-Gudfaren- Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg tok det trafikale grunnkurs for 1 år siden, tok det på sommeren, så mulighet for mørkekjøring kom ikke før på vinteren. Men jeg droppet det. Jeg har bevis på at jeg har bestått trafikalt grunnkurs. Må jeg alikevel være med på mørkekjøringen? Litt kjedelig hvis jeg må møte opp på kjørerskolen for 3 timer nå. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Du må ta mørkekjøringen. Du kan riktignok få et midlertidig førerkort tror jeg (litt usikker), men før eller senere må du ta det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Eg ser ikkje noko grunn for at du skulle sleppe mørkekjøring fordi du ikkje har lyst. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Mangler selv og har lyst til å ta det, er vel sånn at jo flere man får inn i gruppen jo billigere blir det? Forresten, i hvilket tidsrom på året får man tatt det? Er moped jeg kjører. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg vet ikke når førerretten/ øvelseskjøringsretten deres går ut og om den har gått ut. 1. mars hvert år er grensen for når ting blir ugyldig. Det betyr at dere ikke har lov til å kjøre/ øvelseskjøre før dere har tatt mørkekjøringen igjen (samt fornyet kjørebeviset deres). Jeg vil sterkt råde dere til å melde dere opp på mørkekjøring, slik at dere har dette i orden. Det er uansett ingen vei rundt det som er obligatorisk. Sesongen for mørkekjøring er 15. okt. til 15. mars. Her er en artikkel om emne som er skrevet for kl. B, men som er gyldig for alle førerkortklasser som man må ha mørkekjøring på samt grunnkurset. http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/article738096.ece Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Du må nok ta det ja. Og det er nok til det beste. Om man får mørkekjøringen som en del av grunnkurset så er den bare teoretisk og ikke praktisk. Og grunnkurset koster mindre når det er uten mørkekjøring. Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Ringte til trafikkskolen idag og skal melde meg på mørkekjøringen for oktober. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 du får lappen men den er kun gyldig intill Mars 2009 innen den dato MÅ du ta mørkekjøring og få utselt nytt førerkort Lenke til kommentar
Jan_Erik Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 hvordan klarte du å bestå trafikalt grunnkurs? Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 ta 10 timer eller noe i et klasse rom Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 10 timer? Er det så mye?? Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 nei det er mere Trafikalt grunnkurs er obligatorisk og er felles for alle de lette kjøretøyklassene (moped, motorsykkel, personbil, tre- og firehjuls moped, snøscooter og traktor), kurset er i alt på 17 undervisningstimer og omhandler: • Trafikkopplæringen • Grunnleggende forståelse for trafikk • Mennesket i trafikken • Øvingskjøring og kjøreerfaring • Førstehjelp • Tiltak ved trafikkulykke • Mørkekjøring Lenke til kommentar
Jan_Erik Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 ta 10 timer eller noe i et klasse rom Går det ann å ikke bestå? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Ja, vis du ikke er der. Det eneste kravet de stiller til deg er at du møter opp og er der. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 nei det er mere Tenkte mørkekjøring jeg Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 vel er ikke så vanskelig å "stryke" på mørkekjøring. Når jeg hadde det, så satt jeg i baksetet mens læreren kjørte å forklarte masse greier. Føler man får VELDIG lite igjen for penga, men det gjør man jo hver dag nå tildags imo. Lenke til kommentar
Jan_Erik Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 vel er ikke så vanskelig å "stryke" på mørkekjøring. Når jeg hadde det, så satt jeg i baksetet mens læreren kjørte å forklarte masse greier. Føler man får VELDIG lite igjen for penga, men det gjør man jo hver dag nå tildags imo. Når jeg var på mørkekjøring var det fordi jeg måtte, ikke fordi jeg hadde tenkt å lære noe av det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå