller ikke anledning å montere to stk Thermalright-ribber på hver chip, fordi de ikke vil la seg feste til hovedkortet.... Må derfor returnere denne, og lurer på hvilket produkt jeg kan kjøpe som dekker over begge to? Hm, på thermalright sine sider sto det at hovedkortet støttes og ingenting om at N200-brikken ikke dekkes. Går det ikke med HR-05 SLI heller? Har desverre ingen erfaring med erstatting av NB-kjøler på nforce brikkesett. Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Fikk til svar fra komplett.no at det ikke finnes alternative kjøleribber til dette hovedkortet..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå