Gå til innhold

agel kosttilskudd: efaringer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå var det vel strengt tatt ikke spørsmål om hvor raskt noen klarte å lage seg en konklusjon om nettsidene deres. Og forresten så nevnte jeg jo at det var kosttilskudd i en ny form. Har litt kjenskap til hva det er, men jeg ønsker å høre om eventuelle erfaringer. Om produktene altså, ikke nettsidene. (Dessuten så kan vel to minutter neppe kalles erfaring???)

Jeg er også interessert i å høre synspunkt om produktene...

Lenke til kommentar

Jeg synes bare at det var en noget forhastet konklusjon, men greit, jeg noterer det ned som et synspunkt.

Og når det gjelder innholdet i produktene og hva det er for noe, så er det ikke min intensjon å gå i dybden på dette. Kort sagt så er det kosttilskudd, og jeg lurer på hva folk synes om kosttilskudd som kommer i nye former. Man kan jo til tider bli lei av å ta piller, så kanskje det ikke er så dumt at noen prøver å lage noe nytt. Agel har også laget en serie med proteintilskudd i samme form som inneholder et stoff (jeg husker ikke hva det heter, men jeg hevder heller ikke å være noen ekspert på området) som gjør at protein lettere blir tatt opp i kroppen. De mer kjente proteintilskudd i pulverform inneholder visstnok ikke dette stoffet, og det er derfor du må ta så mye av det for at det skal funke.

Men jeg kan ikke så mye om dette her. Det er derfor jeg fisker etter synspunkt og meninger.

De forskjellige produktene og innholdene finner du her: http://agel.com/products.

Lenke til kommentar

Du tror vel virkelig ikke at hjemmesiden deres er en objektiv kilde når målet til Agel logisk nok er å selge flest mulig produkter? Greit nok at de har tilsatt et stoff som de påstår gjør at proteinopptaket blir bedre av, men det har jo mange andre også gjort, f.eks stoffet aminogen fra PF. Hvorvidt det virker så bra som de skal ha det til skal ikke jeg uttale meg noe om, men poenget er at Agel ikke er de eneste med å introdusere en ny vidunderformel. Gå for tradisjonelle og utprøvde tilskudd fra velkjente produsenter. Forøvrig skjønner ikke jeg hvorfor du drar piller inn i dette. Proteintilskudd inntas vanligvis i flytende form, og det er også slik de absorberes best.

Lenke til kommentar

Jeg tror på ingen måte at sidene deres er objektive, men jeg har ikke funnet andre kilder som har noe å komme med. Og dette med piller er i forhold til vanlig kosttilskudd (vitaminer og mineraler), som jo ofte kommer i pilleform. Men hvis proteintilskudd absorberes best i flytende form så skulle en vel tro at andre typer kosttilskudd også gjorde det...

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Ikke reklame sier du? Du meldte deg inn i et diskusjons forum kun for å diskutere Agel?

Ble ikke kjempe overrasket over at dette "Agel Enterprise" var et norsk-registeret selskap...

Men fikk meg hvertfall en fin latter når jeg leste om "Brainwave"'en deres da, så takk for det...

Glen is what you might call a visionary. Over 18 years in the network marketing industry–working his way up from customer service through international sales to the executive suite–Glen has always had a sense for what people want and how they want to get it. He turns new concepts and strategies over in his mind, finding better ways to do things. And as he lay awake in the wee hours of a chilly November morning back in 2004, he began thinking about...gel.

Litt av et geni denne Glen....

Lenke til kommentar

Hvis man kan svelge en vitaminpille på ca. 1 sekund, så kan jeg ikke helt se vitsen med å skulle bruke masse tid på å slurpe i seg noe slags gel. Og så må man jo ta stilling til smaken plutselig.

Og så har man volumet da. Både et problem å få i seg hvis man allerede er mett, og hvis man skal reise bort et par uker så må man jo ha en ekstra koffert full av sånne gel ting der hvor man normalt ville ha klart seg med en liten boks.

