Gå til innhold

Fotokonkurranse i Stavanger/Sandnes

sn0dig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenker noe lignende dette:

"Dokumenter din by"

Alle får utdelt ett lite minnekort (type 64/128MB) i begynnelsen av dagen

Må fylle det opp i løpet av dagen, ikke lov å redigere bildene, alt må gjøres i kamera.

Minnekortet blir levert inn i slutten av dagen, vi (meg+hille+ledelsen hos sandnes fotoklubb) går igjennom minnekortene og plukker ut de 3 som en helhet dokumenterer sin by best og gir 1, 2 og 3 premie.

Skal snakke med Stephan om sponsing, men tipper det blir type forstørrelse 20x30/30x40/50x/75 på 2 & 3 premie og noe litt dyrere til vinneren.

Sounds OK?

Lenke til kommentar
Velkommen skal du være andrvas

Sn0dig: Jeg tror det er få som har lyst å 'gi' fra seg alle bilder og helt minnekort. Kanskje heller kunne 'sende' inn på mail hadde vært noe?

Tror du det er mange som vil holde fast på 128/256MB minnekort? Uansett så er jo litt av poenget at det ikke skal kunne redigeres på bildene, hvis de skal sendes inn på mail så er jo det poenget vekke.

Lenke til kommentar
På hovedlager til JP er det masse 128MB SD minnekort, CF er det verre med, bare ca 30 stk 256 MB. Det må nesten bli sånn at de med SD får to minnekort og CF får ett, for å gjøre det rettferdig...
Hmm, godt jeg ikke har mulighet til å være med. 128MB holder bare kanskje til 8 bilder, sannsynligvis 7, så kan man jo redigere litt i kamera :-)

Men det høres ut som et artig opplegg!

Lenke til kommentar
Siden det ikke er lov å redigere (annet enn i kamera) så er det ingen vits å ta i raw, og da får man med ett plass til flere bilder.
Jeg kan konvertere råfiler i kamera, så det har virkelig noe for seg. Da kan jeg også konvertere til sort-hvitt, legge på fargefilter, sepia-filter etc. :-)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...