Gå til innhold

Har bestått Trafikalt-Grunnkurs, men mangler mørkekjøring

-Gudfaren-

Anbefalte innlegg

Jeg tok det trafikale grunnkurs for 1 år siden, tok det på sommeren, så mulighet for mørkekjøring kom ikke før på vinteren. Men jeg droppet det. Jeg har bevis på at jeg har bestått trafikalt grunnkurs. Må jeg alikevel være med på mørkekjøringen? Litt kjedelig hvis jeg må møte opp på kjørerskolen for 3 timer nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke når førerretten/ øvelseskjøringsretten deres går ut og om den har gått ut. 1. mars hvert år er grensen for når ting blir ugyldig.

Det betyr at dere ikke har lov til å kjøre/ øvelseskjøre før dere har tatt mørkekjøringen igjen (samt fornyet kjørebeviset deres).

Jeg vil sterkt råde dere til å melde dere opp på mørkekjøring, slik at dere har dette i orden. Det er uansett ingen vei rundt det som er obligatorisk.

Sesongen for mørkekjøring er 15. okt. til 15. mars.

Her er en artikkel om emne som er skrevet for kl. B, men som er gyldig for alle førerkortklasser som man må ha mørkekjøring på samt grunnkurset.

http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/article738096.ece

Lenke til kommentar

nei det er mere

Trafikalt grunnkurs er obligatorisk og er felles for alle de lette kjøretøyklassene (moped, motorsykkel, personbil, tre- og firehjuls moped, snøscooter og traktor), kurset er i alt på 17 undervisningstimer og omhandler:

• Trafikkopplæringen

• Grunnleggende forståelse for trafikk

• Mennesket i trafikken

• Øvingskjøring og kjøreerfaring

• Førstehjelp

• Tiltak ved trafikkulykke

• Mørkekjøring

Lenke til kommentar
vel er ikke så vanskelig å "stryke" på mørkekjøring. Når jeg hadde det, så satt jeg i baksetet mens læreren kjørte å forklarte masse greier. Føler man får VELDIG lite igjen for penga, men det gjør man jo hver dag nå tildags imo.

Når jeg var på mørkekjøring var det fordi jeg måtte, ikke fordi jeg hadde tenkt å lære noe av det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...