Gå til innhold

Mega Man 9 [XBA, PSN, WiiWare]

ballerusk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, lasta ned Mega man i går, det føltes rett og slett herlig. Har ikke spilt så intenst med et spill på åresvis føles det. Kjempegøy er det og, men synes ikke det er noe spesielt mye vanskeligere enn Mega man 2 og 3 som er de andre Mega man spillene jeg har spilt i nyere tid.

Start med Galaxy Man, Enkleste banen i spillet og han har et kjedelig og forutsigbart angrepsmønster. Virker nesten som om Capcom ville at han skulle være første til å dø.

Av GM får du Gravity Bomb eller hva det er. Dette funker brillefint på å sparke Jewel Man i juvelene.

Så når du har Jewel mans sin greie så er det på tide med en jewelman buttplug til Plug man, han dør kjapt.

Nestemann ut er da Tornado man som er svak mot Plug man sine ting.

Tornado angrepet brukes best mot Magma man.

Magma skytteren funker som pokker mot han der Wasp man... vepsemannen.

Vepsene brukes mot Splash woman

og Splash woman sitt angrep mot concrete man.

Nå om jeg bare klarte å banke Wily sin påskeegg kastende robot, så hadde jeg vært fornøyd.

Endret av Karatheon
Lenke til kommentar
Hehe, lasta ned Mega man i går, det føltes rett og slett herlig. Har ikke spilt så intenst med et spill på åresvis føles det. Kjempegøy er det og, men synes ikke det er noe spesielt mye vanskeligere enn Mega man 2 og 3 som er de andre Mega man spillene jeg har spilt i nyere tid.

Start med Galaxy Man, Enkleste banen i spillet og han har et kjedelig og forutsigbart angrepsmønster. Virker nesten som om Capcom ville at han skulle være første til å dø.

Av GM får du Gravity Bomb eller hva det er. Dette funker brillefint på å sparke Jewel Man i juvelene.

Så når du har Jewel mans sin greie så er det på tide med en jewelman buttplug til Plug man, han dør kjapt.

Nestemann ut er da Tornado man som er svak mot Plug man sine ting.

Tornado angrepet brukes best mot Magma man.

Magma skytteren funker som pokker mot han der Wasp man... vepsemannen.

Vepsene brukes mot Splash woman

og Splash woman sitt angrep mot concrete man.

Nå om jeg bare klarte å banke Wily sin påskeegg kastende robot, så hadde jeg vært fornøyd.

Nei, jeg er fortsatt sikker på at MM9 er mye vanskeligere enn de gamle spillene.

Jeg har kommet meg både til Galaxy Man og Splash Woman nå, men de har bare løpt mot meg og skreket "Imma gonna fuck you uuuup" og eid meg noe så jævlig. Lurer på om folka i Capcom har spilt litt for mye I Wanna Be The Guy siden sist :!:

Men det er AKKURAT sånn det skal være! :w00t:

Har du forresten sett at det er en "achievement" å runne spillet uten å ta en eneste hit? :ohmy: Lurer på om det er noen som greier det.

Lenke til kommentar

Runde spillet uten en eneste hit...... Joda, det er nok mulig, men det vil være j*** hardt. Både Jewel man og Tornado man er begge bosser som jeg har vanskelig for å se for meg at man kan vinne over uten å ta noe skade i det hele tatt, men det er nok en liten mikroskopisk mulighet for det.

Det skal være sagt at jeg er veldig på å bevisst abuse mega man sin 2 sekunders "immortality" etter at man tar skade av en fiende, for å slippe å bruke rush jet eller rush coil for å komme over lava, pigger eller annet one hit kill greier. Mange plasser i spillet som blir direkte latterlig enkle ved å benytte seg av dette tipset. Mange plasser som er nesten umulige presisjonshopp blir rett og slett latterlig enkle med litt selvskading. :)

Har ikke spilt i dag enda, men tenker at jeg skal bryne meg på spillets siste baner igjen senere i kveld. Jeg er veldig fornøyd med alle bossene i dr. Wily banene. Meget underholdende og en del av de er rett og slett nostalgiske i den forstand at de er konstruert etter samme formel som man hadde dr. Wily bossene i tidligere spill.

Lenke til kommentar

Har lært meg angrepsmønsterene til samtlige bosser nå ja. På den flotte banen hvor man kjemper mot dr. Wily, så har man seffers alle bossene om igjen delen. Og siden den ondeste doktoren nekter å dø i fase 3 for meg, så har jeg vært nødt til å ta alle bossene om og om og om og om og om igjen i hva som føles som det uendelige.....

Jewel man er nå utrolig enkel, samt en god del av de andre. Den eneste som gir meg små problemer enda er Plug Man. Mangler kun Quick draw challengen på Galaxy man, siden han flyr hele tiden, så er det vanskelig å få inn nok concrete shot på mannen til at man rekker å drepe karen innen 10 sekunder...

Er det noen som har et tips på hvordan man kan få til quick draw challengen på Galaxy man, altså drepe han innen 10 sekunder... Siden bitchen driver og flyr hele tiden, så får jeg ikka landa nok concrete shots på han i tide til at han stryker med.....

Og ja, Tornado man banen er spillets kjipeste før Wily banene... og et hint til COncrete man er splash woman sin lightning ting. :)

Endret av Karatheon
Lenke til kommentar

Er det noen forskjeller fra xbox360 til wii med tanke på hva som funker best på LCD TV'er slik at det blir den mest korekte retro feelingen? :D

BTW har testet trial versjonen sinnsykt deilig feeling å få en slik 8 bit følelse igjen :D ble stopp på bossen der stoppa trial versjonen :p så no vurderte jeg å kjøpe Full Version. :D For dette virket sinnsykt bra det lille jeg fikk testet. :D

Håper flere spillutviklere finner på å gjøre noe lignende som Capcom ;)

Endret av cube85
Lenke til kommentar

Sliter noe med første brettet på willy.. Noen som har noe bra tips til å slakte den dragen som flyr fram og tilbake og spytter ild? Jeg bruker den tornado saken, og funker greit, men noen andre råd? Og råd for å ta bretta?

Edit: Er nå på andre stadiet på første willybrettet

Endret av MrSmile
Lenke til kommentar

Dragene tåler bare fire skudd hvis du bruker han fyren som skyter ut hvite klosser. Veldig lett da. Har forresten akkurat blitt ferdig med alle de 8 banene og skal begynne på wily-banene jeg også. Steike det er et vanvittig vanskelig spill. Har brukt flere dager på disse 8. Akkurat som i gamle dager dette, da brukte jeg flere dager for å klare Mega Man 2 på NES :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...