Gå til innhold

Varierende kvalitet på Papst...

Anbefalte innlegg

Er det bare min erfaring, eller opplever andre at Papst (hvertfall 80mm) er veldig varierende kvalitet på, dvs. støy.. Var å henta en 12dB 80mm i dag, og så fort jeg plugga den i, kom en forferdelig raslelyd.. Dette er andre gangen sånt skjer.. Er jo ikke noe problem å bytte den så klart, men synes det er dårlig kvalitetssikring av Papst...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joda, jeg har selv 3 12dB 80mm Papst'er i maskina mi. De har vel gått 1 år de også.. Men den gangen jeg handla de, var det bråk på den ene. Pluss den jeg kjøpte i dag.. Har også en kompis med lignende erfaring..

Hei.

At noen produkter har varierende kvalitet er jo noe du må regne med uansett produkt.

Ecthelion

Lenke til kommentar

Jeg regner ikke med det nei.. Kjøper man noe, nytt vel og merke, så skal da for svingende varen være i orden og fungere 100%.. Har kjøpt mye utstyr opp igjennom tidene, og aldri opplevd liknende.. Papst er vel for såvidt oppskrytt også, saken er jo at man ikke har så mye å velge blandt her til lands..

Men at man må regne med slikt, må være det dummeste utsagnet noen har kommet med her på forumet... :grumpy:

Lenke til kommentar
Hvis man sammenligner Papst med Enermax, så har ikke Papst kulelager engang, bare et usselt glidelager... Enemax har 2 kulelager faktisk...Pluss at Enermax er mye rimeligere også!

Vifter med kulelager støyer ofte mer enn vifter med glidelager ved lavt turtall, så ikke si at kulelager er totalt overlegent glidelager ;)

Men jeg må bare legge til: Jeg har også merket stor kvalitetsforskjell på de 4 Papstviftene jeg har handlet i mitt liv.

Lenke til kommentar
om det er noe feil med vifte, hvorfor reklamerer du ikke på den? Er jo på ingen måte riktig at det skal komme noen raslelyd fra ned.

Har vært og byttet den så klart :)

Men det er som sagt ikke første gangen jeg kjøper Papst, og den ikke er helt bra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...