Newbie1KENuubie Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hei, Biltype: '01 peugeot 306 stv 1,6i. Når jeg har passasjerer i baksetet som tilsammen veier 200 kilo eller mer så skraper bakparten av bilen min neddi bakken i små dumper og fartsdumper. Hvis jeg ser på bilen utenfra så er bakdekkene helt oppi skjermbua (så høyt opp at jeg ikke får pressa fingeren mellom). Bilen har gått 114 000km. Tror ikke det er byttet støtdempere på den før. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Jeg vil tro at du har utslitte fjærer, fordet om det ikke var kjørt lange biten Endret 18. september 2008 av MaSo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Sjekk at ikke den ene eller begge fjærene har gått av. Dette skjer oftest i nederste spiral, enden av fjæra knekker av nede i anlegget i bærebrua. Da blir bilen lavere, og får dårligere bæreevne. Lenke til kommentar
Newbie1KENuubie Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Ok, jeg skal få sjekka fjærene! Skal ta en titt etterpå for å se om jeg ser noe skade på de, så får jeg eventuelt få verkstedet til å ta en sjekk. Jeg har nettopp kjøpt denne bilen (nå i sommer), og fikk da 12 mnd garanti. Men jeg har ikke noe papir som sier hva denne garantien dekker. Er det noen som vet? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Det er vel alt bortsett fra slitedeler. jeg ville nå tro at om begge fjærene har knekt så bør de bytte dem, da de ikke er direkte slitedeler, iallefall ikke så fort som et par måneder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå