Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt uner kneeskåla

mopani

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg spilte fotballkamp tidligere idag, og under kampen kjente jeg smerter under kneeskåla. Smerten ble bare verre og verre utover kampen.. Smerten satt som en linje under kneeskåla..

Hva kan dette være for noe? Kan det være slitasje/belastningskade?

Mvh

320_coupe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg spilte fotballkamp tidligere idag, og under kampen kjente jeg smerter under kneeskåla. Smerten ble bare verre og verre utover kampen.. Smerten satt som en linje under kneeskåla..

Hva kan dette være for noe? Kan det være slitasje/belastningskade?

Mvh

320_coupe

Tipper at dette er årsaken.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg vil ikke gå så drastisk til verks som å si at det er meniskskade.

Har du hatt dette før? Er det 2-3-4 cm under kneet, på leggen der festet for musklene i låret er? Isåfall kan det være en slags schlatters knee, noe mange er plaget med i ungdomsårene.

Jeg har fått det i det siste, noe som er meget rart siden jeg er langt forbi starten av puberteten der problemet som regel oppstår. Men, jeg tror jeg bare får vondt der når jeg spiller ute når det er kaldt, og jeg ikke har varmet godt opp.

Vist jeg bruker fotballsokker, og bukse ute skjer det ikke, men vist jeg bruker shorts og korte strømper, og det er kaldt kan det hende.

Google schlatters knee og se om det kan være det du har.

Vist du ikke har fådd en vridning i kneet eller lignende, tror ikke jeg at du har fått en meniskskade, uten noen åpenbar grunn som en takling eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...