lionele Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hei. Jeg er tilknyttet 2 fysiske nettverk ved hjelp av 2 nettverkskort. Den ene tilkoblingen er en trådløs tilkobling som bare brukes til VPN. Den andre tilkoblingen er kablet og er et lokalt nettverk. Når jeg er tilkoblet med Cisco VPN så "forsvinner" pcen fra det lokale nettet. Kom frem til at alt av trafikk går gjennom Cisco VPN tilkoblingen. Jeg prøvde også å huke av for "allow local LAN access", men dette hadde visst bare innvirkning på det nettverkskortet som ble brukt av VPN-tilkoblingen. Det jeg lurer på blir derfor hvordan jeg kan være tilkoblet med Cisco VPN via nettverkskort1 og fortsatt være på LAN med nettverkskort2. Kjører Windows Server 2003 SP2 Mvh Lionele Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Du må legge til ruter for trafikken å ta. I utgangspunktet vet den ikke hvilken vei den skal ta når du spør etter en ip, derfor går den da ut på default gw interfacet. Dette kan overstyres med route kommandoen. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
lionele Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Jeg har prøvd litt forskjellig nå, men klarer ikke løse problemet. Som nevnt av kpolberg så prøvde jeg route kommandoen, og i følge lista jeg får opp der så stemmer det. Alle adressene som starter på 192.168*.* har min lokale lan ip (den som jeg manuelt har satt på lan nettverkskortet) som interface. Den har metric på 10 i motsetning til 1 som er på de koblingene som går til cisco, men det skal vel ikke ha noen betydning når de bare er listet opp en gang. Så jeg lurer på om noen har flere tips til hva som kan være galt? Det er Windows Server 2003 jeg kjører. Kan det være en del av problemet? Mvh Lionele Lenke til kommentar
tingo Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hei! I bedriftsammenheng så anses ofte det at man er koblet til flere nett samtidig som en sikkerhetsrisiko. VPN-klientene blir derfor ofte konfigurert (tvunget, fra sentralt hold) slik at all trafikk må gå igjennom VPN-tunnelen. Kan dette være tilfelle her? I så fall er det ikke så mye du kan gjøre med det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 På Cisco vpn-klienten må da hake av at local lan er lovt. Lenke til kommentar
lionele Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Har allerede huket av for det. Men slik jeg har forstått det, så gjelder bare den funksjonen om du skal ha LAN i tillegg til VPN på samme nettverkskort. Jeg skal ha VPN på ene nettverkskortet og LAN på det andre. Men takk for innslaget Mvh Lionele Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Prøv å sette at default gateway er det kortet som Vpn ikke kjører på.... Lenke til kommentar
lionele Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Prøvde å sette default gateway til LAN kortet, men dette førte bare til at jeg mistet internett. Jeg fikk fortsatt ikke kontakt med LAN nettet. Jeg satte default gateway med å forandre metric på VPN nettet til 2 og satte metric på LAN nettet til 1 (slik at jeg fikk opp lan nettet som deafault nett i route). Har noen andre forslag? Det skal sies at alt fungerer helt fint hvis jeg trykker på disconnect i cisco vlc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå