1915 Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 tenkte jeg skulle kjøpe linux tastatur, men hvor får jeg kjøpt det ? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Mener du tastatur med linux/tux/whatever key i steden for windows key?? Enkleste vil vel være å kjøpe kun key'en og bytte ut... Lenke til kommentar
huf Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Ala? http://news.zdnet.co.uk/software/0,1000000...39164303,00.htm Kostar garantert meir enn det smakar. Endret 18. september 2008 av huf Lenke til kommentar
1915 Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Mener du tastatur med linux/tux/whatever key i steden for windows key?? Enkleste vil vel være å kjøpe kun key'en og bytte ut... skal ha et usb linux tastatur til en laptop Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hva er galt med et "vanlig" tastatur? Har aldri sett et "linuxtastatur" til salgs, og det er vel muligens vrient (og dyrt) å få tak i.. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 veit ikke hvilket tastatur skal jeg kjøpe da ? Lenke til kommentar
modin Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 veit ikke hvilket tastatur skal jeg kjøpe da ? Tror ikke du trenger spesialtastatur for at det skal virke med USB i linux, mus og tastatur er som regel helt standard så ville ikke bekymrett meg... Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg bruker et Microsoft-tastatur. Aldrig hatt bedre tastatur ærlig talt. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) veit ikke hvilket tastatur skal jeg kjøpe da ?Et tastatur du har lyst på kanskje? Eksempel: Jeg hadde lyst på et lite tastatur til min stasjonære, fordi da ville overgangen til min lille bærbare ( 8'9'' skjerm) være liten. Så jeg kjøpte meg dette. Og siden jeg burde kjøpe et eget tastatur/mus sett til mediaPCen, så har jeg litt lyst til å kjøpe detta Se så lett det er Du har kanskje lyst på noe annet... Alle USB-tastatur er mer eller mindre like og skal fungere uten problemer på linux. Men kanskje ikke velge det med "media" eller "spesial" knapper i hytt og pine, slike kan være litt knot å sette opp.... Endret 18. september 2008 av olefiver Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Men kanskje ikke velge det med "media" eller "spesial" knapper i hytt og pine, slike kan være litt knot å sette opp.... Om det er snakk om Ubuntu (Jada jeg vet du ikke bruker ubuntu olefiver) så finnes det veldig bra trinn for trinn guider for å sette opp slikt. Det finnes også (minst) tre programer som kan gjøre slikt automatisk. Men da bloater du ting litt. Ubuntuguiden fungerer forøvrig utmerket på Debian - my OS of choice. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Danielsm bruker Ubuntu i følge .sign ihvertfall. Men jeg ser ikke helt hvorfor du kaller et program som kan hjelpe å sette opp spesialtaster på tastaturet for bloat... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Som sagt tusen ganger over meg bør du bare bruke et helt vanlig tastatur. Windowstasten kalles ironisk nok SUPER i linux Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Men jeg ser ikke helt hvorfor du kaller et program som kan hjelpe å sette opp spesialtaster på tastaturet for bloat... Fordi begge programene jeg har sett på kjører som prosesser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå