runela Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Skal til og kjøpe ny telefon men greier ikke og bestemme meg for hvilken jeg vil ha. For meg er ikke touch skjerm noe jeg må ha, men kan være praktisk. Men det jeg bryr meg om er: -Gode komunikasjons muligheter wi-fi, bluetooth osv... -Godt kamera -Gode smart telefon løsninger som er praktisk og har mange muligheter. -Stor og god skjerm. -God byggekvalitet. -Fullt qwerty tastatur ser jeg og som en fordel. -GPS. Jeg har sett en god del på Nokia N95 8 gb. Den frister jo med både tv ut, stor skjerm, 3,5mm jack, 8gb lagring, har jo omentrent alt! Men syns den ser litt kjedelig ut og har ikke fullt tastatur. Har også sett mye på E71 som jeg syns er en utrolig flått mobil. Virker bra i byggekvaliteten, fullt tastatur og menyene ser veldig bra ut. Men er kameraet mye dåligere en på N95? Men ellers virker jo denne veldi god for meg som surfer mye på nettet med mobil, skriver mye sms og trenger gps. Men jeg tar også en god del bilder så her blir jeg skeptisk til kameraet. Har også sett en god del på HTC touch diamond og pro. Disse er jo og flotte mobilen men en ting som stopper meg fra og kjøpe dem er at siden det virker som folk plages med mye riper i skermen og at de blir fort stygge så tror jeg det blir nokia på meg. Men gi meg noen grunner hvorfor jeg burde velge N95 8gb eller E71? Takk for hjelpen på forhond Lenke til kommentar
Van der Ferst Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Sitter selv på en E71, hvis du er avhengig av kameraet så er det kanskje ikke telefonen for deg, 3,2 mp veldig dårlig i mørket uansett hvordan du snur og vender på det, lysblitzen er eller ikke noen god erstatter, men i fine lysforhold vil jeg si det er bra. N95 8 gig har Carl Zeis optikk, og er mye bedre på bilder. Til gjengjeld er E71 veldig bra på batteri tid, god på epost og meldinger, uhyre rask er den også. A-GPS som fungerer veldig bra ut i fra mitt synspunkt, har desverre ikke prøvd N95 8 gig. Så kan ikke sammenligne. HTC tilbyr gjerne bedre integrerte gps løsninger i form av tomtom(du kan også få disse på nokia), men de bruker også google maps, men kamera er til gjengjeld ofte dårligere, som du kan få på din nokia. Håper det er til noe hjelp. Mvh. Heracles Endret 18. september 2008 av Heracles Lenke til kommentar
runela Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Sitter selv på en E71, hvis du er avhengig av kameraet så er det kanskje ikke telefonen for deg, 3,2 mp veldig dårlig i mørket uansett hvordan du snur og vender på det, lysblitzen er eller ikke noen god erstatter, men i fine lysforhold vil jeg si det er bra. N95 8 gig har Carl Zeis optikk, og er mye bedre på bilder. Til gjengjeld er E71 veldig bra på batteri tid, god på epost og meldinger, uhyre rask er den også. A-GPS som fungerer veldig bra ut i fra mitt synspunkt, har desverre ikke prøvd N95 8 gig. Så kan ikke sammenligne. HTC tilbyr gjerne bedre integrerte gps løsninger i form av tomtom(du kan også få disse på nokia), men de bruker også google maps, men kamera er til gjengjeld ofte dårligere, som du kan få på din nokia. Håper det er til noe hjelp. Mvh. Heracles Syns menyene på e71 ser mye finere og mer praktisk ut en på n95.. Hvordan er den som media telefon da? Går det greit og se film på den? Hvordan er kameraet i forhold til for eks SE p990i? Hadde denne før og den hadde ikke akkurat godt kamera. Men hvis kameraet er oki. Vil jeg vell kanskje gå for e71 siden den virker mere "solid". Hvordan er den medfølgene vesken foresten? Og fungerer gps'en bra? Endret 18. september 2008 av Zx45 Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Jeg har nokia n95 8gb og har nå bestilt meg en E71 til jobb. For det første er N95'en en veldig god mobiltelefon. Den er relativt rask, helt ok mp3 spiller. Overraskende god lyd med litt dyrere headphones. Gps'en fungerer greit og det går greit å se på episoder av simpsons og familyguy på den:P Men byggekvaliteten er ikke god nok. Bråkete taster og slarkete slider. Er den ikke slarkete, så blir den det. Batteriet er greit, men ikke noe sykt å juble for. Kameraet er veldig godt i dagslys, men led lampa er ikke bra i mørket. Jeg kjøper E71 i tillegg av flere grunner: Jeg er litt gadgetfreak, jeg ble veldig positivt overrasket over hvor pen den var designmessig, hvor god byggekvalitet den hadde, hvor sykt rask den var, og hvor godt qwerty faktisk fungerte. Batteritiden er helt rå i motsetning til n95'en. I utgangspunktet trenger ikke 3,2 mpx å være for lite. Det er høy nok oppløsning hvis optikken er god. På en så tynn mobiltelefon kan jeg ikke se for meg at det er mulig å lage perverst god optikk, derimot er jeg sikker på at noe av den litt halvlabre bildekvaliteten skyldes FW. Kan nok bli bedre med en oppdatering. Jeg liker også skjermen på den, og den går an å se film på. Gleder meg til jeg får den. Endret 18. september 2008 av bowardsen Lenke til kommentar
runela Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Jeg har nokia n95 8gb og har nå bestilt meg en E71 til jobb. For det første er N95'en en veldig god mobiltelefon. Den er relativt rask, helt ok mp3 spiller. Overraskende god lyd med litt dyrere headphones. Gps'en fungerer greit og det går greit å se på episoder av simpsons og familyguy på den:P Men byggekvaliteten er ikke god nok. Bråkete taster og slarkete slider. Er den ikke slarkete, så blir den det. Batteriet er greit, men ikke noe sykt å juble for. Kameraet er veldig godt i dagslys, men led lampa er ikke bra i mørket. Jeg kjøper E71 i tillegg av flere grunner: Jeg er litt gadgetfreak, jeg ble veldig positivt overrasket over hvor pen den var designmessig, hvor god byggekvalitet den hadde, hvor sykt rask den var, og hvor godt qwerty faktisk fungerte. Batteritiden er helt rå i motsetning til n95'en. I utgangspunktet trenger ikke 3,2 mpx å være for lite. Det er høy nok oppløsning hvis optikken er god. På en så tynn mobiltelefon kan jeg ikke se for meg at det er mulig å lage perverst god optikk, derimot er jeg sikker på at noe av den litt halvlabre bildekvaliteten skyldes FW. Kan nok bli bedre med en oppdatering. Jeg liker også skjermen på den, og den går an å se film på. Gleder meg til jeg får den. Takk for godt svar. Endte med at jeg bestilte n95 8gb etter mye fram og tilbake og tenking og vurdering. Regner med at byggekvaliteten på den kan ikke være så sykt dålig heller. Og med tanke på kameraet og at den virker rask og stabil i mange tester jeg har sett på endte det med at jeg kjøpte den. Så slepper jeg også adaptere for og få koble til headsett og minnekort osv.. siden den har 8 gb.. Håper jeg blir fornøyd. Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Du blir nok helt sikkert fornøyd. Knallgod telefon. Vær litt obs på hva du installerer av applikasjoner. Finnes mye rart som kan tulle til telefonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå