Gå til innhold

HD 4870 vs GTX 260

Nephilia

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenkte å spandere på meg et nytt skjermkort og en ny strømforsyning (etter at jeg ble anbefalt det). Jeg sitter foreløpig med dette:

- Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX,

Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

- Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz

Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

- Asus GeForce 8600GT 256MB GDDR3 Silent,

PCI-Express, Tv-Out/2xDVI-I/HDTV/HDCP

Og lurte i den forbinnelse på om noen av dere har en/flere anbefallinger til hva jeg bør velge av skjermkort.

Har 2 pc, skjermer, en gammel KTC 4:3 skjerm og en ny HP w2207h HD skjerm. Jeg har tenkt å bruke pc'n hovedsakelig til spill. Og da helst til AoC (Age of Conan) og WoW (World of Warcraft).

Som tittelen tilsier så sitter jeg å tenker på å enten kjøpe HD 4870 kort eller GTX260. Har ikke så lyst til å legge alt for mye penger i det, men vil gjerne ha noe som fungerer bedre enn det jeg har nå allikevel.

Så er det selvfølgelig viktig at de fungerer bra med det systemet jeg har nå. Kan ingenting om overclocking, så det er ikke viktig å legge fokus på.

Takker for alle svar og kommentarer ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil absolutt si at HD 4870 er et hakk bedre enn GTX260 i ytelse. Det er også billigere. Uansett om du skal ha SLI med GTX260 senere, har du ikke god nokk prosessor til det, som vil bli en flaskehalt med 2 kort i SLI. Kjør 4870, det er nye drivere ute, som er gode, så ikke no problem. Problemet før var viftehastigheten som ikke fungerte, men den er fikset i nyere drivere, og man kan stille den manuelt med fes EXPERTool fra gainward sine sider^^

Lenke til kommentar

Jeg stod foran det samme valget og endte opp med å kjøpe et eVGA GTX 260 til 1880 kr noe som er maks. 100kr dyrere enn det billigste HD4870 kortet. GTX260 og HD4870 ligger temmelig likt med tanke på ytelse. Det ene vinner en test og det andre vinner en test osv...

Grunnet til jeg gikk for GTX260 var kun fordi jeg ønsket en forandring med tanke på at jeg har stort sett hatt ATI de siste generasjonene. Har også som personlig mål å få overklokket det kortet såpass at den får GTX280 ytelse eller høyere :devil:

Lenke til kommentar

Det er ikke noe som stopper deg fra å overklokke den prosessoren du har nå til 3,2 GHz. Sparer litt penger på slik;)

Kanskje ikke det letteste hovedkortet til å overklokke med tanke på fsbhull, men det finnes mange nok tråder/guides til overklokking på det hovedkortet der.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe som stopper deg fra å overklokke den prosessoren du har nå til 3,2 GHz. Sparer litt penger på slik;)

Kanskje ikke det letteste hovedkortet til å overklokke med tanke på fsbhull, men det finnes mange nok tråder/guides til overklokking på det hovedkortet der.

vel om du eller noen andre her har noen guider liggende til overklokking av prosesor eller hovedkort som er enkle å forstå, sier jeg gjerne "ja takk" til det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...