Gå til innhold

8800 gt SLI

C-roW

Anbefalte innlegg

Hei.

For et års tid siden kjøpte jeg min første stasjonære som jeg bygget selv. Alt gikk fint, og jeg er stort sett fornøyd. Nå vurderer jeg å oppgradere, og kjøpe et grafikkort til for å kjøre SLI oppsett. Dette har jeg ikke gjort før, så da trenger jeg noen tips. Jeg kjøpte et ASUS GeForce 8800GT kort, men jeg finner ikke dette kortet i noen nettbutikk. Kan man sette opp SLI med kort fra forskjellige produsenter? Eller går det an å kjøpe et helt annet kort eks 9800, og kjøre det sammen i SLI?

Er det forøvrig noe man kan gjøre med viftestøy fra skjermkort? Er fornøyd med alle de andre viftene (byttet CPU vifte), går det an å bytte vifte på skjermkort?

-Gaute

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, de må være helt identiske. :ermm: Og siden du vurderer å oppgradere maskinen din, ville jeg oppgradert til et nyere skjermkort uansett. kjøp deg et av de nyeste kortene til nvidia/ati, så trenger du praktisk talt ikke SLI, man merker ikke såååå stor forskjell anyways. Om du skal kjøre SLI, bør du også sjekke at PSU ditt takler det. Det krever MYE strøm.

Lenke til kommentar

OK, Takk.

Hvor mye er MYE strøm? Jeg har en psu som gir 600W. Holder det? Jeg har 1 harddisk, vifter og hovedkort stort sett. Ellers lite som trekker strøm tror jeg. Føles litt bittert hvis jeg må hive ut skjermkortet etter et år, men det er kanskje sånn det er blitt i bransjen. Da tror jeg i tilfelle at jeg sitter på gjerdet en liten stund til, og ser om jeg kan klare meg med det jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...