Skumtroll Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg var ironisk. Men med 1000 kunder i måneden, så blir det 6500.. Og det blir en del Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hehe. Tviler på at en vanlig kiwi butikk har 1000 stjelende kunder hver måned . Men jeg tar hintet. Jeg skal heretter kjøpe en bit mer enn jeg vil ha. Betale for alt og deretter snike en bit tilbake i godteskuffen hver måned. plz forgief me? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Å smake på druer er ikke uvanlig etter det jeg har erfart. På den måten finner man ut om klasen er god eller dårlig. Jeg har aldri gjort det selv, men sett mange som praktiserer denne formen for utvelging. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har aldri gjort noe sånt i en butikk, og kommer neppe til å gjøre det. Jeg betaler og stikker Og har heller ingen problemer å komme inn med en cola flaske eller no sånt i en butikk, for jeg regner emd at strek koden til flaska på Ica er litt annerledes enn den på Spar, men samme det, aldri noen problemer med det. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Strekkoden på ei cola fra Ica er akkurat den samme som strekkoden på ei cola fra Mix, Rimi , Rema osv.osv Strekkoden blir laget hos leverandøren, før leverandøren vet hvor varene skal leveres Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Strekkoden på ei cola fra Ica er akkurat den samme som strekkoden på ei cola fra Mix, Rimi , Rema osv.osv Strekkoden blir laget hos leverandøren, før leverandøren vet hvor varene skal leveres Åjja xD Jaja, fortsatt... Å ta en cola flaske med seg inn på butikken ser jeg ikke på som et problem uansett Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Problemet oppstår først den gangen du møter ei hissig kassadame som påstår at du prøver å stjele ved å ikke betale en gang til for brusen du tok med inn i butikken Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Problemet oppstår først den gangen du møter ei hissig kassadame som påstår at du prøver å stjele ved å ikke betale en gang til for brusen du tok med inn i butikken Da sier jeg til henne, sjekk videotapen fra da jeg kom inn Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det blir jævlig mye styr. Skjønner ikke hvorfor folk som ikke tar med seg noe inn ikke kan ha med kvittering, eller si i fra at de tar det med når de går inn. Tardzzz. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Problemet oppstår først den gangen du møter ei hissig kassadame som påstår at du prøver å stjele ved å ikke betale en gang til for brusen du tok med inn i butikken Da sier jeg til henne, sjekk videotapen fra da jeg kom inn Det er jo fryktelig egoistisk gjort? Mye enklere å si fra når du går inn/spørre om det er greit at du har med deg brusen din som du har kjøpt en annen plass. Eventuelt være så "våken" at du har tatt vare på kvitteringa Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Problemet oppstår først den gangen du møter ei hissig kassadame som påstår at du prøver å stjele ved å ikke betale en gang til for brusen du tok med inn i butikken Da sier jeg til henne, sjekk videotapen fra da jeg kom inn Det er jo fryktelig egoistisk gjort? Mye enklere å si fra når du går inn/spørre om det er greit at du har med deg brusen din som du har kjøpt en annen plass. Eventuelt være så "våken" at du har tatt vare på kvitteringa Blir vanligvis ikke "angrepet" av personalet uansett. Så egentlig så lever jeg livet mitt. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Problemet oppstår først den gangen du møter ei hissig kassadame som påstår at du prøver å stjele ved å ikke betale en gang til for brusen du tok med inn i butikken Da sier jeg til henne, sjekk videotapen fra da jeg kom inn Det er jo fryktelig egoistisk gjort? Mye enklere å si fra når du går inn/spørre om det er greit at du har med deg brusen din som du har kjøpt en annen plass. Eventuelt være så "våken" at du har tatt vare på kvitteringa Det blir jo litt slitsomt hvis man må passe på å ha med kvittering på alt man har med seg og på seg. Kvittering for skolebøkene i tilfelle du skal innom en bokhandel, kvittering for selve sekken i tilfelle du skal innom en butikk som selger sekker, kvittering for klærne i tilfelle du skal innom HM, kvittering for klokka di i tilfelle du skal innom en urmaker.. Det mest åpenbare kan jo være greit å ha kvittering på, men i brusflaske-tilfellet er det vel bare å åpne flaska og ta en liten slurk før du går inn? Det er tross alt butikken som må bevise at du har stjålet, noe de får problemer med siden du hadde den med deg inn Tross alt er det ganske vanlig at ungdommer har brus, tyggis og sjokolade i veska/sekken/lommene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Gjorde det engang jeg var så tørr i halsen så jeg ikke fikk puste(klødde i munnen osv, funka ikke og svelge for hadde ikke mer spytt), så var det ikke noe vann i nærheten, og jeg hadde heller ikke. Betalte såklart for den. Ellers velger jeg å betale for varen før jeg benytter meg av den, føler det funker best for meg slik. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) RVF: Er det så forferdelig slitsomt å bare gi et lite vink til vedkommende i kassa om at man har med seg en brus eller noe lignende? Og ja; Strekkodene er jo de samme overalt :!: Endret 9. oktober 2008 av basskuk Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 RVF: Er det så forferdelig slitsomt å bare gi et lite vink til vedkommende i kassa om at man har med seg en brus eller noe lignende? Neida, på Rimi på hjørnet er ikke det noe problem. Det blir straks litt verre i de større matbutikkene hvor inngangen er litt lenger vekk fra kassene, og det er mange "kassadamer" å holde styr på.. Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hehe. Tviler på at en vanlig kiwi butikk har 1000 stjelende kunder hver måned . Men jeg tar hintet. Jeg skal heretter kjøpe en bit mer enn jeg vil ha. Betale for alt og deretter snike en bit tilbake i godteskuffen hver måned. plz forgief me? Som Immanuel Kant sa "Du skal handle slik at prinsippet for din handling kan gjøres til en allmenngyldig lov." Jeg mener ikke at det er galt å ta litt godis i blant, så lenge du ikke gjør det i store mengder, men du skjønner hva jeg mener? Det er jo i prinsippet galt. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg er litt overasket over holdningen til enkelte her. Det er verken dårlig folkeskikk eller ulovelig å "prøvesmake" varene. En ting er å stappe i seg en 200grams melkesjokolade, en annen ting er å prøve f.eks. druer. Druer varierer EKSTREMT mye i smak/sødme o.l. Jeg prøver også enkelte typer smågodt som jeg vet lett blir tørt/hardt. Har jobbet mye i butikk selv, og mengden man kaster fordi det blir gammelt er uhorvelig mye større enn mengden folk prøvesmaker... Og så lenge man betaler for brusen/lappene på ultra/sjokkisen man tar, er ikke dette et problem Lenke til kommentar
Psychotron Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Jeg drikker ofte av ting før jeg betaler. Er vel ikke noe problem med det? Babyer gjør jo det stadig vekk, spiser til og med boller og rundstykker i butikken. Smake på løsgodt og frukt pleier heller ikke å være noe problem. Edit: Kom på en gang jeg spiste bolle i en butikk, og hadde tenkt å si ifra, men så ble jeg gående så lenge i butikken at bollen ble spist opp og jeg glemte det... Endret 9. oktober 2008 av Psychotron Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Tenkte på dette klippet da jeg så tråden: :!: Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Venter alltid med å smake på noe til jeg har kjøpt det. Jobbet 3 år i butikk og både de jeg jobbet med og kunden lurte nå til seg litt av hvert. De ansatte det gjaldt sa jeg ifra om, mens kundene kan man ikke gjøre så mye med alltid. Var for eksempel ei dame som lurte på om hun kunne kjøpe en pølse med marsipan og det var 3 pølser i paka (Av den typen dekoreringsmarsipan med tre farger, gul, grønn og rød tror jeg.) Det sa jeg selfølgelig nei til fordi strekkoden er kun på pakken og ikke på noen av pølsene og fordi prisen er for 3 stk. Gikk vel 30 minutter så fant jeg en grønn og en gul marsipanpølse liggende i butikken og det var ingen i kassa som hadde fått inn den siste pølsa. Smålig vil jeg si. Ellers så hater jeg når ansatte i en butikk tror jeg har stjålet noe. Prøvde et par joggesko på XXL og fant noen jeg likte. Jeg tok en av skoeskene som lå nederst og inni der var det tydeligvis en som hadde lagt en skritteller til et 400,- . Følelsen jeg fikk da jeg sto i kassa og kassahjelpen åpnet skoesken og fant den var helt jævlig. Møtte blikkene til så mange mennesker som tydeligvis trodde at jeg skulle stjele. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå