Patrick de Maar Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Personlig innslag? Joda. Kjører spesefikk magetrening èn gang i uken. Ellers føler jeg kjernen får nok bank gjennom knebøy, markløft, benkpress og andre øvelser. Nå blir det annerledes med deg, men har et par tips til deg: Push-ups er trening akkuratt som benkpress er. Husk hvile her også. Vil du ha det tyngre legger du noe belastende på ryggen, helst legg belastningen slik fordelt at du ikke ødelegger teknikken. Magen går med det samme, husk hvile! Magen er ikke en magisk muskel du kan trene 100 ganger i uken. Tren magen en gang pr treningsdag, ikke overdriv med å trene den om igjen slik du gjør med morgen/kveld. Du vil kun bryte ned muskelen enda mer. Ingen sier at det ikke går an, men det er antageligvis langt fra optimalt. Når det kommer til hvilket program du må kjøre, må du nesten finne ut av dette selv eller få noen andre enn meg til å hjelpe deg. Et greit sted å starte er å lese deg frem til grunnleggende prinsipper. Kan du grunnleggende prinsipper, og litt om treningsprogrammering samt kjenner kroppen din, kan du lett sette sammen noe selv. Edit: Bare skyt om dere mener noe er feil. Vi lærer så lenge vi lever. Endret 26. september 2008 av Expired product Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Joda, flere sett er tyngre enn færre. Jeg skjønte ikke helt hva trådstarter mener med at han tar pushups. Du bygger ikke magemuskler når du tar den øvelsen. En annen ting for å få sixpack er det ideelt med en lav fettprosent ergo burde man jogge veldig mye i tillegg til at man kjører på med flere sett med situps. Jeg brueker selv å ta 30 situps x 4 serier, med 1 minutts pauser imellom. Dette syns jeg funker bra for meg, men som nevnt tidligere er det forskjellig fra person til person, og hvor godt trent man er. poenget er, at nå, som kroppen min begynner å bli sliten av mye trening, så trekker det jævlig hardt i magen når jeg tar Pushups...da blir jo magemusklene berørt..eller? Endret 29. september 2008 av Skarpengland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå