Corvinus Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Bestilte nylig deler fra komplett for å bygge 2 gamingmaskiner. Blant delene bestilte jeg 2 x 550W corsair PSU'er. Den ene funka fett og er behagelig på lydnivå. Den andre hadde mye EM lydstøy i en av kveil/spolene. Jeg bestemte meg for å åpne for å se om jeg kunne bare isolere den bedre. Det som møtte meg sjokkerte meg ganske hardt. På den keramiske delen som går over kveilen var det satt på en vanlig teipbit av plast som du finner i nærmeste bokhandel. "Hva gjør denne her?" tenkte jeg. Så løfta jeg litt på den og fant ut at de som har montert PSU'en har brukt den for å holde sammen den keramiske rammen som var knekt på 3 plasser! Bilder tatt med mobil demonstrerer litt hva jeg så. Sjokkerte meg virkelig at corsair har vært så slappe at de ikke gadd å skifte ut hele kveilen med en ny, og bare bestemte seg for å lappe det med en dritt-teip. Nå har jeg kanskje ødelagt mine sjanser for garanti, men har fint råd til en ny på express over natten og jeg orker ikke vente i 2 uker på ny. Hadde aldri forventet dette fra Corsair og følte bare for å informere noen om det ;p Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Garanti er mulig røket, men ikke reklamasjonsrett. Send e-post til Komplett, hvor du forklarer saken og ber om returkjema. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Foreslår at du om du har lyst, også nevner det for Corsair, slik at de er klar over det. Kanskje en arbeider som følte seg slurvete den dagen. Edit: Å ja, ser at du allerede har vært der. Endret 18. september 2008 av Smirnoff Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hvorfor i all verden skulle du åpne opp PSU'en? Kunne du ikke bare sendt den tilbake som DOA eller garanti, i verste fall angrerett? Lenke til kommentar
Corvinus Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Hvorfor i all verden skulle du åpne opp PSU'en? Kunne du ikke bare sendt den tilbake som DOA eller garanti, i verste fall angrerett? Fordi litt ekstra feste rundt rundt en kveile som lager EM støy tar vanligvis 10 minutter istedenfor å vente i opptil 2 uker på bytting. Og jeg var litt pissed akkurat der og da. Og siden den ikke åpenbart var defekt, og støy kom fra EM bølger i maskinen, er det ikke 100% sikkert at de ville hørt det samme eller sagt det var nok til bytting, ettersom jeg noenganger måtte tvinge det frem ved å kjøre 3D kalkulering for å presse EM støy fra skjermkort og spore ned lyden. Kunne ikke vite på forhånd at de solgte meg en ultradefekt vare som kunne smelt i maskinen når som helst hvis teipbiten hadde smelta godt nok og mista festet. Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hvorfor i all verden skulle du åpne opp PSU'en? Kunne du ikke bare sendt den tilbake som DOA eller garanti, i verste fall angrerett? Enig at det var dumt av ham å åpne den, men festlig for oss som får se en oppskrytt psu-produsent bruke teip for å lappe sammen strømforsyninger. Tipper det skal gå rimelig greit å få byttet den altså. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Oppskrytt, tullpreik. Nå er det ikke Corsair som produserer strømforsyningene, i VX550W sitt tilfelle er det Channel Well. Synd du ikke var fornøyd med din Corsair PSU, men ikke løp rundt og spre fud. Lenke til kommentar
Corvinus Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Oppskrytt, tullpreik. Nå er det ikke Corsair som produserer strømforsyningene, i VX550W sitt tilfelle er det Channel Well. Synd du ikke var fornøyd med din Corsair PSU, men ikke løp rundt og spre fud. LOL fornøyd? er du helt frisk eller? Var fornøyd med den som virka, men ikke den andre av åpenbare årsaker. Og Corsair står for ansvaret til syvende og sist for sine produkter. Bare bra at evt. CW folka som monterer også evt. får litt fokus på seg. Og det leste du helt sikkert i den andre tråden anyway. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå