MrLuni Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Black Hole Bomb funker også jævlig bra på dragene.Sliter med første boss i Wily's castle nå. De fire greiene med de store piggete kulene. Argh, så kjipe! Men musikken på det brettet er beyond awesome, så det gjør ikke noe å spille det om og om og om igjen "blow" funker ganske greit på dei i starten Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Blir vel å laste ned dette idag. Er musikken on par eller bedre enn MM2? Musikken i det spillet pisser på mye av dagens spill musikk.. Håper virkelig MM9 leverer like bra musikk. Hvorfor var de helt utrolig flinke å lage musikk i gode gamle dager? MM2 og Duck Tales har imo de beste sangene noensinne laget på et spill. EdiT: Er det foresten noen forskjell på XB og Wii versjonene. Litt usikker på hvem jeg skal velge. Hvem er billigst? Endret 7. oktober 2008 av Konamixx Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) OMG Er det noen som vet hvordan man tar den andre bossn med willy? Dei 2 bobblesakene? Klarer ikke å ta dei!!!! Lenge siden jeg har møtt på et så frustrerende spill Edit: Fant det ut, må ha mange E beholdere og black hole gun. NÅ hvordan komme seg forbi dei laserveggen? Endret 7. oktober 2008 av MrSmile Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Fant en "juks" på glugman brettet... Bruk jewelshield og på slutten av merkeperioden, så stor man under røreren der sa småe maskinen kommer ut... Dei Flyr på deg slik at items dropper i hode på deg. MÅ HA maaaaange E bokser på willy brettet. maaaaaaaange.. Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Jeg trengte bare en E-tank på aller siste brett. Huff, jeg pleier aldri å skryte så mye av meg selv, hehe. Jeg er Megaman fan og har spilt nesten alt av Megaman da, men det var veldig vrient i starten! Jeg liker når det er så vanskelig, lenge siden jeg har spilt et så vanskelig spill. Endret 7. oktober 2008 av Disorder Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Da har jeg 700 skruer og stigende.. Skal vell stoppe på 1000 skruer. Får vell nokk med E og M tanker da Ps3 bare står på mens skruer regner i hode på megaman, mens jeg ser på discovery (Y) Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Fant en "juks" på glugman brettet... Bruk jewelshield og på slutten av merkeperioden, så stor man under røreren der sa småe maskinen kommer ut... Dei Flyr på deg slik at items dropper i hode på deg. MÅ HA maaaaange E bokser på willy brettet. maaaaaaaange.. Hva er det som er glugman brettet? Er det en av de banene før wily-banene, eller er det en av wily-banene? Jeg prøvde det første wily-brettet, men ble ute. Kom ikke halvveis engang . Må ha mange E-tanker jeg også, og ikke minst ekstraliv. Så de skruene vil jeg gjerne ha også Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Fant en "juks" på glugman brettet... Bruk jewelshield og på slutten av merkeperioden, så stor man under røreren der sa småe maskinen kommer ut... Dei Flyr på deg slik at items dropper i hode på deg. MÅ HA maaaaange E bokser på willy brettet. maaaaaaaange.. Hva er det som er glugman brettet? Er det en av de banene før wily-banene, eller er det en av wily-banene? Jeg prøvde det første wily-brettet, men ble ute. Kom ikke halvveis engang . Må ha mange E-tanker jeg også, og ikke minst ekstraliv. Så de skruene vil jeg gjerne ha også Det var ment å stå "plug-man". btw nå har jeg 999skruer og 09 liv, så da skal det nokk bli barnemat Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Fant en "juks" på glugman brettet... Bruk jewelshield og på slutten av merkeperioden, så stor man under røreren der sa småe maskinen kommer ut... Dei Flyr på deg slik at items dropper i hode på deg. MÅ HA maaaaange E bokser på willy brettet. maaaaaaaange.. Hva er det som er glugman brettet? Er det en av de banene før wily-banene, eller er det en av wily-banene? Jeg prøvde det første wily-brettet, men ble ute. Kom ikke halvveis engang . Må ha mange E-tanker jeg også, og ikke minst ekstraliv. Så de skruene vil jeg gjerne ha også Det var ment å stå "plug-man". btw nå har jeg 999skruer og 09 liv, så da skal det nokk bli barnemat Heldig du . Skal ta å prøve det samme litt senere. Da kan jo bare xboxen stå på mens jeg gjør noe annet. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jepp da var spillet rundet.. Brukte nesten alle E boksene, og 1 M box. Ble litt stressa av at det va begrensing på 9 og 1 av disse man kunne ha, men det gikk akkurat opp Complete Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Jeg sitter bom fast på det første wily-brettet. Rett etter at jeg har tatt dragen så går jeg opp en stige og der er det en sånn greie som skyter en laserstråle. Der bruker jeg hunden, så det er ingen problem. Men når jeg går opp stigen er det tre stk som skyter laser. Jeg har ikke sjans i havet her. Har prøvd å stå på den plattformen i midten og stå helt til høyre, men det er rett og slett for liten tid. Er det noe triks jeg bør gjøre der? Edit: Klarte det nå. Endret 8. oktober 2008 av nouse4aname Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Ja. Med en gang du "flytter" skjermen til det rommet med de tre laserne, skyter du ned Rush til høyre og hopper på med en gang du er oppe fra stigen. Vær kjapp! Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hehe, det var akkurat det jeg gjorde. Var bare det at jeg måtte være noe vanvittig kjapp. Kom helt til sistebossen på wily-brett nr 2. Kom inn der med bare 4-5 streker igjen. Skjøt den greien som spytter ut raketter, og tenkte for meg selv, dette var jo ufattelig lett. Så plutselig løp mega man videre og bossen fikk nye liv, og da tenkte jeg, Ehh, ja. Så ble jeg ute. Men er det ikke mulig å save mellom hvert at disse brettene? Litt kjedelig å måtte ta alt på nytt da. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hehe, det var akkurat det jeg gjorde. Var bare det at jeg måtte være noe vanvittig kjapp. Kom helt til sistebossen på wily-brett nr 2. Kom inn der med bare 4-5 streker igjen. Skjøt den greien som spytter ut raketter, og tenkte for meg selv, dette var jo ufattelig lett. Så plutselig løp mega man videre og bossen fikk nye liv, og da tenkte jeg, Ehh, ja. Så ble jeg ute. Men er det ikke mulig å save mellom hvert at disse brettene? Litt kjedelig å måtte ta alt på nytt da. Ikke mulighet nei.. Men når man først har kommet gjennom brettene så flyr man rakst gjennom dei en gang til Lenke til kommentar
neoman Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) kjøpte spillet i morges og kost meg stort klart alle de første 8 robot masterene. og er klar for willy nå.har ikke brukt noen items enda. men tror nok jeg må se meg nødt til det når jeg kommer til willys castle:P som vistnok skal være vanskelig:P konge spill edit noen som vet om man får savet mellom willy banene? eller mpå man ta alle 4 i en runde? Endret 10. oktober 2008 av neoman Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Som MrSmile sa, det er visst ikke mulighet til å save mellom hvert wily-brett. Litt dumt synes jeg. Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Skuffende trial egentlig - selv om det samtidig var morsomt. Spiller av og til Megaman 3 på hytta, og musikken fra trial-brettet er jo ikke i nærheten. I tillegg savner jeg skli muligheten.. dukker hunden opp som medhjelper? