Gå til innhold

[Løst]Batteritid < 50% av oppgitt. Hva kan jeg gjøre?

8086

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en helt ny mobil forleden dag, en Sony Ericsson G502, et kjøp utelukkende basert på påstanden om 9 timers taletid. Mitt problem er at selv om jeg skrur av 3G-nettet og bare kjører GSM har jeg 30-40% batterikapasitet etter et døgn, og etter å ha snakket en time.

Dette er bare utrolig dårlig ifht oppgitt kapasitet. Er klar over at jeg ikke er lovet både 330 timer og 9 timer taletid, men hver time taletid skulle tilsvare 36 timer standbytid.

Første gang jeg skulle bruke den fikk jeg bare ladet den opp to-tredjedeler før jeg stakk ut, og ser at ifølge denne guiden skulle jeg helst ha ladet den helt opp. Kan dette ha hatt et så stort utslag at jeg har 1/3 av batterikapasiteten?

Et annet, kanskje litt mer alvorlig, problem er at jeg etter å ha snakket ca. en halvtime hører plutselig ikke den andre siden meg. Jeg hører dem, men stemmen min kommer ikke gjennom. Returrett?

Endret av 8086
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Bluetooth, 3G, animerte bakgrunsbilder osv, er med på og dra ned batterikapasiteten, områder med dårlig dekning kan også redusere batteriet.

Du kan jo altids ta den med til butikken og kage på batterikapasiteten, og de kan sende den til service for sjekk. Ofte at oppgitt kapasitet ikke stemmer med faksisk kapasitet ;)

Det med at du helst skal lade den helt opp første gang skal ikke ha noe og si på dagens batterier. Skal nesten ikke være mulig og lade telefonen feil lenger.

Lenke til kommentar

Da jeg oppfatter at trådstarter har fått en løsning på problemet har jeg lagt til [løst] i tittelen. Det er en god vane å selv gjøre dette i ens egne tråder, og jeg oppfordrer alle til å gjøre det.

(Det var forøvrig en særdeles kreativ løsning)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...