Lenke til kommentar
Jeg tror på ingen måte at sidene deres er objektive, men jeg har ikke funnet andre kilder som har noe å komme med. Og dette med piller er i forhold til vanlig kosttilskudd (vitaminer og mineraler), som jo ofte kommer i pilleform. Men hvis proteintilskudd absorberes best i flytende form så skulle en vel tro at andre typer kosttilskudd også gjorde det...

Takker for svar.

Les litt om hvordan fordøyelsen fungerer. Forskjellige næringsstoffer brytes ned forskjellige steder, og det er dermed ikke sagt at vitaminer og mineraler brytes ned best i flytende form bare fordi proteiner gjør det. Jeg skjønner at siden hart pent design og ser tiltalende ut, men gå for noe annet. Det er tydelig at de prøver å appelere til fasjonister og til folk som prøver å være trendy i stedet for å utøve sport på seriøst nivå. Hele siden oser velvære og pleie og ikke ordentlig trening.

Forøvrig har vi enda ikke kommet fram til et konkret produkt som vi vet hva består av, så det har ingen hensikt å prøve noe nytt bare for å prøve, uten å vite hva du faktisk får i deg.

Endret av awkward
Lenke til kommentar

Tommy: Hvis jeg hadde gått inn for å reklamere om produktet så hadde jeg startet diskusjonen på en annen måte. Noe i retning av at jeg har funnet et fantastisk produkt som er funker dritbra osv. Og ja, jeg gikk inn her for å diskutere agel. Er nyskjerrig på hva folk har å si her i motsetning til han som prøver å overbevise meg om hvor bra dette er.

hagfors: eeh. ja. Det er ikke store pakken eller mengden det er snakk om. Og argumentet om at det er superraskt å svelge en pille er forsåvidt greit så sant man ikke er en av de som ikke liker å svelge piller. Selv faller jeg innenfor denne kategorien. Men reis gjerne på tur med pillene dine hvis det er det du vil.

awkward: Gode poeng. Skal lese litt om dette systemet vårt. Har ikke så god peiling på hvordan det egentlig fungerer. Men jeg har en mistanke om at det beste er å spise riktig mat.

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg har vært bortreist og ikke hatt mulighet til å svare før nå, men mine mål med trening er først å fremst å leve litt sunnere enn jeg gjør nå. Og i forhold til tilskudd, så er jeg ute etter ting som kan hjelpe meg med mitt kosthold. Spiser til tider forholdsvis usunt og da blit jeg gjerne litt slapp. Trenger å våkne opp litt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er en stund siden det var noe liv i denne tråden her, men jeg tenkte bare å nevne at jeg etter mye frem og tilbake bestemte meg for å prøve Agel, og resultatene virker lovende. Til nå har jeg bare brukt noe som heter EXO som skal være en blanding av forskjellige fruktstoff som igjen skal være bra for blant annet immunforsvaret. Masse antioksidanter. Jeg har for eksempel hatt store forbedringer i forhold til hvilken mat jeg tåler. Har i lengre tid måttet være meget påpasselig med hva jeg dyttet i meg, men nå kan jeg spise nesten hva som helst. Et annet er at allergien min, som jeg har vært plaget med i mange år, har lettet litt (hvis man kan si det sånn...)

Er forholdsvis overrasket og lurer på om det virkelig kan være Agel som gjør dette. Hvis noen vet noe om virkestoffene, eller har eventuelle erfaringer, så vil jeg gjerne høre om det.

Legger ved en liste med fruktstoffene som finnes i dette produktet:

- Mørkerød Grape

- blåbær

- Amerikansk blåbær

- tranebær

- aronicabær

- granateple

- Acerola – tropikst kirsebær

- hyllebær

- sviske

- noni

- ulvebær

- aloe-vera

- momordicafrukt

- havtorn

- mangosteen

- Rød te

- Acai

En del av disse har jeg selvsagt hørt om, men det er en del ting her jeg ikke kjenner noe til. Er glad for alle inspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...