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Skuffende trial egentlig - selv om det samtidig var morsomt. Spiller av og til Megaman 3 på hytta, og musikken fra trial-brettet er jo ikke i nærheten. I tillegg savner jeg skli muligheten.. dukker hunden opp som medhjelper? Ja savnet at man kunne skli og lade opp buster armen.. Ja hunder kan hjelpe til med hopp og flyge fram Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Tja, har spilt dette en stund nå på Wii, og kan ikke si jeg liker det noe særlig. Grafikken, musikken, følelsen og alt det der er på topp, så strengt tatt burde dette ha vært et meget bra spill. Problemet er bare kontrollene og dårlige designet på brettene. Jeg liker vanskelige spill, men dette blir vanskelig av feil grunn. Ganske ofte finner jeg plattformer jeg neeeesten kan nå, bare på jævel. Man tror det er trygt, men neida. Der spratt det fram en fiende man ikke har sjanse å se og dytter oss ned fra en plattform, så vi må stare flere skjermer lengre bak igjen. Liker Mega Man og vil gjerna ha flere slike "gamle" spill (f.eks Super Mario Bros 4 eller et "ekte" Super Mario World II), men dette ble for dumt. Skuffa! Lenke til kommentar
-kai- Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Er godt i gang med MM9 nå (har banket 5 bosser i første kapittel), og i motsetning til med skuffende Wario Land storkoser jeg meg. Dette er slik 2d-plattform skal være! Utfordrende fiender, spennende bosser, powerups, overraskelser og en simpel men interessant story. Mega Mans hovedserie er en av mine absolutt største favorittserier i spillverdenen, og dette er blant de bedre i serien. Er imidlertid en ting jeg ikke liker så godt i denne utgaven, og som hindrer det i å nå helt opp. Jeg snakker om brett med alt for masse hull og pigger - det vil si ting som slår Mega Man ut øyeblikkelig når han berører dem. Jeg liker best brett med masse skyting mot morsomme og utfordrende fiender. Det er nettopp pigger og hull som er problemet på de tre brettene jeg står igjen med nå i første kapittel. Brettene er oversvømt av pigger og hull. Gjerne med isglatt underlag de få stedene Maga Man kan stå, små blokker man skal hoppe på som kommer og forsvinner der du minst venter det, eller plattformer som ruller frem og tilbake i lysets hastighet (hvordan jeg skal klare et av de siste rommene med plattformhopping hos splashwoman kan jeg ikke begripe for øyeblikket). Dette synes jeg ikke er like moro, da det bare blir prøving og feiling, og et eneste feilsteg kaster en langt tilbake på brettet. Men heldigvis er disse brettene i klart undertall, og selv disse inneholder også store mengder skyting og glimrende fiender. Samtidig blir fornøyelsen desto større når man først klarer det. Forøvrig er alt man venter av et Mega Man spill på plass. 8 unike bosser i første kapittel, der man får deres evner etterhvert som man tar dem - evner som andre bosser og fiender gjerne ikke tåler - og Dr. Willy som lurer med overraskelser og ekstrabrett i andre kapittel. Noe overraskende at enkelte av Mega Mans evner har forsvunnet. Mega Busteren som gjorde ekstra skade, men tok tid å lade opp var en skjelden forbedring i de siste spillene. Savner virkelig denne i dette spillet. Muligheten til å skli er også borte. Forøvrig virker det som at hjelpehunden Rush bare står igjen med en av tidligere mange hjelpefunksjoner (hoppe høyt). Dette er imidlertid ingen katastrofe, og til gjengjeld har vi butikken der man kan kjøpe ekstrautstyr, en del interessante spesialmodes (som å styre Proto Man), samt en del utfordringer som å klare brett uten å miste liv etc. Alt i alt: Jeg har ventet ekstremt lenge på dette spillet, og er kjempefornøyd. Å gjøre det i 8-bit stil er forøvrig helt genialt, da dette var Mega Man på sitt best. Han gjør seg rett og slett best i enkle 2d-omgivelser. Drømmer om at Capcom gir det ut på NES. Det hadde vært helt fantastisk. Nå venter jeg på Super Mario Bros 4. Endret 12. oktober 2008 av -kai- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå