Gå til innhold

rigg elektrikker vs skips elektriker?

Anbefalte innlegg

noen som vet om det er mye likt i disse 2 bransjene? for å komme seg fra elektrikker og rett ut på rigg er helt umulig, men er det lettere å komme seg fra skips elektrikker og ut på rigg? for det er veldig lett å få seg skips elektrikker jobb om dagen.

så spm er om vis jeg går 4-5 år som skips elektrikker, vil jeg da få jobb på olje rigg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skipselektriker er vel nesten vanskeligere enn å få på platform for tiden vil jeg tro. Det er jo sinnsykt med selskaper som søker folk for tiden.

har søkt i 100 borre selskaper og fått svar på 5 ca, og det var NEI DU MANGLER OFFSHORERELATERT ERFARING. de sier at de mangler folk men likevel er det 1000vis av folk som ikke får jobb selv om de har rette utdannelse. de bare gidder ikke lære opp folk.

på båter derimot, har de ikke noe valg virker det som. de trenger mange folk, og du får nok jobb i løpet av en uke selv om du bare har gr L sertifikat som elektrikker.

på land som service/bygg får man jobb på dagen, men det er ikke interresant for min del, oomed at jeg vil jobbe meg mot plattform.

å jobbe på land med industri/offshore relatert virksomhet er også et alternatig. men det er det jeg prøver å finne ut med denne tråden, om jeg like greit kan være på båt og få samme arbeids erfaringen?

Lenke til kommentar

grunnen er ca samme lønn, 400 ca.

plattform=1400timer i løpet av et år=mange som vil jobbe der og rigger kan velge personell

båt=2200timer i løpet av et år=dårlige betingelser og det er stor mangel på skipselektrikkere

på land jobber man va 1700 tror jeg....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...